The Senior / Sales Manager is responsible to lead customer engagement from lead development to order fulfillment for Electrification, Automation and Digitalization Business Unit in Thailand and Vietnam.
How You’ll Make An Impact
The primary responsibility of a Senior / Sales Manager to meet and exceed external customers’ expectation and internal partners, including:
- Identify business leads and sales funnel for solution approach involving Electrification, Automation and Digitalization
- Plan and implement the customer journey from conceptual designs to order and continue to engage indirectly during project execution
- Plan and implement sales strategy and lead the sales capture team
- Develops relationship with key decision-makers with customers, end-users and other external partners
- Provide insights for specific verticals, such as Oil and Gas (Onshore and Offshore), Chemicals, and other Process Industries
- Guide internal partners, such as Proposal, Commercial and Management to meet customer’s expectation during the sales phase
- Timely documentation and record-keeping in CRM tool and team meetings
- Lead Sales approval process (LOA process)
- Support handing over to project team after order is received
- Lead engagement and presentation, meetings with customers
- Lead the development of quantified Value Propositions
- Lead by ‘customer-first’ principle and provide feedback on process simplification or improvement
- Conducts business affairs with the highest standards of ethics and integrity
- Bachelor’s degree or equivalent experience in Engineering and/or Business Administration with similar prior experience
- Demonstrated strong performance in closing orders on electrification, automation B2B sales for complex projects
- Resourceful, ability to adapt as market dynamic changes
- Electrification Automation and Digitalization covers a broad segment and applications, ability and willingness to work across different ‘verticals’
- Excellent written, verbal communications and presentation skills
- Demonstrated strong ability to collaborate with others in a cross-cultural team environment
- Proficiency in spoken and written English language, bilingual & international experience a plus
- International travel is required to support customer engagements, project coordination or to support projects in the region, beyond Thailand/Vietnam (as required)
- Our Transformation of Industry division is decarbonizing the industrial sector. Increasing electrification and efficiency are key and demand for green H2 and derivative fuels will rise. We enable decarbonization of the industrial sector and the transition to sustainable processes, building on a strong industrial customer base, a global network, diverse technologies, and integrated execution capabilities.Candidates want to learn about the divisions they will be joining–the structure, how it works together, and the role it plays in driving Siemens Energy’s mission forward.
At Siemens Energy, we are more than just an energy technology company. We meet the growing energy demand across 90+ countries while ensuring our climate is protected. With more than 94,000 dedicated employees, we not only generate electricity for over 16% of the global community, but we’re also using our technology to help protect people and the environment.
Our global team is committed to making sustainable, reliable, and affordable energy a reality by pushing the boundaries of what is possible. We uphold a 150-year legacy of innovation that encourages our search for people who will support our focus on decarbonization, new technologies, and energy transformation.
Find out how you can make a difference at Siemens Energy: https://www.siemens-energy.com/employeevideo
Our Commitment to Diversity
Lucky for us, we are not all the same. Through diversity, we generate power. We run on inclusion and our combined creative energy is fueled by over 130 nationalities. Siemens Energy celebrates character – no matter what ethnic background, gender, age, religion, identity, or disability. We energize society, all of society, and we do not discriminate based on our differences.
https://jobs.siemens-energy.com/jobs
Với 20 năm phát triển, chúng tôi tự hào là nhà cung cấp dịch vụ hàng đầu cho các doanh nghiệp trong và ngoài nước về lĩnh vực: thiết kế sáng tạo, quà tặng khuyến mãi, in ấn, posm, lịch năm mới, hộp quà tết.
Thành lập từ năm 1999 đến nay, Song Hành đã trở thành một tên tuổi thân thiết của nhiều thương hiệu lớn tại Việt Nam. Với chúng tôi, không có niềm vui nào có thể so sánh với niềm vui được góp phần vào thành công và ”Song Hành” cùng khách hàng của mình trong suốt quãng thời gian qua. Tại Song Hành chúng tôi coi đó đơn giản chính là sự thành công của doanh nghiệp mình.
Tự hào là một Group với nhiều công ty thành viên phát triển mạnh mẽ và dàn trải trên nhiều lĩnh vực. Tất cả các đơn vị này đều hoạt động độc lập nhắm tới từng nhóm đối tượng khách hàng chuyên biệt từ: thiết kế sáng tạo cho tới in ấn phát hành lịch, sản xuất quà tặng, quà khuyến mãi, bao bì hộp đựng cao cấp …
Phương châm làm việc của Song Hành là luôn quan tâm và mang đến sự hài lòng cao nhất cho khách hàng. Tại đây chúng tôi xem trọng mối quan hệ “cùng thắng” (win-win), “Song Hành” lớn mạnh cùng với khách hàng của mình. Đó là lý do chúng tôi chọn sự thành công đến từ những giá trị cốt lõi như: dịch vụ chuyên nghiệp, đội ngũ nhân viên trình độ cao và giàu tâm huyết, hệ thống nhà xưởng sản xuất hiện đại để luôn mang lại những sản phẩm chất lượng vượt trội và dịch vụ ngày càng hoàn hảo hơn.