- Develop business and keep retention clients
- Transact and understand the need of customers and search for potential customer.
- Understand features, advantages, disadvantages of the products & services as well as competitors' one.
- Contact with customer and record all customers' information in the report of customer's information.
- Planning for week work, month for approval and comply with the approved plans.
- Inspect the premises thoroughly for signs of pests, identify the pest and find out where they are entering the premises
- Complete the Survey Report and the Price in accordance with the approved price list
- Report your findings to the client / prospect, make your proposals for the treatment, describe the benefits of the written service / contract /quotation.
- Ensure the client's signature on the Service Agreement and finalize the details of work & instructions.
- Coordinate with Operations Dept. to complete the service and meet the customers' requirement.
- Contact clients to ascertain the client's satisfaction with the services
- Keep close relationship for the retention of clients
- Receive and handle complaints from customers regarding to product quality, delivery time...
- Respond to termination notices & follow up the process of contract's liquidation
- Set up and conduct a regular client visitation & Quality audit cycle
- Renegotiate Service agreements, by conducting quality audit / inpection or educating users of the services, and introduction of new services that may be suitable to the client.
- Co-ordinate with FA Dept for debt collection, invoices delivery, payment negotiation in particular for clients within sales zone when required.
- Market research & competition activities
- Conduct thorough market segment research of your sales zone
- Regularly recommend constructive ideas in marketing the services and penetrating the target segment
- Monitor competition activities and strategies regularly
- Other tasks as assigned.
Requirements
- College/University Graduated in any field
- Has 1-2 years of working experience in similar position
- Customer service orientation; good negotiation, persuasion and complaints solving skills
- Good communication in English & Vietnamese
- Have skills to work independently and team work in a multi tasks
- Be proactive, friendly and hard-working person.
- 13th month salary, sales incentives (monthly, quarterly, yearly), rewards on Tet/ Holidays/birthday...
- Healthcare insurance, accident 24/24 insurance, full compulsory insurance
- Global working environment
- Career path development
Công ty Cổ phần TARA được hình thành và phát triển hơn 20 năm, chuyên phân phối đồ điện gia dụng và đồ dùng nhà bếp. Hiện nay TARA là nhà phân phối độc quyền các sản phẩm mang thương hiệu BlueStone và Carez.
BlueStone là thương hiệu điện gia dụng cao cấp được tư vấn thiết kế bởi tập đoàn Great American Application Corporation (GAAC), Hoa Kỳ.
Carez là thương hiệu đồ dùng nhà bếp thuộc Lassen Innovation PTE, Singapore với tiêu chuẩn an toàn cho sức khỏe được áp dụng trên 100% sản phẩm.
TARA cũng là công ty đầu tiên trong ngành điện gia dụng và đồ dùng nhà bếp xây dựng hệ thống phân phối chuyên nghiệp bao gồm các kênh bán hàng truyền thống, kênh bán hàng hiện đại và kênh phát triển kinh doanh (B2B, thương mại điện tử và TV Shopping).
Với Sứ mệnh “Mang đến mọi gia đình, các cá nhân những giải pháp đẳng cấp chuyên gia cho cuộc sống hiện đại” và Tầm nhìn “Trở thành Công ty số một Việt Nam về phân phối chuyên nghiệp với hệ thống chuỗi thương hiệu mạnh”, TARA xác định năng lực cốt lõi là xây dựng một đội ngũ nhân sự chất lượng cao vận hành một hệ thống quản lý hữu hiệu.
Review TARA
HR ở đây kiếm chuyện hạch sách trừ lương từng ngàn một. Lương tháng 13 không hề có.
Môi trường trẻ hơn trước, năng động, nói chuyện cũng hợp gu. Văn phòng cũ còn hơi bừa bộn nhưng được cái thoải mái
Mọi người khá tốt và nhiệt tình hỗ trợ nhau, có bộ phận hơi ít nói không dễ thân nhưng trong công việc cũng vui vẻ hỗ trợ