Mô tả công việc
- Work cross-functionally with key partners in departments to develop business insights that drive process automation and cost optimation for organization.
- Manage and develop an organization's BI strategy including working with senior management to identify business goals and objectives and then designing and implementing a BI solution that meets those goals.
- Collaborate with Internal or Client Teams to keep track & provide intelligent dashboard and analysis to understand the business situation and provide solutions to grow revenue.
- Follow project to smoothly work with internal team and other stakeholders (Other Departments) to make sure well-delivered project with high quality & on time.
- Planner: Be able to understand client brief, work with Strategic team to build up the data to support for proposal.
- Scope of work will be customized according to project expectation, client requirement or marketing field updated.
- Present and promote TCV’s business intelligence services to prospective clients.
- Understand client needs and tailor solutions to meet their specific requirements.
- Stay up-to-date with industry trends, competitor activities, and market conditions.
- Identify trends and areas for BI services provider.
- Educate stakeholders to understand concept of business intelligence services.
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s degree in Business Administration, Information Technology, Data Sciense, Business Intelligence, Consultant or a related field.
- At least 2 years of experience as a Business Intelligence, Data Analyst with proven business intelligence projects implemented.
- At least 1 year in data extraction, data processing using SQL language.
- Experience in using data visualization tool (e.g. Power BI, Tableau, Qlik).
- Good Excel, Power Point skills.
- Understanding of business intelligence concepts and solutions.
- Experience in handling real data with innovative and strong analytical and algorithmic problem solvers.
- Good command of English communications skills (speaking, listening, reading, and writing)
- Good at data reporting and present the data convincingly.
- Proficiency in office software and basic knowledge of business.
- Experience in data analyst for contact center, sales, or operations is the plus.
Quyền lợi được hưởng
- Insurances followed Vietnamese Labor Law.
- Bonuses, gifts for Holidays.
- Activities: Birthday party, Employee engagement activities.
Năm 1995, Tổng công ty Elmich, được thành lập tại Ostrava Cộng hòa Séc với lĩnh vực chính là sản xuất và kinh doanh các mặt hàng gia dụng. Trải qua hành trình 25 năm hình thành và phát triển, ngày nay, Elmich đã trở thành Tập đoàn sản xuất và kinh doanh đồ gia dụng tầm cỡ ở Châu Âu. Các thương hiệu gia dụng của Tập đoàn đã xuất hiện tại nhiều hệ thống bán hàng và phân phối lớn tại nhiều quốc gia, như: Ba Lan, Slovakia, Đức, Áo, Hungari… và nhận được sự đón nhận của người dân trên toàn thế giới.
Châu Âu, thị trường được đánh giá là “khó tính” với những đòi hỏi khắt khe vào bậc nhất thế giới về các tiêu chuẩn chất lượng và an toàn với sức khỏe, đã trở thành lãnh địa mang đậm dấu ấn của thương hiệu Elmich với hàng triệu khách hàng trung thành. Các sản phẩm của Elmich hiện diện tại hầu hết những hệ thống bán hàng và phân phối lớn tại Cộng hòa Séc và Slovakia như Hệ thống Coop, Glbus, Hruska Market, hệ thống Prio Market và nhiều hệ thống khác. Với độ phủ rộng, chất lượng sản phẩm được khẳng định theo thời gian, những thương hiệu thành viên thuộc sở hữu của Elmich như: Elmich, Smartcook, Teamstar, Unihouse, Penup, Everland đã khuấy đảo thị trường gia dụng Châu Âu.
Là một trong số những thương hiệu được chính phủ Cộng hòa Séc tài trợ đăng ký toàn cầu, ngày nay, Elmich còn vươn tầm ảnh hưởng ra ngoài phạm vi châu lục và có mặt tại nhiều quốc gia khác trên thế giới như: Hoa Kỳ, Mexico, Hong Kong, Myanmar... và Việt Nam.
Năm 2011, Elmich chính thức bước chân vào thị trường Việt Nam, với showroom đầu tiên được khai trương tại Hà Nội. Đến nay, sau 9 năm có mặt tại Việt Nam, Elmich đã có hệ thống gần 10 showroom và hiện diện tại hầu khắp các siêu thị lớn trên toàn quốc, và ngày càng khẳng định được vị thế trên thị trường đồ gia dụng bằng chất lượng sản phẩm và chất lượng dịch vụ đối với người tiêu dùng.