Your Role
You will focus on developing + diversifying business in line with financial + volume targets.
Your Responsibilities
You will do this by working with a variety of internal + external stakeholders while focusing on the following key objectives:
- To own, monitor + drive all sales activities for (i.e. prepare quotation) customers within your control, ensuring prospects are identified, qualified + nurtured through the sales pipeline so as to close profitable + sustainable customer deals.
- To align your sales efforts with Customer Care Location (CCL) Managers, Pricing + Sea Logistics Business Development teams, including pricing decisions.
- To monitor competition by gathering current marketplace information on pricing + products.
- To report customer feedback to the CCL team, supporting resolutions as required.
- To align with CCL colleagues when onboarding new customers.
- To maintain + update the most relevant customer information in internal systems.
- To regularly review customer portfolios with the CCL Managers + team.
- To focus on customer engagement, satisfaction, retention + reactivation through high levels of service quality in close collaboration with the CCL.
- Bachelor’s degree in economics, Import/ Export, Logistics, or related fields
- At least 03 years working experience in Sales of Freight Forward. Experience in Sea Logistics is an advantage.
- Having good knowledge of foreign trade, forwarding, import/ export process and custom
- Customer orientation
- Good at communication, conflict resolution, problem solving & time management skills.
- Good at Analytical & Organizing skills.
- Good command of English
Giovanni Group (tiền thân là Công ty Cổ phần Giovanni Việt Nam) được thành lập vào năm 2007 với sứ mệnh tái hiện nét thanh lịch tự nhiên và phong cách Châu Âu tại Việt Nam. Từ năm 2007, Công ty có nhận quyền phân phối và phát triển độc quyền tại thị trường Việt Nam với 3 nhãn hàng là Emanuel Ungaro, Charles Jourdan mang phong cách Pháp và Giovanni mang phong cách Ý. Sau 10 năm phát triển, thương hiệu Giovanni trở nên vượt trội hơn hai thương hiệu mang phong cách Pháp còn lại và nhận được sự ưu ái đặc biệt của khách hàng Việt Nam - những người yêu thích phong cách thời trang Ý thanh lịch tự nhiên, sang trọng và tinh tế. Đây cũng là động lực mạnh mẽ để công ty phát triển thương hiệu Giovanni với 36 cửa hàng trên toàn quốc tính tới thời điểm tháng 10/2017. Với việc tập trung vào giá trị cốt lõi về chất lượng sản phẩm, phát triển dịch vụ, kết hợp trải nghiệm khách hàng tại điểm bán lẻ nhằm cung cấp cho khách hàng sự tự tin, tính trang trọng và sự hứng khởi trong việc mua sắm, thương hiệu Giovanni đã phát triển đa dạng các dòng hàng, từ sơ mi tới các bộ quần áo vest lịch lãm, tới các phụ kiện đồ da tinh tế.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng bảo hiểm sức khỏe.
- Được hưởng bảo hiểm xã hội.
- Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Nghệ thuật
- Party
Lịch sử thành lập
- 2013: Có 21 cửa hàng độc lập trên toàn quốc.
- 2010: Ra mắt thêm thời trang cao cấp nữ.
- 2007: Thành lập công ty.
Mission
Tái hiện nét thanh lịch tự nhiên và phong cách Châu Âu tại Việt Nam