About the role:
We are now seeking a Partnerships Business Development Manager to drive growth by building and nurturing relationships with key Affiliates, VIP clients, and Brokers. This role will be instrumental in expanding our presence within these high-impact segments, ensuring long-term success through strategic partnerships and innovative solutions tailored to the needs of high-value customers.
Be at the forefront of Crypto.com's expansion into high-value segments – Affiliates, VIPs, and Brokers. In this dynamic and fast-growing crypto space, you'll have the freedom to shape your network, creating meaningful partnerships that drive value for both Crypto.com and your clients.
You’ll take the lead in building strategic relationships with top Affiliates and Brokers, identifying high-potential VIP clients, and customizing solutions that cater to their unique needs. From launching innovative affiliate campaigns to designing tailor-made programs for brokers, every deal you close will play a vital role in strengthening Crypto.com’s presence in the market.
Your creativity will be at the heart of this role – whether it's crafting new incentives for VIP clients or collaborating with internal teams to develop never-before-seen products for your partners. With the support of a world-class team, you'll have the opportunity to take risks, test new approaches, and leave your mark in shaping the future of crypto partnerships.
- Identifying and developing new partnerships with media and Affiliates (e.g., KOLs, influencers, and other local crypto leaders), to attract first-time-depositors and trades;
- Identifying and developing new partnerships with Brokers and enhancing Crypto.com’s broker program. Also maintaining and growing relationships with current brokers
- Identifying and reaching out to VIP clients
- Maintaining the existing KOLs relationship and performance;
- Providing timely, satisfactory, and trustworthy customer service and issue resolution to Crypto.com's Affiliates, Brokers and VIPs, proactively liaising with Crypto.com's internal team, as well as providing improvement recommendations to Crypto.com's management team;
- Keeping up with the latest trends on social media, such as YouTube, TikTok, etc., and within the Blockchain influencer community
- Attend Conferences, represent crypto.com engaging with Affiliates, Brokers and VIPs, increasing awareness of our products and services
- Conducting community reach activities, attend crypto community gatherings, meetings to expand and deepen our institutional footprint
- Researching on market & competitor trends in the crypto space;
- Drafting and closing client or partnership agreements;
- Maintaining ongoing contact with Affiliates, Brokers and VIP clients, keeping track of client feedback, and recommending product improvements
- Previous experience in Crypto or Blockchain in the local markets, with existing relationship with or knowledge about influential figures in the local ecosystem
- Network/book of clients within Affiliates, KOLs, VIPs, and Brokers space
- 1+ years experience in digital assets/cryptocurrency/web3/blockchain space
- 2+ years work experience in selling financial products
- Candidates with more experience would be considered for a Senior Institutional Sales Position
- Demonstrable track record of initiating, managing & monetizing relationships with clients or partners eg. driving business results with clients & partners, drafting documentations & agreements;
- Excellent command of professional written & oral English, writing & presentation samples are welcome
Giovanni Group (tiền thân là Công ty Cổ phần Giovanni Việt Nam) được thành lập vào năm 2007 với sứ mệnh tái hiện nét thanh lịch tự nhiên và phong cách Châu Âu tại Việt Nam. Từ năm 2007, Công ty có nhận quyền phân phối và phát triển độc quyền tại thị trường Việt Nam với 3 nhãn hàng là Emanuel Ungaro, Charles Jourdan mang phong cách Pháp và Giovanni mang phong cách Ý. Sau 10 năm phát triển, thương hiệu Giovanni trở nên vượt trội hơn hai thương hiệu mang phong cách Pháp còn lại và nhận được sự ưu ái đặc biệt của khách hàng Việt Nam - những người yêu thích phong cách thời trang Ý thanh lịch tự nhiên, sang trọng và tinh tế. Đây cũng là động lực mạnh mẽ để công ty phát triển thương hiệu Giovanni với 36 cửa hàng trên toàn quốc tính tới thời điểm tháng 10/2017. Với việc tập trung vào giá trị cốt lõi về chất lượng sản phẩm, phát triển dịch vụ, kết hợp trải nghiệm khách hàng tại điểm bán lẻ nhằm cung cấp cho khách hàng sự tự tin, tính trang trọng và sự hứng khởi trong việc mua sắm, thương hiệu Giovanni đã phát triển đa dạng các dòng hàng, từ sơ mi tới các bộ quần áo vest lịch lãm, tới các phụ kiện đồ da tinh tế.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Nghệ thuật
- Party
Lịch sử thành lập
- 2013: Có 21 cửa hàng độc lập trên toàn quốc.
- 2010: Ra mắt thêm thời trang cao cấp nữ.
- 2007: Thành lập công ty.
Mission
Tái hiện nét thanh lịch tự nhiên và phong cách Châu Âu tại Việt Nam