Việc làm OPPO VIỆT NAM

Cập nhật 28/11/2024 11:17
Tìm thấy 9 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY OPPO VIỆT NAM
Key Account kênh Horeca
OPPO VIỆT NAM 4.1★
25 đánh giá 244 việc làm 1 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm / Giám sát
Ngày đăng tuyển: 25/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 4 - 6 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Laptop
  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Đồng phục
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

1/ Sales Strategy Development & Execution:

● Develop and implement comprehensive sales strategies tailored for the HoReCa channel to meet business objectives and revenue targets.

● Identify new business opportunities, monitor market trends, and adapt strategies to increase market share.

2/ Client Relationship Management:

● Build and maintain strong relationships with key clients in the HoReCa sector, including hotels, restaurants, and cafés.

● Negotiate contracts, pricing, and service agreements to maximize profitability and ensure customer satisfaction.

3/ Market Analysis:

● Conduct market research and competitor analysis to identify trends and opportunities within the HoReCa channel.

● Monitor customer preferences and adapt sales strategies to meet changing market demands.

4/ Team Management:

● Lead, train, and mentor the sales team to achieve individual and team performance targets.

● Setsales targets, track performance, and provide regular feedback to the team.

5/ Collaboration with Marketing:

● Workclosely with the marketing department to develop promotional campaigns and product launches targeted at the HoReCa channel.

● Provide feedback from the market to help shape marketing strategies.

6/ Sales Reporting:

● Prepare and present regular sales reports, including sales forecasts, budget analysis, and performance reviews.

● Ensure data-driven decision-making to optimize sales activities.

7/ Client Acquisition & Retention:

● Identify and pursue new clients while maintaining strong relationships with existing customers to ensure long-term partnerships.

● Develop and execute initiatives to improve customer retention rates.

8/ Budget Management:

● Manageandoptimize sales budgets, ensuring cost-effective sales operations and high return on investment (ROI).

9/ Cross-functional Collaboration:

● Workwith the logistics, finance, and customer service teams to ensure smooth operations and timely deliveries to HoReCa clients.

● Coordinate with other departments to resolve customer issues and improve overall service quality.

10/ Product Knowledge:

● Maintain deep knowledge of product offerings and stay up-to-date with industry trends and competitor activities.

● Educate clients on the unique value of products to ensure proper usage and long-term satisfaction.

Yêu Cầu Công Việc

● Education: Bachelor's degree or higher in Business Administration, Sales & Marketing, Economics or a related field.

● Experience: More than 5 years of experience in a similar role, preferably within the FMCGor HoReCa industry.

● Language Skills: Good command of English (4 skills: reading, writing, speaking, listening).

● Sales &Market Knowledge: Solid experience and knowledge in sales strategy development, route-to-market, and key account management, with a focus on the HoReCa channel.

● F&BMarket: Deep understanding of the Food & Beverage industry, including market trends and dynamics.

● Client Relationship: Strong experience in building and maintaining relationships with key clients in the HoReCa sector.

● Budget &Financial Management: Experience in managing budgets and understanding basic finance for sales planning.

● DataAnalysis: Ability to interpret and leverage data for strategic decision-making.

● Technical Skills: Proficiency in Microsoft Office and analytics software (Excel, PowerPoint, CRM tools) for data analysis and presentation.

● Communication & Negotiation: Excellent communication and negotiation skills, particularly with sales teams (General Trade, Modern Trade, Key Account Management, HoReCa).

● Leadership & Teamwork: Strong leadership, teamwork, and staff management skills, with the ability to mentor and motivate a sales team.

● Professional Attitude: Demonstrates integrity, enthusiasm, and a proactive approach to work with a high level of accountability and professionalism

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
TT16 Tam Đảo, Phường 15, Quận 10, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: Cạnh tranh
Khu vực
Báo cáo

CÔNG TY OPPO VIỆT NAM
OPPO VIỆT NAM Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:

OPPO là thương hiệu toàn cầu cung cấp các thiết bị và dịch vụ công nghệ đột phá để đem lại cho người dùng
một hệ sinh thái kết nối thông minh trong tương lai. OPPO đã ra mắt điện thoại di động Smile Phone đầu tiên vào năm 2008, đánh dấu sự khởi đầu của một hành trình khám phá và tiên phong khác biệt trong công nghệ. Sau hơn 10 năm không ngừng nỗ lực và phát triển OPPO đã mở rộng quy mô rộng hơn


Review OPPO VIỆT NAM

4.1
25 review

07/11/2023
Sale/Nhân viên kinh doanh tại Hồ Chí Minh

Công ty thấy gớm, vừa toxic vừa drama, môi trường thì bè phái (Fb)

07/11/2023
Sale/Nhân viên kinh doanh tại Hồ Chí Minh

Thử việc 6 tháng thôi xin chào, không đầu tư máy móc phục vụ cho công việc, Lương không cao (Fb)

10/04/2016
Nhân Viên Tư Vấn Bán Hàng tại Hồ Chí Minh

Học được tinh thần làm việc theo nhóm và hỗ trợ lẫn nhau

Những nghề phổ biến tại OPPO VIỆT NAM

Bạn làm việc tại OPPO VIỆT NAM? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo OPPO VIỆT NAM

OPPO VIỆT NAM

Click để đánh giá