Manage and be responsible for activities related to product/ Solution/ Journey development and management for division through:
- Product/ Solution/ Journey design, embedded with customer experience required
- Product/ Solution/ Journey policy và guidelines
- Provide training knowledge on Product/ Solution/ Journey
- Other tasks assigned by department Head/Director
- Deploy, coordinate with stakeholders and participate in the development and administration of policies related to customers:
- Building and managing product trees and related documents of customers;
- Coordinate with stakeholders to ensure the effectiveness of risk management, excluding legal risks, operational risks, compliance risks;
- Responsible for the management, development, adjustment and standardization of regulations, guidelines, products/packages/business programs/solutions of the Division in accordance with the law, Techcombank's general policies và customer's need.
- Development of products/product packages/Business programs/solutions
- Responsible for/coordinating feasibility assessment and proposing product/solution development ideas, product/solution development planning
- Responsible for/coordinating in building/adjusting products/product packages/solutions, sales programs to meet the needs of each segment/sub-segment/region/sub-sector on the basis of CVP
- Building operating procedures – systems and services
- Responsible for/coordinating design, construction, development, adjustment of operating processes from the perspective of product/product package/Biz program/solution, update problems (if any), propose alternatives, process improvements, modifications
- Responsible for implementing or coordinating with Internal Divisions to improve and automate operational and service processes
- Price and fee policy:
- Responsible for/coordinating the development/adjustment and management of product/package/solution pricing models/promotions by segment/sub-segment, by regions/areas on the basis of CVPs, policies and orientations of Techcombank.
- Develop and manage pricing policy/governance framework for customers
- Monitoring/coordinating product portfolio management/product packages/solutions/promotions
- Responsible/coordinating for monitoring và managing the effectiveness of products/product packages/Biz program and proposing solutions to improve operational efficiency
- Project:
- Participate in projects related to products/solutions for business customers
- Training and capacity development:
- Drafting training documents for Products/Solution
- Participating in and implementing sharing / training / coaching for consulting forces on products and solutions
- Other tasks assigned by the department head
Key Accountabilities (3)
Key Relationships - Direct Manager
Director/Head of function
Key Relationships - Direct Reports
None
Key Relationships - Internal Stakeholders
Other units in Division, other units in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
Customers, organizations, business associations, state agencies (GSO, tax authorities ...)
Success Profile - Qualification and Experiences
- Bachelor's degree in Economics / Finance / Banking / Marketing / Business Administration
- Priority to have a master's degree or higher
- Understanding of solutions to improve performance of division (resource, system, operations, risk management)
- Understanding of banking activities
- Understanding of strategy, business model, CVP
- Mimimum TOEIC 650 or equivalent
Công Ty CP Hyundai Thành Công (TC MOTOR) tiền thân là công ty TNHH cơ khí Thành Công thành lập năm 1999, trải qua quá trình phấn đấu không ngừng nghỉ với nhiều khó khăn thử thách, TC MOTOR đã và đang ngày một hoàn thiện, tạo nên những cột mốc đáng tự hào. Là một doanh nghiệp 100% vốn trong nước, TC MOTOR đã dựa vào nội lực để ngày càng mở rộng, vươn cao và vươn xa hơn, trở thành doanh nghiệp tiêu biểu với những đóng góp quan trọng trong sự phát triển của ngành công nghiệp ô tô Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ BHYT, BHXH, BHTN, … theo quy định của Nhà Nước
- Được tham gia Bảo hiểm sức khỏe Bảo Việt
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch trong nước và nước ngoài hàng năm
- Company Trip
- Các buổi offline, seminar, BBQ thân mật với các thành viên Cty;
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, Công ty TNHH Cơ khí Thành Công ra đời, bước đầu tập trung kinh doanh các dòng xe công nghiệp như xe tải, thiết bị công trình, đặt nền móng cho sự hình thành doanh nghiệp hàng đầu về ô tô sau này.
- Năm 2004, Xây dựng nhà máy sản xuất lắp ráp ô tô đầu tiên tại Đông Anh, cho ra đời thương hiệu xe tải Thành Công, một trong những mặt hàng chủ chốt của TC MOTOR.
- Năm 2005 - 2008, Công ty bắt tay với các nhà sản xuất ô tô lớn từ Trung Quốc như Dong Feng, hãng xe tải, xe cẩu từ Hàn Quốc như Dong Yang để nhập xe về Việt Nam, mở ra hướng mới trong việc hợp tác quốc tế, chuyển giao nhiều công nghệ và sản phẩm mới cho ngành ô tô tại Việt Nam.
- Năm 2007, TC MOTOR trở thành đối tác chính thức của Hyundai Công nghiệp nặng và thiết bị xây dựng tại Việt Nam. Đây cũng là năm công ty xây dựng nhà máy lắp ráp ô tô thứ 2 tại Ninh Bình với quy mô lớn.
- Năm 2009, TC MOTOR chính thức trở thành đối tác của Tập đoàn Hyundai tại thị trường Việt Nam, chuyên nhập khẩu và phân phối ô tô du lịch Hyundai.
- Năm 2011, Nhà máy sản xuất, lắp ráp ô tô tại Ninh Bình bắt đầu vận hành, ra mắt sản phẩm xe du lịch đầu tiên - Hyundai Avante.
- Năm 2013, TC MOTOR đứng trong top 30 doanh nghiệp tư nhân lớn nhất Việt Nam, theo Bảng xếp hạng VNR500 của Vietnam Report.
- Năm 2015 - 2016, thị phần xe du lịch của Tập đoàn Thành Công đều đạt trên 18%, đứng thứ 2 tại thị trường Việt Nam và được công nhận là nhà phân phối ấn tượng của năm
- Năm 2018, TC MOTOR xếp thứ 01 trên bảng xếp hạng Fast 500 của Việt Nam.
- Năm 2019, Công ty cổ phần Hyundai Thành Công Việt Nam xếp hạng 43 Top 500 doanh nghiệp lớn nhất Việt Nam và xếp hạng 16 Top 500 doanh nghiệp tư nhân lớn nhất Việt Nam
Mission
Hoạt động Trách nhiệm xã hội Liên doanh ô tô Hyundai Thành Công Việt Nam với sứ mệnh đóng góp cho sự phát triển bền vững, thông qua việc lan tỏa những điều tốt đẹp và truyền cảm hứng đến toàn xã hội.
Review HYUNDAI THÀNH CÔNG VIỆT NAM
Công ty chế độ cho nhân viên tốt so với các công ty khác, môi trường làm việc thoải mái (RW)
Sếp và đồng nghiệp vui vẻ, hoà đồng.
Sếp tốt, môi trường làm việc trẻ trung năng động.