JOB SUMMARY
Provide the IT support to all users in networks, systems; Work with IT team for maintaining domain accounts to improve the work efficiency.
ESSENTIAL DUTIES & RESPONSIBILITIES
1. Install well-functioning LAN/WAN and other networks and manage components (servers, IPs etc.)
2. Installs new/rebuilds existing servers and configures hardware, peripherals, services, settings, directories, storage, etc. in accordance with standards and project/operational requirements.
3. Set up, configure, manage and maintain Domain accounts, TCPIP and Internet Protocols associated with TTC internet suites, systems/servers, desktop computers, printers including security policy/access management and control.
4. Performs daily system monitoring, verifying the integrity and availability of all hardware, server resources, SAN systems, DFS, other systems, and key processes, reviewing system and application logs, and verifying completion of scheduled jobs such as backups.
5. Performs daily backup. Ensuring all required file systems and system data are successfully backed up to the appropriate media, recovery tapes or disks are created, and media is recycled and sent off site as necessary.
6. Manage security options and software in computers and networks to maintain privacy and protection from attacks.
7. Perform regular upgrades to ensure systems remain updated.
8. Arrange maintenance sessions to discover and mend inefficiencies.
9. Keep records of repairs and fixes for future reference.
10. Helpdesk supporting.Yêu Cầu Công Việc
MINIMUM QUALIFICATIONS
1. Education
Required - Bachelor degree, major in Information Technology
2. Experience
Experience with LAN/WAN networks, especially in Cisco network devices.
Proficiency in build, configure and implementation of servers.
Experience in setting VOIP system, surveillance system.
Experience documenting and maintaining configuration and process information.
3. Knowledge of:
PC, and platform operating systems, including Server 2008, Server 2012, Windows 7, Windows 8 and Linux.
Proficiency in Microsoft Data Center 2012.
Proficiency in Hyper-V R2 software and virtual infrastructure and server Implementation.
Good skills in Written and Verbal Communication
4. Skills and Abilities
Hands-on software and hardware troubleshooting experience; Experience with data management.
Good understanding of the organization's goals and objectives.
Skilled at working within a team-oriented.Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
NetNam tự hào là đơn vị tiên phong trong lĩnh vực cung cấp các giải pháp và dịch vụ Internet chất lượng cao; Dịch vụ trực tuyến và các dịch vụ Quản trị mạng & Tích hợp hệ thống.
Với gần 30 năm kinh nghiệm hoạt động tại Việt Nam, là đối tác Tier1 của nhiều nhà viễn thông toàn cầu, NetNam là sự lựa chọn hàng đầu cho các khách sạn 5*, khu căn hộ cao cấp, các tổ chức phi chính phủ, tập đoàn đa quốc gia, hệ thống mạng lưới doanh nghiệp FDI, ITO, SME và các tổ chức chính phủ.
NetNam cũng được biết đến là đơn vị số 1 về cung cấp dịch vụ Internet cũng như các hạng mục công nghệ cho sự kiện, được kiểm chứng bằng việc kinh nghiệm triển khai các sự kiện mang tầm quốc gia và quốc tế như: Chuyến thăm chính thức Việt Nam của Phó tổng thống đương nhiệm Kamala Harris T8/2021, Hội nghị thượng đỉnh Mỹ - Triều (DPRK – USA Hanoi Summit 2019), APEC Danang 2017, Chuyến thăm của Tổng thống Barack Obama đến thăm Việt Nam 2016, Apricot 2017, Vietnam Security Summit 2019, Diễn đàn kinh tế tư nhân 4.0...