Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Brief summary of job profile:
The Demand Planning Executive is responsible for analyzing historical sales data, identifying trends, and forecasting future demand to support the effectiveness of the overall operation & planning processes. This role will work closely with cross-functional teams and use the insights gained from data analysis to make informed decisions, optimize inventory levels, and ensure the efficient and cost-effective fulfillment of customer orders across all the Highlands Coffee store networks.
Job Description:
Data Management and Analysis
- Analyze historical sales data, market trends, seasonality and customer behavior, cleansing outliers to identify underlying patterns and key drivers of demand.
- Generate baseline forecast by products by stores for Highland system wide.
- Manage and organize large sets of data, extract, manipulate, and analyze data from various sources to derive meaningful insights & create comprehensive demand plans.
- Work closely with cross-functional teams such as Store Operations, Marketing, Finance and Product teams to gather relevant information to derive meaningful insights.
- Ensure data integrity and quality to support informed decision-making.
Demand Forecasting & Planning
- Propose and maintain statistical models and forecasting algorithms to predict future demand.
- Utilize forecasting techniques and demand planning methodologies to generate accurate and reliable demand forecasts.
- Conduct root cause analysis to identify and address issues impacting demand planning & forecasting, propose solutions, and implement corrective actions.
- Continuously monitor and adjust demand plans to respond to changing customer preferences, market conditions, and business priorities.
- Integrate all forecast building blocks (baseline, promotion, seasonality, market trend…) to create a concrete S&OP number with full documents captured activities, assumptions, and changes.
- Regularly engage & leverage the insights gained from the Store Operations team to understand the unique characteristics, nuances of individual stores & their customer bases, refine demand forecasting models and improve the accuracy of demand plans.
- Utilize demand planning software tools to improve the efficiency and accuracy of the forecasting process.
Reporting
- Prepare monthly/ required clear, concise, and actionable demand planning reports for relevant stakeholders.
- Assist in integrating and standardizing the S&OP Process.
Yêu Cầu Công Việc
- Bachelor’s Degree in Supply Chain Management, Management Information System, Business Analytics, or a related field.
- 02+ years of experience in demand planning, forecasting, or supply chain analytics, preferably in the retail or food service industry.
- Proficiency in using demand planning software and data analysis tools (e.g. Excel, SQL, Power BI, forecasting applications)
- Proficiency in data analysis, statistical modeling, forecasting techniques and demand planning methodologies.
- Strong business acumen and understanding of the coffee industry is preferred.
- Organized, high attention to detail and a high level of accuracy in work.
- Mindset of continuous learning and improvement to enhance skills and stay updated in demand planning field.
- High adaptability and flexibility to handle uncertainties and changes in the business environment.
- Ability to work independently and manage multiple tasks simultaneously.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Thời gian thử việc: 2 months
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Thời gian làm việc: 9:00 - 18:00, Mon - Fri
- Lương: Cạnh tranh
Công ty Tài chính TNHH Một thành viên Shinhan Việt Nam, thành viên của Shinhan Card (Hàn Quốc), là Công ty Tài chính tiêu dùng 100% vốn nước ngoài. Với sự kết hợp vững chắc giữa nền tảng công nghệ và các sản phẩm tài chính vượt trội của Shinhan Card cùng hơn 15 năm kinh nghiệm phát triển thị trường cho vay tiêu dùng của Công ty, Shinhan Finance cam kết nỗ lực để trở thành Công ty tài chính hỗ trợ Khách hàng tốt nhất Việt Nam.
Với mạng lưới kinh doanh phát triển rộng khắp trên toàn quốc, Công ty luôn tích cực tiếp cận, tư vấn và hỗ trợ Khách hàng với những giải pháp tài chính cá nhân linh hoạt, giúp Khách hàng hiện thực hóa ước mơ, nâng cao chất lượng cuộc sống. Shinhan Finance tự hào đã và đang được phục vụ gần một triệu Khách hàng Việt Nam và ngày càng có thêm nhiều Khách hàng tín nhiệm lựa chọn các sản phẩm và dịch vụ của Công ty. Công ty sẽ tiếp tục phát huy lợi thế kinh doanh, nâng cao chất lượng dịch vụ, đảm bảo chất lượng quản trị tín dụng và quản trị rủi ro, cam kết trở thành công ty tài chính tiêu dùng minh bạch và uy tín trên thị trường Việt Nam với triết lý kinh doanh đúng đắn: Phấn đấu trở thành một công ty “tốt nhất” hơn là có “lợi nhuận nhất.”
Chính sách bảo hiểm
- Được tham gia đóng BHYT, BHTN,BHXH và các chế độ khác theo quy định của nhà nước
- Được mua bảo hiểm sức khỏe 20tr/năm
- Được khám sức khỏe định kỳ.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch trong và ngoài nước hàng năm
- Gala
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Năm 2007, Shinhan Finance Việt Nam được thành lập và nhận được giấy phép hoạt động từ Ngân hàng Nhà nước Việt Nam.
- Năm 2008, Shinhan Finance Việt Nam mở rộng hoạt động và mở thêm các chi nhánh ở các thành phố lớn khắp cả nước.
- Năm 2011, Shinhan Finance Việt Nam chính thức được đổi tên thành Shinhan Vietnam Finance Company Limited để phản ánh sự kết nối và hỗ trợ từ Shinhan Bank - ngân hàng hàng đầu tại Hàn Quốc.
- Năm 2012, Shinhan Vietnam Finance Company Limited trở thành công ty tài chính 100% vốn nước ngoài, sau khi Shinhan Bank hoàn toàn nắm giữ vốn của công ty.
- Năm 2014, Shinhan Vietnam Finance Company Limited đạt cột mốc 5 tỷ USD về dư nợ cho vay.
- Năm 2017, Shinhan Vietnam Finance Company Limited kỷ niệm 10 năm hoạt động tại Việt Nam.
- Năm 2018, Shinhan Bank nhận cấp giấy chứng nhận thành lập Ngân hàng Liên doanh Quốc tế tại Việt Nam.
- Năm 2019, Shinhan Bank chính thức mở chi nhánh đầu tiên tại Hồ Chí Minh - chi nhánh Phú Mỹ Hưng, đồng thời mở rộng hoạt động và tăng cường đầu tư vào Shinhan Vietnam Finance Company Limited.
- Năm 2020, Shinhan Vietnam Finance Company Limited chuyển đổi sang mô hình kinh doanh Ngân hàng công ty, giúp mở ra nhiều cơ hội phát triển và cung cấp dịch vụ tài chính đa dạng hơn cho khách hàng.
- Hiện tại, Shinhan Finance Việt Nam vẫn tiếp tục mở rộng chi nhánh và cung cấp các sản phẩm và dịch vụ tài chính phù hợp với nhu cầu của khách hàng tại Việt Nam.
Mission
" Góp xây thế giới tốt đẹp hơn bằng Sức mạnh tài chính "
Nỗ lực để ổn định nền thịnh vượng chung, kiến tạo giá trị tốt đẹp hơn cho khách hàng, Shinhan và xã hội. Với mục tiếu ấy, Shinhan tìm kiếm những cách tiếp cận mới, những phương thức mới để mang đến những sản phẩm, dịch vụ đón đầu những thay đổi từ thị trường, đảm bảo hiệu quả đầu tư.
Review Shinhan Finance
Trụ sở (Tòa nhà The Mett) rất chuyên nghiệp và take care nhân viên (RV)
Công ty bắt ép OT mà không trả lương (RV)
Lương cơ bản thấp, KPI cực kỳ nặng (RV)