Mô tả công việc
Essential Duties and Responsibilities
1. Strategic Planning & Reporting
o Prepare, implement, and compile data for the strategic sales plan, weekly, monthly reporting, annual goals, and sales budget, and produce forecasts and other required reports.
o Analyze monthly P&L and month-end reports to identify deviations from business goals and formulate corrective actions.
2. Financial Management
o Collaborate with Finance in preparing and managing the department’s budget and financial forecasts.
o Participate in management meetings to discuss progress towards business goals and develop annual business plans for the department.
3. Team Management & Leadership
o Conduct daily briefings with the sales team to communicate current key activities and objectives.
o Identify and develop high-potential team members, conduct performance reviews, manage performance issues, and maintain team motivation and professionalism.
4. Sales & Revenue Generation
o Direct all group, transient, and catering/banquet sales activities to maximize hotel revenue.
o Analyze competitive trends, customer feedback, and market changes to adapt sales strategies proactively.
5. Marketing & Public Relations
o Oversee all advertising, PR, and promotional activities in conjunction with corporate marketing.
o Actively participate in sales presentations, property tours, and customer meetings to drive business.
6. Guest Relations & Market Analysis
o Evaluate guest needs, the guest mix, and competitive trends to recommend relevant product or service adjustments.
o Engage with community and professional organizations to maintain visibility and enhance the hotel's positive image.
7. Operational Oversight
o Monitor team performance, conduct monthly departmental meetings, and ensure high standards of professionalism.
o Stay fully conversant with hotel fire, life safety, and emergency procedures.
8. General Duties
o Attend all briefings, meetings, and training sessions as assigned by management.
o Maintain personal appearance and hygiene standards, performing other reasonable duties as assigned.
Quyền lợi được hưởng
- Service charge/Phí dịch vụ
- 2 days off / week/ Nghỉ 2 ngày/tuần
- Full Social Insurance/Bảo hiểm xã hội đầy đủ
- International work environment/Môi trường làm việc quốc tế
- Duty meal/Bữa ăn theo ca
- Accor Group employee benefits (discussed in interview)/Quyền lợi Nhân viên Tập đoàn Accor (trao đổi khi phỏng vấn)
Yêu cầu công việc
- Bachelor’s Degree in Sales & Marketing, Business Administration, Hotel Management, or a related field preferred.
- 3+ years of experience in sales or marketing within the hospitality industry, including supervisory or managerial experience in a related role, or an equivalent combination of education and experience.
- Strong Communication Skills: Ability to engage effectively with clients, team members, and third parties, consistently reflecting positively on the hotel, brand, and company.
- Sales & Negotiation Skills: Proficiency in sales techniques, client relationship management, and negotiation to maximize revenue opportunities.
- Analytical & Strategic Planning: Strong analytical skills for market research, competitor analysis, and strategic planning to drive business growth.
- Technical Proficiency: Advanced knowledge of Microsoft Office and Opera or similar property management systems.
- Problem-Solving & Organizational Skills: Strong problem-solving and organizational abilities to manage multiple projects and priorities efficiently.
Yêu cầu hồ sơ
- Potrait Photo/ Ảnh thẻ
- Notaried ID Card/ Căn cước công dân
- Health check/ Giấy khám sức khỏe
Tập đoàn Đầu tư Miền Nam là doanh nghiệp tư nhân đa lĩnh vực có tốc độ phát triển thuộc nhóm nhanh nhất hiện nay tại khu vực phía Nam Việt Nam. Khởi nguồn từ câu chuyện khởi nghiệp tại một showroom kinh doanh xe thương mại tại Quận 12. Đến thời điểm hiện tại, Miền Nam Group đã phát triển mạnh mẽ với các hoạt động đa ngành nghề, tạo nên một hệ sinh thái tương đối toàn diện từ ô tô, xe máy, thương mại, dịch vụ cho đến bất động sản, cung cấp các giải pháp về công nghệ, truyền thông.
Bên cạnh các sản phẩm chiến lược, Miền Nam Group vẫn đang đẩy mạnh phát triển các dịch vụ đi kèm, tạo nên các gói sản phẩm toàn diện đưa đến khách hàng. Trên tinh thần xây dựng và phát triển toàn diện, chất lượng vĩnh cửu, Miền Nam Group hiện đang hoạt động trên các lĩnh vực chính như sau: Thương mại – Dịch vụ – Công nghệ. Trong tương lai, Miền Nam Group hưởng đến việc trở thành một trong những tập đoàn tư nhân hoạt động đa lĩnh vực thuộc nhóm lớn nhất tại Việt Nam.
Review ĐẦU TƯ MIỀN NAM
Công ty lừa đảo, không uy tín, thiếu trách nhiệm, lãnh đạo đùn đẩy cho nhân viên (RV)
Thường xuyên chậm lương, nợ lương, công ty thiếu chuyên môn, không có uy tín
Công ty thiếu uy tín, trách nhiệm, không có chuyên môn, không có trình độ (RV)