WHAT YOU'LL BE RESPONSIBLE FOR:
Take role PM of team 7 members and SM in customer view
The candidate should be the Scrum Master (SCRUM/LeSS) for the team, leading the activities of
grooming and maintaining the product backlog.
This candidate is more emphasis on soft skills and meeting facilitation, driving to resolution rather than
on technical skills
Risk management skills.
Contribute to backlog management, prioritization within the team.
Prepare user stories to agree with team and Product Owner.
Contribute towards release planning and release signoffs.
Adhere to organizational guidelines and process.
Technical background is nice to have, good knowledge of Banking is an advantage.
Facilitating discussion, decision making, and conflict resolution when discussing issues across squads.
Possess strong problem solving, analytical skills with an ability to handle multiple tasks & prioritize
accordingly.
Demonstrated ability to effectively communicate, troubleshoot, and problem.
Strong interpersonal & negotiation skills in dealing with multiple stakeholders.
Must be flexible, adaptable, and can work in a fast-paced changing environment.
Analytical and conceptual thinking skills.
Excellent documentation skills.
JOB QUALIFICATIONS
Fluency in English is required (nice to have Japanese, Chinese, French...)
A bachelor’s degree in Computer Science or related. PMP or an equivalent Agile (SCRUM, LeSS)
certification would be considered an asset.
At least 3 years’ experience in a Project Manager or Program Manager role
Possess excellent verbal and written communication skills.
Familiar with MS Project, JIRA/Confluence for dashboards, boards configuration, burndown, and
similar tools
Applicable knowledge of the technologies used by the team.
Good skills and knowledge of servant leadership, facilitation, situational awareness, conflict resolution,
continual improvement, empowerment, and increasing transparency.
Knowledge of various well-documented patterns and techniques for project management.
A proven record of leading and supporting
Công ty CP NHÂN LỰC VÀ DỊCH VỤ KỸ THUẬT XL (tên đăng ký Thương hiệu là XL MANPOWER) thành lập từ 2013, hoạt động trong lĩnh vực Thương mại và Dịch vụ Kỹ Thuật cho các nhà máy Lọc hóa dầu, phân bón hóa chất, Các nhà máy SX Điện, nhà máy đóng tàu, sản xuất thép và các ngành công nghiệp nặng khác.
Dịch vụ của công ty bao gồm:
+ Cung cấp và quản lý nguồn nhân lực
+ Dịch vụ Vận Hành và Bảo dưỡng các nhà máy Công nghiệp như nhà máy Lọc Dầu, nhà máy Điện, nhà máy thép,…
+ Thi công các công trình, dự án
+ Cung cấp vật tư, thiết bị cho các nhà máy.
Mạng lưới văn phòng công ty gồm:
+ Trụ sở chính của Công ty Cổ phần Nhân lực và Dịch vụ Kỹ thuật XL đặt tại: Cao ốc Mỹ Đức, 220 Xô Viết Nghệ Tĩnh, Phường 21, Quận Bình Thạnh, TP. HCM.
+ Văn phòng Chi Nhánh tại: Vũng Tàu và Nghi Sơn (Thanh Hóa)