Mô tả công việc
· Planning and implementing the business activities of the export channel
· Develop the target foreign market and seek relationship with potential customers in region in charge.
· Coordinate with other departments, factory to resolve the requirements of customers.
· Responsible for negotiating and signing contracts with international customers
· Maintain good relations with existing customers and develop new customers to ensure incremental sales by seniority.
· Develop customers according to the company’s orientation, long-term strategy and short-term goals.
· Conduct surveys and market research to study and analyze the potential business opportunities
· Develop plans and strategies to achieve the sales target
· Report and analyze business results to CEO
Yêu cầu công việc
· Qualifications: Bachelor’s degree in Business Administration,International Business,Economics, Marketing or a related field preferred.
· Knowledge/ Experience: At least 2 years of working experience as International Business Development/ Export Salesat companies: Electricity, Electronic, Home Appliance, Lighting is required.
· Must have: good command in English
· Skills: Planning, Market research, Negotiation, Problem-solving, Multi-tasking, Networking.
· Attitude: Highly responsible, Aggressive, Hard-working, Result-oriented.
· Demonstrated ability to communicate, present and influence credibly and effectively at all levels of the organization
· Strong business sense and industry expertise
Quyền lợi được hưởng
Salary: Competitive
Công ty Cổ phần Mỹ phẩm Sài gòn (SCC) với hơn 40 năm kinh nghiệm trong ngành mỹ phẩm. Trong nhiều năm qua, SCC đã không ngừng sáng tạo và phát triển trở thành thương hiệu mỹ phẩm hàng đầu uy tín được tin dùng tại các thị trường trong và ngoài nước.
SCC đặc biệt chú trọng đến việc xây dựng hệ thống chi trả lương cho người lao động phù hợp với từng vị trí chức danh công việc, từng thời kỳ, từng giai đoạn phát triển đảm bảo tính khoa học, công bằng, linh hoạt, tương xứng hài hòa với mức độ cống hiến và cạnh tranh trên thị trường lao động.
Để đảm bảo tính công bằng, khách quan và nguyên tắc tương xứng giữa kết quả thực hiện công việc với thù lao CNV nhận được, chính sách lương của SCC luôn gắn liền & không tách rời với chính sách đánh giá hiệu quả công việc theo hệ thống KPI mà công ty đang áp dụng.
Song song với việc gắn Quy chế lương với kết quả đánh giá, SCC chủ trương xây dựng chính sách tiền lương hiệu quả dựa trên giá trị công việc của mỗi chức danh. Hàng năm, công ty luôn xem xét tăng lương cho các CNV dựa vào kết quả đánh giá công việc hàng tháng, hàng quý, và cả năm.