Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Main responsibility
1. Check the unit price of each factory, use that as a basis for issuing invoices to customers.
2. Monitoring quarterly price changes, periodic price increases of contracts for customers.
3. Track land rental prices, land use fees, and annual management fees of the zones.
4. Check and urge the collection and management of goods, manage debtors, monitor details of each customer, the amount owed by the customer, the time limit and the debt payment situation.
5. Manage transaction contracts with customers.
6. Record the entries related to Revenue, Service costs on the accounting software.
7. Enter the bank sub-book.
8. Work support for general accountants
9. Perform related work when required
10. Make reports according to regulations
Main tasks
• Check and compare:
1. Make A/R invoice, declare Invoice, issue service invoices according to each tracking period in the month.
2. Make accounting entries in accordance with accounting regulations and standards.
3. Monitor and check the quantity and unit price of goods and services to ensure accurate invoices.
4. Monitor and preserve output invoices.
5. Monitor price changes quarterly.
6. Monitor the debt situation and be in charge of contacting for quick and complete debt collection. Update debt collection status continuously to relevant management levels (1 time/week).
7. Warn relevant management about notable overdue debt objects or situations, avoiding risks in debt recovery.
8. Monitor and update the contract continuously to understand the term, unit price of goods and services, ensure the correct unit price and valid contract term.
9. Support in providing information on contract status, term, and unit price upon request.
10. Calculating late payment penalty interest of customers.
11. Sending debt reminder letters to overdue customers
12. Reconcile debt with customers.
13. In charge of making payment request and tracking expenses related to workshop rental service.
14. Enter the bank sub-number.
15. Perform other tasks as assigned by the Chief Accountant
Report:
1. Report on factory lease debt.
2. Monthly activity report.
3. General report on revenue - monthly workshop rental costs.
5. Periodic reconciliation of debts.
6. Make general tables of information, revenue and expenses upon request.
7. Report on annual revenue - expense plan.
Yêu Cầu Công Việc
Degree/Certificate Requirements
1 Academic level: College and above
2 Major: Accounting
3 English: Good communication, email and report.
4 Computer: Proficient in the use of office software
Required Experience/Knowledge
1 Expertise
• Bachelor of Accounting.
• Understanding the field of operation of the company.
2 Experience
• At least 01 year of experience in accounting - sales - debt
• Knowledge of accounting and bookkeeping.
• Ensure confidentiality of work information.
Requirements for qualities, personality/skills, abilities
1 Skill:
• Communication skills, problem solving.
• Good arrangement, organization and planning skills.
• Adaptation.
• Working group.
2 Ability:
• Capture work quickly, manage, organize and implement scientific and optimal work;
• Ability to think, create, analyse and synthesize well;
• Sensitivity, initiative and high sense of responsibility at work;
• Withstand high work pressure.
3 Personality/Attitude:
• Professional, flexible, flexible style.
• Honest, fair, objective and progressive.
4 Other:
• Good appearance, agile, making a good impression.
• Good health.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công Ty Cổ Phần Giao Nhận Vận Tải Mỹ Á (ASL Logistics) được thành lập năm 2005 với ngành nghề kinh doanh chính trong lĩnh vực giao nhận vận tải quốc tế. Trải qua hơn 18 năm hình thành và phát triển, ASL Logistics trở thành một trong những nhà cung cấp dịch vụ vận tải quốc tế, dịch vụ giao nhận, khai thuê hải quan và vận chuyển nội địa hàng đầu tại Việt Nam. Văn phòng đại diện trong nước tại thành phố Hồ Chí Minh và hệ thống chi nhánh đặt tại Bình Dương, Đồng Nai, Đà Nẵng, Hải Phòng, Hà Nội và ngoài nước tại Los Angeles (Hoa Kỳ) đã được xây dựng ngày càng vững mạnh. Đội ngũ hơn 200 cán bộ công nhân viên chuyên nghiệp có trình độ đại học,trên đại học, trình độ ngoại ngữ đang làm việc tại các văn phòng. Mạng lưới đại lý hợp tác tại hơn 190 quốc gia, cơ sở hạ tầng và thiết bị công nghệ phục vụ cho công việc được trang bị hiện đại. ASL logistics sở hữu đội xe container và xe tải cùng kết cấu cơ sở hạ tầng nội bộ ngày càng hoàn thiện, áp dụng hệ thống tiêu chuẩn ISO 9001-2015 trong quy trình tác nghiệp, triển khai Kaizen-5S tạo mội trường làm việc lành mạnh, thu hút nguồn nhân lực chất lượng cao. Năm 2018 đánh dấu một năm gặt hái thành công của ASL khi trở thành đối tác ủy quyền tại Việt Nam của tập đoàn thương mại điện tử lớn nhất thế giới Alibala về dịch vụ thương mại điện tử B2B trên sàn giao dịch điện tử Alibaba.com nhằm kết nối nhà xuất khẩu và nhà nhập khẩu toàn cầu, thực hiện thành công chiến lược hợp tác đầu tư với tập đoàn Ryobi- Nhật Bản để phát triển chuỗi cung ứng lạnh hiện đại “Cold storage” tại Việt Nam. Mục tiêu của ASL Logistics là phục vụ quý khách hàng với phương châm "Hiệu quả cao - Chi phí thấp - Nhanh chóng và Uy tín" Hiện tại, ASL Logistics cung cấp tất cả các dịch vụ của ngành giao nhận vận tải nhằm hướng tới một ASL Logistics tiêu chuẩn quốc tế chuyên nghiệp với đầy đủ dịch vụ và chuỗi cung ứng liên kết chặt chẽ với nhau:
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2005
Mission
- Với chính sách “Coi trọng và phát triển con người, trọng dụng nhân tài” Đại Phát luôn đón chào các tài năng đến làm việc tại công ty và cùng chung sức vì sự phát triển của Đại Phát.