Việc làm
- Reviews
- Việc làm
- Mức lương
- Phỏng vấn
- Tổng quan
Mô tả công việc
Commercial:
• First contact for customers and Sales & Service Team regarding commercial issues, information about status of the orders, etc.
• Commercial analysis of contract, if available and drawing attention to potential risks from a commercial point of view this include the agreed payment terms issuance of the down payment invoice (approx. 90 – 95 % of all orders are invoiced by the commercial project support team)
• Issuance of proforma invoice according to customer or country of issuance
• Issuance of the confirmation of order
• Processing, maintaining orders in relevant of commercial including hedge rate, maintain Reporting Data-Management (MS14) and Billing Dates
• Upon commercial clearance, issue the order sheet to PE & PSSC
• Constantly maintaining the project status in SAP based on the Project Phase (In-preparation, Release for engi-neering, Release for procurement, Stopped, and Done).
• Closing orders in SAP
During the PE-Process:
• Issuance of intermediate payment invoices (deposit invoice), if necessary
• Monitoring of payments due,
• First contact for customers and Sales & Service Team regarding commercial issues, information about status of the order, etc.
• Constant check-up on delivery deadline situation with Project Manager, Project Support Supply Chain to make sure that all aspects are covered from the commercial points of view
• Initiate Progress Meetings for specific projects if necessary, etc.
• Constantly monitor and alert commercial related risk (Letter of Debit, Letter of Credit validate etc), and notify when they are due to the relevant stake holders.
During Shipping Process
• Coordinating with Customer, Project Manager, Area Sales Manager to update with delivery of goods
• Updating Logistic to release the consignment (e.g. after payment terms fulfilled by customer)
• Defining customs value resp. amount of the commercial invoice and issuance of commercial invoices, full set of final shipping documents including COO, LC submissions to bank
• Providing customs authorities with necessary information (e.g. checking on preferential origins as well as ori-gins in general, HS code, Masterlist etc.).
During Intercompany Process
• Process Orders out of Intercompany Cockpit
• Provide OC & final invoice to Intercompany
Various:
• Processing intercompany service orders
• Active participations in various JDI Meetings, if required
• Back-office function for our local Area Sales Managers
• Taking part in cross-functional projects
• Processing Form D for intercompany orders
Yêu cầu công việc
Knowledge, Skills and Abilities
Ability to work in an international environment and collaborate cross department.
Customer focus; Good customer service skills with a focus on resolving issues
Excellent written and oral communication skills in English
Team player with positive attitude and willingness to learn & adapt.
Ability to work under pressure to meet deadlines.
Measurement / Key Performance Indicators
High service quality for internal and external customers (respond time, flexibility, high integri-ty)
Educational Requirements
Diploma/Bachelor Degree in supply chain/business/finance
English skills at conversational level
Experience
At least 2-3 years relevant knowledge in Order Processing.
Experience in working with SAP system.
Quyền lợi được hưởng
13th month salary; Performance bonus
Premium Healthcare Insurance
14 days annual leaves per year
Meal + phone allowances
Công ty Buhler Farmila Việt Nam được thành lập từ tháng 3 năm 2009 với sản phẩm chủ yếu là cung cấp phụ tùng và các thiết bị phụ trợ trong ngành chế biến nông sản. Công ty Buhler Farmila Việt Nam tập hợp được những kỹ sư hàng đầu và nhiều kinh nghiệm trong lĩnh vực chế biến nông sản và thực phẩm, Công ty Buhler Farmila Việt Nam có quan hệ hợp tác quốc tế sâu rộng về kỹ thuật công nghệ. Nhờ vậy, Công ty Buhler Farmila Việt Nam định hướng đi sâu vào nghiên cứu và phát triển những sản phẩm mà hiện tại là mối quan tâm và trăn trở của các nhà máy chế biến nông sản ở Việt Nam cũng như các nước trong khu vực như: vấn đề tăng tỷ lệ thu hồi trong xay xát, hiện đại hóa công nghệ sấy và tồn trữ nông sản, hiện đại hóa các qui trình gia công chế biến nông sản, nhà máy chế biến không có bụi,…
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Zumba
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Công ty thành lập năm 2012
Mission
- Có mặt tại Việt Nam từ năm 1960, Bühler không ngừng mở rộng và tích cực cung cấp cho các công ty công nghiệp thực phẩm trên cả nước các giải pháp xử lý, bảo quản và xay xát ngũ cốc, gạo, cà phê, chăn nuôi và thức ăn thủy sản.
Những nghề phổ biến tại Bühler Asia Vietnam Limited
Bạn làm việc tại Bühler Asia Vietnam Limited? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn