Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Nghỉ phép năm
- CLB thể thao
Mô tả Công việc
MAIN RESPONSIBILITIES
1. Content Strategy:
Develop and execute a comprehensive content strategy aligned with the overall marketing and business goals of all campuses.
Look after all campus content plans and synergize for the best impact
Analyze communication trends to choose suitable themes/content for communication in each stage and specific campaigns.
Measure the effectiveness of communication of the implemented content. Monitor and report Content effectiveness to direct management.
Collaborate with team members and cross-functional teams to understand business objectives and create content plans to support those objectives.
2. Content Creation:
Develop (write, create) content for articles/videos/images on the website, blog, forums, social media applications, etc., related to the school or target customers.
Create content using language and images that convey brand messages, building customer brand awareness.
Ensure all content is well-researched, accurate, appropriate, and tailored to the target audience.
Write and edit content with a focus on clarity, consistency, and alignment with the organization’s voice.
3. Collaboration:
Work closely with the marketing, design, and product teams to ensure the content released is aligned with Schools’s image and design standards.
Tasks are assigned by the line manager.
Collaboratively work with booking agency to ensure the booking plan is timely and effectively implemented and monitored.
EXPECTED DIMENSION
Monitor user interactions daily on the school's digital channels.
Produce posts on Facebook, Instagram, YouTube, and websites….
Track and develop interactions on the School’'s social media pages: Facebook, Instagram, YouTube, and LinkedIn…
Generate trendsetting, standout content compared to the general landscape of international schools.
Understand the target audience's psychology and create compatible content to attract them, turning them into potential customers.
Support in ensuring the Enrollment department's Key Performance Indicators (KPIs).
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor’s degree in marketing, Communications, Languages, or a related field.
Have at least 4-5 years of experience in communications, especially in positions related to content development and creativity.
Experience working in schools, particularly in the international school sector.
Exceptional writing and editing skills, with attention to details.
Proficiency in using content management systems and social media platforms.
Experience with analytics tools to measure and optimize content performance.
Knowledge of SEO, SEM, social media marketing, and other digital marketing strategies.
Excellent project management and organizational skills.
Creative mindset with the ability to think strategically.
Skills in planning, organizing, and executing projects effectively.
Proficiency in English, both written and verbal.
Capability to conduct thorough research and gather relevant information.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Lấy cảm hứng từ “Vehicle Launch” – hệ thống tên lửa đẩy đưa các phi thuyền chinh phục không gian, Vela mang trong mình sứ mệnh cung cấp nguồn năng lượng và tạo lực đẩy đầu tiên cho các công ty thành viên.Vela là hệ sinh thái với những startup tiên phong. Đó là Fingroup với tham vọng trong lĩnh vực Elogistics. Đó là đội ngũ Sói Biển với trăn trở góp sức mình đánh lui nạn thực phẩm bẩn. Là CodeGym - phát triển nguồn nhân lực công nghệ cao với hệ thống đào tạo lập trình hiện đại. Shippo với giấc mơ chuyển phát nhanh nội địa và quốc tế. Hay Ezbiz với sứ mệnh hỗ trợ kinh doanh cho các doanh nghiệp nhỏ cất cánh.Nếu bạn là một developer trẻ, bạn mong muốn thử sức mình với các công nghệ mới mẻ, bạn muốn thể hiện mình với việc tạo ra những sản phẩm best choice, nơi bạn có thể đưa tất cả sáng tạo của mình thể hiện trong từng chức năng... thì Velacorp là một môi trường dành cho bạn.
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia BHXH, BHTN, BHYT, …. theo luật bảo hiểm theo quy định của pháp luật Nhà Nước
Các hoạt động ngoại khóa
- Tổ chức các hoạt động thể thao: bóng đá, bóng chuyển, ….
- Tổ chức các bữa tiệc party, các sự kiện
- Du lịch hàng năm
- Team building ngoài trời
- Hoạt động tập thể: company trip, teambuilding hàng năm
Lịch sử thành lập
- Thành lập năm 2016
Mission
-
Giúp cho việc kinh doanh xuyên biên giới trở nên dễ dàng hơn.
- Trở thành một tổ chức sở hữu hệ sinh thái các giải pháp phát triển hoạt động kinh doanh, tồn tại ít nhất 101 năm, có bản sắc và được xã hội ghi nhận.
Review VELACORP
Nhân viên công ty giữa các phòng thì khá ok (RV)
Về con người, anh chị em rất nhiệt tình(RV)
Môi trường công nghệ vui vẻ, dễ hòa đồng(RV)