Internal candidate identified through succession planning
Any questions regarding the role, please reach out to B&W HRBP: Vu Sang ([email protected])
This role is based in Vietnam with mandatory requirements in knowing Vietnamese language.
Job Location: Vietnam
Relocation Terms: Local Terms
Job Purpose
- B&W Vietnam dCommerce Lead drives growth in dCom for total B&W Vietnam through Digitally Influenced Purchases e.g., Affiliate Marketing, Live Selling, Shopping Events, Digital Selling Capabilities (ex. BeauTech in-store).
- Act as Content champion to send the right requirements about dcom content (7OA, CPAS, Affiliate content, B&W store SIS, B&W campaigns, onsite banners, promotion HI....) to Brand Lead for creation and co-work with CSP and CBD for content deployment
- Fully in charge of Affiliate & liveselling model from searching and managing the MCNs to fully deploy the content execution and deliver monthly GMV targets
- Be responsible for calendar creation and quality control of LSA, VSA, PSA and all shopping events esp. On TikTokShop 1UL hub and brand hub to deliver the target ambition
- Co-work with Media Performance PIC to ensure the live optimization for content adjustment and budget management
- Co-work with CBD and CSP to create and deploy thematic Campaigns for Mega, SBD, Brand Day
- Take charge of full e2e tiktokshop model
WHAT YOU NEED TO SUCCEED
- At least 2 years experience in dCom content lead in any category/ industry
- Hands on experience in Affiliate Marketing, Dealing with MCNs and KOLs/KOCs for GMV creation and deployment
- Experience in media performance review and optimization
- Hands on experience with dCom performance & optimization with budget management skill
- Prefer background from commercial team of Pureplay
- Influencing skill – this talent is focused on briefing needs of content with Content lead team and co-work with CSP, CBD for deploying content and Media & Data lead for optimization of content across consumer journey-driven strategy and conversion
- Project /Network management – PIC has hands-on experience managing agencies to create and deploy Affiliate MKT , managing with clear process view to operate in synce with S&OP
- Stakeholder Management – many interface – DC team, CSP, CBD, Customers, Procurement.... that needs flexibile stakehoder management style in effective way to adapt with agile wow of dcom.
CÔNG TY CỔ PHẦN THƯƠNG MẠI XUẤT NHẬP KHẨU RIBETO KẾT NỐI NHẬT - VIỆT là một trong những doanh nghiệp Việt Nam tại Nhật Bản dẫn đầu lĩnh vực nghiên cứu, sản xuất và xuất – nhập khẩu các sản phẩm thực phẩm chức năng và chế phẩm hỗ trợ điều trị.
Tại Nhật Bản, Ribeto Shoji là đối tác được các Hiệp hội doanh nghiệp tại Nhật vinh danh top 20 doanh nghiệp uy tín về chất lượng và năng lực sản xuất.
Sau gần 10 năm hoạt động và nghiên cứu, với đội ngũ Giáo sư, bác sỹ và nhân viên đầy tâm huyết, chuyên môn cao – Ribeto Shoji đã thành công khi đưa những sản phẩm thiên nhiên cao cấp của Nhật Bản như: tảo xoắn, hoa cúc, khoáng thực vật dầu mè Sesame vào sản xuất thuốc hỗ trợ điều trị.
Với mong muốn mang đến những sản phẩm tại Nhật Bản kết hợp với tinh hoa khoa học công nghệ hiện đại tốt nhất để chăm sóc sức khỏe cho gia đình Việt. Năm 2017, Công ty Cổ phần thương mại xuất nhập khẩu Ribeto kết nối Nhật – Việt hay còn gọi là Ribeto kết nối Nhật – Việt ra đời với sứ mệnh cao cả:“Chăm sóc sức khỏe cộng đồng”.
Ribeto Kết nối Nhật – Việt là đại diện duy nhất độc quyền phân phối thực phẩm bảo vệ sức khỏe (TPCN) của Ribeto Shoji tại Việt Nam.