Mission Statement
Perform relevant Accounts Payable tasks as a committed team member to meet the needs of Hitachi Energy’s core business partners.
Your Responsibilities
- You will perform necessary activities within the Accounts Payable department to ensure accurate and timely booking and ensure making payment to vendors on time and invoices recorded into system are qualified with tax authority/ company requirements.
- You will perform analysis of specific Accounts Payable accounts on a regular basis and take appropriate action when necessary.
- You will cooperate with AP Center team in India for daily work
- You will comply with and help to achieve Internal Control over Financial Reporting compliance in Accounts Payable for applicable templates.
- You will apply and comply with Financial Accounting and Reporting Manual, IFRS and local GAAP and actively seek opportunities to improve processes.
- You will take high responsibility for the tasks done and commit to the timeline.
- You will deliver commitments and high-quality services to all applicable stakeholders in line with agreed service levels to ensure satisfaction and support other departments so that the business can run smoothly.
- Living Hitachi energy's core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business.
- Graduated bachelor’s degree or higher in Finance, Accounting and Auditing.
- Minimum 2 to 5 years of experience in tax and accounting.
- Self-motivated, well-organized and structured with strong attention to detail and learning mindset.
- Resilience - strong ability to work with ambiguity and constantly changing set of circumstances and issues under pressure.
- Ability to think ahead and anticipate prioritizing and plan activities, quickly assimilate complex information and take independent action where necessary.
- Collaborating across boundaries - connects people, ideas, processes and issues. Builds helpful, productive relationships across the organization.
- Influencing and persuading, able to present sound and well-reasoned arguments to convince others and ability to deal with a wide range of people with tact and diplomacy.
- Must have strong knowledge of loc finance ERP, Microsoft Office.
- Fluent in English language, spoken and written.
Location Hanoi, Hanoi, Vietnam;
Bac Ninh, Bắc Ninh, Vietnam Job type Full time Experience Experienced Job function Finance Contract Regular Publication date 2024-11-13 Reference number R0066419
Công ty Ngọc Hà bắt đầu hoạt động từ năm 2000, có trụ sở chính tại thành phố Hà Nội, đại diện thương mại tại Nan Ninh, Trung Quốc và các chi nhánh tại nhiều tỉnh và thành phố như Hải Dương, Bắc Ninh, Hưng Yên, Vĩnh Phúc, Hải Phòng,.... Công ty có trên 100 nhân viên được đào tạo qua các trường Đại học, Cao đẳng và Trung học chuyên nghiệp.
Chúng tôi luôn sẵn sàng cung cấp hàng hóa và dịch vụ, trợ giúp và tư vấn:
- Các tổ chức, đơn vị khách hàng thực hiện công tác mua hàng có hiệu quả
- Các đơn vị sản xuất phân phối sản phẩm tới các đơn vị tiêu dùng một cách nhanh nhất và chuyên nghiệp nhất.
Công ty Ngọc Hà có mối quan hệ mật thiết với các nhà sản xuất các ngành hàng trên nằm trên các địa bàn trong cũng như ngoài nước như các nhà sản xuất của Trung Quốc, Indonesia, Thái Lan... Hiện nay Công ty cung cấp hàng hóa và dịch vụ cho trên 2000 tổ chức, đơn vị trên địa bàn Hà Nội, Hải Dương, Bắc Ninh, Hưng Yên, Vĩnh Phúc, Hải Phòng,.... Đây là các tổ chức, đơn vị thuộc các thành phần kinh tế nhà nước, đầu tư nước ngoài, tư nhân và hoạt động trong các lĩnh vực khác nhau: ngân hàng và tổ chức tín dụng, các học viện, trường đại học, cao đẳng, các bệnh viện, các bộ, sở, cơ quan hành chính sự nghiệp, các công ty sản xuất, xây dựng …