Mô tả công việc
- Develop and implement strategies, exploring new business opportunities to achieve assigned sales targets.
- Manage frontline tasks to achieve growth through sales & marketing activity, including branding, expansion in markets, new service, and awareness, business development, superior customer relationships and the best quality/innovative services.
* Specific Responsibilities:
- Responsible for identifying new sales leads, pitching services, and maintaining fruitful customer relationships. Meet monthly/annual sales obligations as assigned.
- Provide strategic guidance on business development opportunities, including setting specific new product/service targets, competitive activity, sales efforts, and promotion programmes.
- Ensure face-to-face client and developmental sales interaction. Build and maintain strong relationships with new clients, ensuring customer satisfaction and repeat business to improve sales revenue
- Actively participate in industry functions. Support with relevant business market research for new opportunities.
- Develop marketing strategy/marketing campaigns & activities/ plans to penetrate different segments of the market
- Collect market information. Prepare and submit detailed sales reports, forecasts, and market analyses (both about industries and competitors) to suggest proper selling schemes to Management
- Collaborate with internal teams, such as technical experts and project managers, to provide clients with accurate and timely information regarding their projects.
- Coordinate with Customer Service Team and related Section Manager to handle clients' complaints/ claims or collect outstanding debts
- Attend industry trade shows, conferences, and networking events to promote our services and expand the client base. Collaborate with the marketing team to develop marketing collateral, promotional materials, and campaigns to support sales efforts.
- Mentor and guide frontline team members, sharing best practices and techniques for successful sales.
- Other duties upon requested
Yêu cầu công việc
- At least 3 years experience in Sales/ BD of related products or services
- Good command of English & Chinese (Mandarin) and MS Office
- Strong interpersonal, negotiation, presentation and communication skills
- Combination of strategic and business development skills set
- Enjoy and willing to travel frequently for business
Quyền lợi được hưởng
18 days annual leave
Yearly
Được thành lập vào tháng 12/2011, Appota là đơn vị tiên phong tại Việt Nam trong việc cung cấp các nền tảng tiện ích cho điện thoại thông minh, hướng tới các lĩnh vực: Phát hành Game, Quảng cáo và Thanh toán. Khách hàng của Appota là những nhà phát triển game và ứng dụng, các đơn vị - đối tác quảng cáo, thương mại điện tử.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Team building
- Thể thao
- Party
Lịch sử thành lập
- 2016: Changed the slogan to "Technology For Change"
- 2015: Launched Applancer, the global mobile outsourcing platform.
- 2014: Launched Gamehub, the first game portal specialized for mobile gamers.
- 2013: Setup the first oversea office in Singapore
- 2012: Received the Most Disruptive Award from Founder Institute.
- 2012: Delivered marketing service for international branchs including NHN, UC, Kakao and Zepto Labs.
- 2011: Appota was founded in the first Topica Founder Institute in Vietnam.
Mission
Tầm nhìn : Tầm nhìn của Appota là trở thành hệ sinh thái công nghệ giải trí lớn nhất Việt Nam và Đông Nam Á.
Sứ mệnh : Appota tin vào sức mạnh của Công nghệ Internet Di động. Chúng tôi mong muốn tạo ra các nền tảng di động tạo ra cơ hội và cải thiện cuộc sống cũng như trải nghiệm của người dân ở các quốc gia đang phát triển.
Review Appota Corporation
Team lúc nhiều người thực tập cùng chơi với nhau hợp, leader thoải mái hay giúp đỡ. (rw)
HR tận tâm, leader phỏng vấn chia sẻ rất là thẳng thắn phản hồi kết quả nhanh nữa. (rw)
HR bên này nhiệt tình vch luôn, support từ A-Z, tới phỏng vấn công ty khá xinh nhé (rw)