Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Accounting Reporting
- Check the balance of the accounts in the accounting system for every closing.
- Make sure the expenditure to record sufficiently in month,
- Perform the cash & bank reconciliation.
- Do the financial statements (PL, Balance Sheet, Cash Flow)
- Review AR, AP aging balance monthly.
Improving processes and organization
- Support to deploy and improve internal audit processes of the company.
- Manage and support the progression of the accounting team based in HCM/HN.
Records in accounting
- Accrual the expenditures which impact in month
- Doing allocation for prepaid expenses and the depreciation for fixed assets
- Calculate KPI bonus and post transactions to system monthly
- Check revenue & VAT monthly
- Guidelines for team members on accounting treatment and processes.
- Performing financial recordkeeping, as well as protecting sensitive and confidential information.
- Gather and analyze financial information for internal use
- Assume responsibility of accounting procedures
- Maintaining and reconciling balance sheet and general ledger accounts.
- Preparing financial reports, as well as controlling operating reports
- Preparing monthly, quarterly and annual reports.
- Monitoring auditing and taxation practices, as well as evaluating benefits and compensation packages
- Contributing to the development of new or amended accounting systems, programs, and procedures.
- Keeping informed of regulatory requirements and best practices in management accounting.
- Performing other accounting duties and supporting junior staff as required or assigned
Stock & Inventory Management
Inventories
- Prepare the movement out of the inventory and provide the unit cost of stocks.
- Record goods in transit and record the difference between the actual received quantity vs the quantity of the invoice.
- Calculate expired date products rate, old tester rate, and new tester rate.
- Check & remind TFO which has not posted " Received".
- Check the movement of inventory to find out the unnormal transactions, and work with related departments to improve process.
- Stock take at Warehouse & transactions counting to System balance.
- Management COGS and inventory and products cost (groceries retails)
- Do other tasks relating to the inventory.
Tax
- VAT Tax declaration monthly/ quarterly
- Reconcile payables bal with Tax agency by monthly
- Check and review revenue & expenses to minimize risks and meet regulations
- Update/share with leader and team the new regulations and changes (if any)
- Check all the following tasks related to taxes done.
Doing other tasks as managers request.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor's degree in accounting, finance, or similar.
- Solid knowledge of basic and advanced accounting and financial principles and practices
- Excellent knowledge of inventory cost accounting and reporting
- In-depth knowledge of accounting and bookkeeping processes.
- Organizational and leadership skills
- A minimum of 3 years’ experience as a general accountant in a related business or experienced in Big 4 is in advance.
- Extensive knowledge of accounting standards and financial regulations.
- Experience for Tax inspection.
- Excellent communication and presentation skills
- A problem-solver with attention to detail
- Good understanding of MS Office and accounting software.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: 25 Tr - 28 Tr VND
Xuất thân từ ngành luật và kinh tế với thâm niên trong lĩnh vực an ninh dân sự, chúng tôi luôn đề cao giá trị của tri thức ngay từ những ngày đầu thành lập vào năm 2005. Ngoài những huấn luyện về chuyên môn và nghiệp vụ, lực lượng bảo vệ của chúng tôi còn được trang bị đầy đủ những hành trang tri thức cần thiết của một người bảo vệ thế hệ mới văn minh, lịch sự.
Chúng tôi tôn trọng tinh thần chính trực vì điều đó đòi hỏi mọi suy nghĩ, lời nói và hành động của chúng tôi phải luôn nhất quán. Những mục tiêu đặt ra trong 3 năm đầu tiên như xây dựng bộ máy nhân sự hoàn chỉnh, nâng cao chất lượng cơ sở vật chất, tiêu chuẩn hóa quy trình quản lý, thiết kế hệ thống nhận diện thương hiệu phù hợp…đều được hoàn thành đúng tiến độ.
Chúng tôi kiên tâm vào lòng tín nghĩa nhằm tạo dựng mối quan hệ bền vững với tất cả nhân viên, khách hàng và đối tác. Tín nghĩa là động lực để chúng tôi thực hiện lời hứa thương hiệu thông qua những cam kết chặt chẽ trong việc không ngừng cải tiến về con người, quy trình, dịch vụ và năng lực tài chính suốt từ năm 2005 đến nay.