The company:
WiFi is the new electricity. Outside the smartphone, it's the technology we depend on the most. The foundation for the modern home. The basement of Maslow's pyramid. It makes our favorite experiences -- Netflix, Spotify, FaceTime -- come to life.But at best, WiFi is like death by a thousand cuts: dead zones, painful setup, embarrassing passwords, equipment that’s a major eyesore. At worst, it’s complete failure -- usually right when you need WiFi most.eero is fixing all of that. It’s not easy, which is why we’ve built a world-class team and culture. We believe deeply in what we’re doing, and, more importantly, enjoy doing it together. Come join us.
Overview
The Materials Program Manager at eero is responsible for driving materials for NPI builds, including Prototypes, EVT and DVT. Your role starts from understanding the hardware build matrix at each phase and then manages both suppliers and CMs for component delivery. You will also need to drive the eero internal team for custom part production approval and flag any lead-time risks. You will be the owner to report Clear to build status to program Core team and eero leadership.
As an in-region Materials Program Manager, you are also expected to directly manage a few eero's strategic suppliers in order to align production schedule ultimately for delivery of parts to CM. You will be responsible to plan, monitor, and execute capacity and production to meet eero NPI and sustaining demands.
Key job responsibilities
What You'll Do
- Responsible to on schedule and commitment of custom materials to factory needed for NPI builds (P#, EVT, DVT), including variations on build matrix.
- Own the CTB at all levels (SMT, FAT, P) by verifying data from CM, sample shipments from suppliers, auditing POs from CM to Suppliers.
- Point of contact on POR material schedule
- Create and report stoplight of SMT, FAT, and Packout materials to Core Team and summaries for Leadership
- Prime the pump on handoff of long lead or trouble components from NPI to Supply Chain
- Work with Product, PD, and Sourcing to ensure clear part number, revision, and quantity are available according to BOM and build-matrix
- Manage procurement, scheduling, and delivery of supplier components for material readiness during NPI builds
- Flag lead-time risks on release schedules for made-to-spec parts requiring tooling (plastic injection molding, stamped metals, special modules, PCB)
- Create Purchase Orders for special order parts or out-of-cycle turnkey components and tooling costs
- Drive daily/weekly calls with suppliers and CM to ensure forward movement of parts and communicate status to cross-functional team.
- Work with Manufacturing Design Engineering and HW Engineering to align tooling schedule ultimately for delivery of parts to FAT
We're looking for someone with:
- 5+ years in packaging manufacturing with direct responsibility to manage manufacturing operations production line.
- Experience with package product life cycle in early design phases.
- Data driven systemic approach to driving issues to root cause.
- Demonstrated experience on production pack out line and qualifying end to end products which require pack out.
- BS degree in Engineering
- Exceptional communication skills via brevity and details; able to distill information to communicate to appropriate audience.
- Understanding of Asia business culture
- Attention to detail without becoming lost in the details
Chinese Language is a plus. Ability to onsite supplier side.
Our inclusive culture empowers Amazonians to deliver the best results for our customers. If you have a disability and need a workplace accommodation or adjustment during the application and hiring process, including support for the interview or onboarding process, please visit https://amazon.jobs/content/en/how-we-hire/accommodations for more information. If the country/region you’re applying in isn’t listed, please contact your Recruiting Partner.
Company - Amazon Corporate Services Vietnam Company Limited - K62
Job ID: A2847422
Công ty cổ phần Media Mart Việt Nam là một trong những công ty kinh doanh siêu thị điện máy hàng đầu Việt Nam với các sản phẩm điện tử, điện lạnh, laptop, mobile, đồ gia dụng và nội thất với các thương hiệu hàng đầu thế giới như SONY, TOSHIBA, NOKIA….Hiện tại, công ty đang sở hữu một chuỗi hệ thống siêu thị điện máy lớn tại Hà Nội và các tỉnh thành phố Phía bắc như Media Mart Thái Nguyên, Media Mart Bắc Ninh, Media Mart Hưng Yên, Hải Phòng, Thanh Hóa, Vĩnh Phúc, Nam Định, Bắc Giang và Quảng Ninh.
Sau 15 năm đi vào hoạt động đến nay MediaMart đã sở hữu chuỗi hơn 350 siêu thị điện máy tại 32 tỉnh/ thành phố lớn trên cả nước.
Chính sách bảo hiểm
- Được đóng các BHXH, BHYT, BHTN, …. theo quy định của Nhà Nước
- Được tham gia bảo hiểm tai nạn 24/24
Các hoạt động ngoại khóa
- Các hoạt động tập thể như thể thao, văn nghệ, các cuộc thi gia đình, teamwork, ….
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Ngày 16/1/2008, Siêu thị điện máy MediaMart chính thức ra đời
- Tháng 12/2008, Siêu thị thứ 2 của Mediamart chính thức được khai trương
- Năm 2010, MediaMart đã đẩy kế hoạch phát triển nhân rộng mô hình hệ thống siêu thị điện máy thông qua sự ra đời của siêu thị thứ 3 và 4. MediaMart còn đầu tư mạnh về mặt tài chính trong việc tái cơ cấu hệ thống quản lý.
- Năm 2012, Siêu thị thứ 5 của MediaMart chính thức được đưa hoạt động
- Tháng 4/2013, MediaMart tiếp tục mở rộng sang lĩnh vực kinh doanh nội thất
- Ngày 16/10/2013, Chính thức đưa siêu thị thứ 7 vào hoạt động
- Tháng 10/2013, Khai trương siêu thị thứ 10 tại Hải Phòng
- Ngày 14/12/2013, MediaMart chính thức đưa siêu thị điện máy MediaMart Thái Nguyên vào hoạt động
- Năm 2014, Đây được đánh giá là năm phát triển thần tốc của MediaMart với hệ thống 7 siêu thị điện máy được đưa vào hoạt động
- Năm 2015, MediaMart khai trương thêm 4 siêu thị điện máy tại các tỉnh Quảng Ninh, Bắc Giang, Hà Nội
- Năm 2016, MediaMart đưa chuỗi 11 siêu thị điện máy vào vận hành
- Năm 2017, Tính đến thời điểm này, MediaMart khép đã có 40 siêu thị được khai trương và đưa vào vận hành thành công tại các tỉnh, thành phố trọng điểm trong cả nước
- Năm 2018, Khai trương 27 siêu thị điện máy tại các tỉnh, thành phố trọng điểm trên cả nước
- Năm 2019, Bằng nguồn lực mạnh mẽ từ tài chính cho đến nhân sự dày dặn kinh nghiệm, MediaMart đã mở rộng thêm 22 siêu thị mới nâng tổng số thành viên trên toàn hệ thống công ty lên 120 siêu thị
- Tháng 8/2019, 11 siêu thị mới của MediaMart tiếp tục phủ sóng thị trường điện máy miền Bắc
- Năm 2020, Trước diễn biến phức tạp của dịch bệnh COVID-19, để có thể phù hợp với tình hình mới thì doanh nghiệp đã chuyển hướng sang hình thức mua bán hàng trực tuyến nhằm vừa đảm bảo được doanh thu vừa có thể phục vụ người tiêu dùng thuận tiện mua sắm hơn
Mission
Với kim chỉ nam là “Không ngừng phát triển vì khách hàng” và làm hài lòng khách hàng bằng cách tạo ra những giá trị gia tăng như cung cấp các sản phẩm, dịch vụ uy tín, chuyên nghiệp.
Review Công ty Cổ phần MEDIAMART Việt Nam
Chế độ đầy đủ tuy nhiên lương hơi thấp so với mặt bằng chung(rv)
Lương+ kpi thấp, hay bị trừ tiền, lại nhiều việc, có khi còn phải ở lại khi mọi người đã về hết (Fb)