Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Mô tả Công việc
Reporting to the Sales Manager, this position plays a key role for promoting and selling baking ingredients to various customers in Vietnam, including bakeries, pastry shops, and food manufacturers.
Main Responsibilities:
1. Sales Development:
- Identify and target new potential clients in the bakery sector, including Horeca, independent bakeries, and bakery chains and develop strong customer relationships.
- Define and implement sales strategies to achieve sales targets and grow market share.
- Build and maintain strong relationships with existing clients and prospects.
2. Customer Portfolio Management:
- Leverage a pre-existing network of contacts and relationships within the bakery industry.
- Regularly update and manage the customer database, ensuring accurate records of interactions and sales activities.
3. Market Analysis:
- Conduct thorough market research to understand trends, customer needs, and competitive landscape.
- Provide insights and recommendations based on market analysis to drive product development and marketing strategies.
4. Product Knowledge & Support:
- Possess in-depth knowledge of bakery ingredients and products, including flours, additives, and other essential materials.
- Provide technical support and guidance to clients on product applications and best practices.
- Conduct product demonstrations and training sessions for customers to enhance their understanding of our offers.
5. Hands-On Engagement:
- Engage with bakers and production teams on the ground to understand their needs and challenges and provide technical expertise.
- Facilitate technical discussions that enhance customer confidence in product use and application, based on in-depth understanding of their pain-points.
6. Collaboration:
- Work closely with our internal marketing and product development teams to align strategies and address market demands.
- Collaborate with logistics and operations to ensure timely delivery of products to clients.
7. Reporting:
- Prepare regular detailed sales reports, forecasts, and performance metrics to share with management.
- Provide feedback from customers to inform product enhancements and new offers.
Yêu Cầu Công Việc
- Experience: Minimum of 2-5 years of experience in sales, preferably in the baking industry, as well as hands-on technical experience.
- Education: Bachelor's degree in Sales, Marketing, Food Science or a related field.
- Language Skills: Fluency in Vietnamese and English is essential.
- Skills: Strong communication, negotiation, and problem-solving skills.
- Market Knowledge: Knowledge of the Vietnamese food industry, particularly the baking sector.
- Technical Skills: Proficiency in Microsoft Office Suite (Word, Excel, PowerPoint)
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Brother Industries Japan Ltd. (BIL) được thành lập vào tháng 4 năm 1908, chúng tôi tự hào với bề dày lịch sử phát triển trên 100 năm. BIL nổi tiếng trên toàn thế giới về các giải pháp in ấn, máy đa chức năng, cá nhân và gia đình. Hiện tại, BIL có trên 35.000 nhân viên với 22 chi nhánh sản xuất và 50 chi nhánh bán hàng trên toàn thế giới. BIL tạo ra giá trị hợp tác thông qua sự đầu tư và phát triển không ngừng, tạo nên niềm tự hào trong tập đoàn cùng sự bền vững và thành công trong tương lai Nhà máy đầu tiên tại Việt Nam được đặt tên Brother Industries Vietnam (BIVN) đóng tại khu công nghiệp Phúc Điền, xã Cẩm Phúc, huyện Cẩm Giàng, tỉnh Hải Dương được thành lập vào ngày 19 tháng 01 năm 2006 với diện tích 185.000m2 đến nay đã có hơn 10.000 thành viên. Công ty Brother đã hoạt động được 14 năm tại Việt Nam và được đánh giá là công ty có môi trường làm việc tốt nhất tại Hải Dương. Chúng tôi tự hào là một doanh nghiệp có bề dày lịch cùng các đồng nghiệp sáng tạo, năng động, nhiệt tình.. Nếu bạn là người cầu tiến và nhiệt tình, bạn tin tưởng khả năng của bản thân và sẵn sàng làm việc trong môi trường đầy thử thách với nhiều cơ hội thăng