- Managing media & digital planning for 3 key brands at a global leading FMCG
- International working environment, good benefits and learning opportunities.
Our Client is a global company in FMCG with international working environment, good benefits, and learning opportunities.
Job Description
Integrated Communication Planning
- Lead the integrated communication approach and planning for all campaigns, acting as a key business partner to the brand team.
- Map and analyze the customer journey to identify areas for improvement and innovation.
- Review and evaluate integrated communication proposals/plans from cross-agencies.
- Adjust media concept plans in response to changes (e.g., down rating, decreased KPIs, changes in marketing/media plans).
- Evaluate booking plans across various channels: TV, Digital, Mobile, OOH, Social KOL, Sponsorship.
- Measure media placement effectiveness and efficiency based on KPIs.
- Define category movements by analyzing historical data and competitor actions.
- Identify and generalize communication strategies to support ATL forecasts and adjust YTG communication plans.
- Identify communication threats and opportunities to enable agile business turn-around actions.
- Develop new consumer touchpoints, transforming new channels into brand-building touchpoints integrated into the holistic consumer journey.
- Focus on mapping and optimizing the end-to-end customer journey.
- Identify key touchpoints and moments of truth that impact the customer experience.
- Design and implement consumer experience strategies that align with the company's brand and business goals.
- Analyze consumer behavior via digital signals and develop strategies to enhance engagement, reduce friction, and increase satisfaction at each stage.
- Collaborate with cross-functional teams to implement improvements and measure their impact on consumer behavior and business results.
- Build and maintain a report analysis structure to track media KPIs.
- Establish and maintain strategic partnerships with media partners/suppliers.
- Evaluate partnership sponsorship packages.
- Stay updated on market trends, including new branding marketing activities, commercials, and regulations, and recommend suitable innovations for our brands.
- Respond to ad-hoc requests from brand teams.
- Maintain strong communication lines with key stakeholders to ensure smooth organizational operations.
- Foster a team culture among agencies that embraces new challenges with a positive, win-win spirit.
- Collaborate with marketing, sales, and product development teams to ensure a cohesive consumer experience.
- Lead consumer experience initiatives and projects from conception to execution.
- 5-6 years of experience in marketing communication.
- Preferably with experience in communication planning. Record proven of success in brand management, including TVC and digital, media strategy (with a focus on digital), and innovation. Creative thinking is a big plus.
- Solid knowledge of brand-building fundamentals: brand funnel, brand health tracking, etc.
- Strong analytical skills and proficiency in using Martech tools like PowerBI.
- Agile problem-solving skills.
- Strong stakeholder management skills.
- A comprehensive understanding of marketing and business functions in the FMCG sector is essential.
- Demonstrated strengths in marketing competencies, especially in Brand Planning, Brand Strategy, Communication, and Media Management.
- Lead cross-functional groups and managing local stakeholders, as well as forming close partnerships
- Inspire, motivate, and lead multidisciplinary project teams to achieve outstanding results.
- Proficiency in written and verbal English communication is a must
- Attractive compensation package of the market.
- Global company in an exciting industry.
- Opportunity for comprehensive development in brand management.
Quote job ref: JN-112024-6601283
Công ty TNHH TM&DV Thiên Nam Hòa chính thức được thành lập và đi vào hoạt động ngày 24/11/2001 với ngành nghề kinh doanh chủ yếu là điện máy – nội thất. Qua quá trình hơn 10 năm hình thành và phát triển nhờ sự đoàn kết, nỗ lực của toàn thể cán bộ nhân viên công ty, đến nay Thiên Hòa đã lớn mạnh với hệ thống chi nhánh rải khắp các quận, huyện tại TP.HCM và các tỉnh thành.
Thiên Hòa tự hào nhiều năm liền là “Thương hiệu Việt được yêu thích nhất” và TOP 500 doanh nghiệp lớn nhất Việt Nam. Với hơn 1500 nhân viên trẻ, năng động và chuyên nghiệp hứa hẹn sẽ đưa Thiên Hòa ngày càng phát triển hơn nữa trong lĩnh vực điện máy.
Hiện nay, Thiên Hòa tổ chức hoạt động kinh doanh trực tiếp tại 06 Trung tâm kinh doanh, 01 trung tâm chăm sóc khách hàng và 01 trung tâm Điều phối giao nhận tại khu vực thành phố Hồ Chí Minh, Bình Dương với lượng khách hàng phục vụ của mỗi trung tâm lên đến hàng chục nghìn người mỗi ngày. Với mục tiêu trở thành Tập đoàn Điện máy – Nội thất hàng đầu Việt Nam và khu vực. Chúng tôi cam kết đãi ngộ Nhân tài, thiện chí hợp tác cùng các nhân sự có cùng hoài bão phát triển sự nghiệp và nhiều cơ hội trở thành thành viên chủ chốt của Thiên Hòa