Essential Duties And Responsibilities
- Assigned to support in two or three functional areas during training period.
- Assist in day-to-day HR operations, such as maintaining employee records, preparing documentation, and coordinating HR activities.
- Assist in organizing and maintaining digital and physical HR files, ensuring confidentiality and proper documentation
- Provide support in employee engagement surveys, gathering responses, and preparing initial analysis.
- Collect, organize, and analyze HR data (such as employee attendance, performance metrics, and engagement scores) to assist in developing reports for management.
- Prepare visual reports and dashboards using Excel or similar tools to summarize key HR metrics and trends.
- Assist in tracking HR projects and initiatives, providing regular updates and analysis to measure effectiveness.
- Contribute to the digitalization of HR processes by using online platforms and tools (such as Canva, Trello, and other collaborative applications).
- Support the implementation and management of digital tools that improve HR efficiencies, such as document management, employee engagement apps, and scheduling software.
- Project Management – Participate in team projects that address strategic initiatives as directed by the HR Manager.
- Adhere to all safety and health rules and regulations associated with this position and as directed by supervisor.
- Comply and follow all procedures within the company security policy.
- May perform other duties and responsibilities as assigned.
- University graduate, major in HR/ Business/ Media/English Language is preferable
- Fresh graduates or candidates with less than 1 year of working experience
- Bachelor Degree with GPA > 7.0/10 is preferable
- Agile and confident to engage across all HR sections and all levels of the business
- Analytical skills with the ability to capture and interpret relevant data for the business.
- Ability to work independently, take initiative, pay attention to details, and demonstrate accuracy
- Good problem-solving skills, can work under high pressure, be ready to take challenges
- Proficient in written and verbal communication skills in Vietnamese and English
- Ability to read and interpret documents such as safety rules, operating and maintenance instructions and procedure manuals
- Ability to effectively present information and respond to questions from groups of managers, clients, customers, and the general public
- Ability to define problems, collect data, establish facts, and draw valid conclusions.
- Willing to learn and engage in ad hoc projects when required
- Ability in design tools such as Canva or similar applications.
- Ability to use graphic design tools and video making is a plus
- Strong Microsoft Office skills, particularly in Excel for data analysis and reporting is a plus
Công ty Cổ phần Sabre Việt Nam (Sabre VN) tiền thân là Công ty Phân phối toàn cầu ABACUS Việt Nam, thành lập năm 1995 tại Hà Nội.
Các ngành nghề hoạt động của Sabre VN bao gồm:
- Thiết lập hệ thống đặt chỗ và các dịch vụ có liên quan thông qua hệ thống phân phối toàn cầu Sabre.
- Hoạt động dịch vụ liên quan đến các cuộc gọi. Chi tiết: Dịch vụ trả lời điện thoại.
- Dịch vụ viễn thông giá trị gia tăng (không có hạ tầng mạng).
Công ty Cổ Phần Sabre Việt Nam là đơn vị thành viên của Vietnam Airlines, hoạt động trong các lĩnh vực chính sau: - Tiếp thị, phân phối các sản phẩm và dịch vụ của hệ thống phân phối toàn cầu Sabre cho các khách hàng (Là các Công ty du lịch, đại lý lữ hành) phục vụ công tác đặt chỗ, xuất vé cho các Hãng hàng không và các dịch vụ phi hàng không liên quan khác. - Cung cấp dịch vụ Chăm sóc khách hàng cho Vietnam Airlines và các đối tác, bạn hàng trên thị trường.