Việc làm Lotte Finance Việt Nam

Cập nhật 11/12/2024 18:06
Tìm thấy 14 việc làm đang tuyển dụng
Công ty tài chính TNHH MTV Lotte Việt Nam
Customer Service Supervisor
Lotte Finance Việt Nam 3.5★
6 đánh giá 299 việc làm 4 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: Đang cập nhật
Hạn nộp hồ sơ: 18/12/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc

Mô tả công việc

The Customer Service Staff is responsible for being a bridge between existing customers for daily communication, overseas agents, and operation team. Additionally, they account for interacting with customers to provide and process information in response to inquiries, concerns, and requests about products and services and have a spirit of sales support.
► Solution:
- Consult to customers about KWE's service, sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments, propose ideas/solutions/countermeasures and make material for these proposals to customers.
- Set up SOP with customers and become a window to connect the internal team and customers.
The most important is to understand the desires of customers then have guidelines (by email and
byF2F meeting) to the internal team to meet customer needs correctly with sales PIC
- Take care of the quotation/RFQ/bidding request, AE/OE/OI/AI...,
- Make the QBR with VIP customers and F2F meetings to explain in detail.
- Have an analysis of market trends, refer information from the product then update Market & logistics News to customers.
- Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC
- Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.
- Make the reports at the end of the month about the performance of volume/revenue/profit, analysis the trend of customer volume in the next month.
► Operation:
- Handle and resolve customer complaints.
- Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.
- Verify customers and manage their accounts.
- Keep records of customer interactions and transactions.
► Customer satisfaction:
- Analysis results of customer satisfaction surveys, review and discuss with related parties to
improve not good points for the next terms
► Others:
- Perform other tasks as assigned by the superiors.
- Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information
within 24 hours of receiving the initial inquiry.

Yêu cầu công việc

► Education and experience:
• Bachelor or higher education degree in a relevant field.
• Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics industry processes and practices.
• Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.
► Required skills and abilities:
• Summary issue and report
• Supervise team members under the instruction of the direct manager
• Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).
• Fluency in English. Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.
• Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.
• High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.
• Customer-focused with a strong customer service orientation.
• Flexibility and adaptability to change.
• Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.
► Working Conditions and Benefits:
• Working Place: TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City
• Working time: Monday to Friday, from 8:00 AM to 5:35 PM
• Annual Leave: 12 days/year (after probation time)
• Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)
• Annual Salary Increase: once per year
• Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)
• Insurance: 24 hours' Accident Insurance, 100% Social Insurance, Health Care Insurance
• Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.

Quyền lợi được hưởng

Thưởng
Lương tháng 13 + Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Khác
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
Khu vực
Báo cáo

Công ty tài chính TNHH MTV Lotte Việt Nam
Lotte Finance Việt Nam Xem trang công ty
Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
Tầng 12A Tháp Tây, LOTTE Center, 54 Liễu Giai

Năm 2017, Công ty tài chính TNHH MTV Lotte Việt Nam ký kết Thỏa thuận mua lại 100% cổ phần của công ty tài chính thuộc một trong những ngân hàng lớn nhất Việt Nam, đánh dấu sự mở rộng đầu tư và thâm nhập vào lĩnh vực Tài chính của tập đoàn LOTTE tại đây. Giấy phép kinh doanh của Công ty Tài chính Lotte (Lotte Finance) được Ngân hàng Nhà nước Việt Nam phê duyệt vào tháng 9 năm 2018, đưa LotteCard trở thành công ty thẻ tín dụng đầu tiên của Hàn Quốc được phép hoạt động tại Việt Nam.

Chính sách bảo hiểm

  •  Tham gia BHYT, BHXH theo quy định của nhà nước 

Các hoạt động ngoại khóa

  • Đi du lịch, nghỉ mát hàng năm ( trong hoặc ngoài nước )
  • Teambuilding hàng năm 

Lịch sử thành lập

  • Ngày 28/09/2018, Ký kết Thỏa thuận chuyển nhượng cổ phần của TechcomBank tại TechcomFinance.
  • Ngày 06/03/2018, Thương vụ mua bán được Ngân hàng Nhà nước chấp thuận.
  • Ngày 12/03/2018, Thương vụ mua bán chính thức hoàn thành.
  • Ngày 18/12/2018, Ra mắt dịch vụ cho vay tiêu dùng tại Việt Nam

Mission

Với sứ mệnh mang đến các giải pháp tài chính thông minh và tối ưu cho người tiêu dùng, hướng tới mục tiêu phục vụ khách hàng mọi lúc mọi nơi, LOTTE Finance đang nỗ lực không ngừng mở rộng các điểm dịch vụ tại nhiều địa bàn trọng điểm trên cả nước.


Review Lotte Finance Việt Nam

3.5
6 review

04/03/2024
Nhân viên lễ tân tại Đà Nẵng

Môi trường và lợi ích tuyệt vời(GL)

13/01/2021
Nhân viên Telesale tại Hà Nội

Chế độ công ty rất tốt, không bao giờ chậm lương. Mọi người trong công ty rất vui vẻ, hòa đồng, nhiệt tình giúp đỡ nhau.(rv)

13/01/2020
Nhân viên/ Officer tại Hà Nội

Đóng bảo hiểm full lương, 1 năm có 3 ngày nghỉ hè, 1 ngày nghỉ sinh nhật, các ngày lễ công ty đều có quà/tiền mặt động viên CBNV(rv)

Những nghề phổ biến tại Lotte Finance Việt Nam

Bạn làm việc tại Lotte Finance Việt Nam? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Lotte Finance Việt Nam

Lotte Finance Việt Nam

Click để đánh giá