Mô tả công việc
United Overseas Bank Limited (UOB) is a leading bank in Asia with a global network of more than 500 branches and offices in 19 countries and territories in Asia Pacific, Europe and North America. In Asia, we operate through our head office in Singapore and banking subsidiaries in China, Indonesia, Malaysia, Thailand and Vietnam, as well as branches and offices. Our history spans more than 80 years. Over this time, we have been guided by our values - Honorable, Enterprising, United and Committed. This means we always strive to do what is right, build for the future, work as one team and pursue long-term success. It is how we work, consistently, be it towards the company, our colleagues or our customers.
About the Department
The Technology and Operations function is comprised of five teams of specialists with distinct capabilities: business partnership, technology, operations, risk governance and planning support and services. We work closely together to harness the power of technology to support our physical and digital banking services and operations. This includes developing, centralising and standardising technology systems as well as banking operations in Singapore and overseas branches.
Responsibilities
• Account Origination: Application verification process (pre-screening, Data entry, Document-Email-Call verification, Income calculation, AML/KYC where applicable...); Perso and delivery Card, Pin; Monitor Card, Pin, Stationery Inventory stock to order timely and manage related vendor's performances to create, renew contracts including Outsource vendor (Application verification, Application Data Capturing and Imaging).
• Payment and Settlement: Operate and Reconcile Credit & Debit Card, and Loan payment; Investigate and solve payment failure/issue; Follow to update related payment regulatory required by SBV, Visa, Mastercard to ensure fulfillment; Prepare relevant regulatory reports; Timely process payment to related parties including Visa, Mastercard, Napas,...
• Card Support: Perform Card account creation and maintenance such as maintain Financial and Non-financial data; Create Card Account; Process Balance transfer, EPP enrollment; Process Card redemption request; Process Personal Loan Stamp Duty Payment and Stamping and Maintain data, create Account, verify Enrollment.
• Chargeback management: Perform disputed transaction resolution with Merchant Acquirer banks; Perform recovery of Fraudulent disputed transactions with Merchant Acquirer banks; Provide comprehensive disputed transaction reports for analysis and improvement and Proactively update new regular, requirement requested by SVB, Visa, Mastercard to enhance system, process to ensure fulfillment.
• Risk and control: Manage risk & controls of Processes for the Centre; Prepare Risk, Compliance & MIS Reports; Control Administration, Authorizations and budget and COPC Independent Reviewer on Outsourced Vendor
Yêu cầu công việc
• University degree (BA) required.
• At least having 3 - 5 years of experiences in Card and Unsecured Lending Operations via Payment/Banking/Fintech organizations (Card/Loan onboarding, maintenance, Visa-Mastercard-Napas card fraud/dispute/chargeback, payment and settlement, regulatory reports preparation,...).
• Vendor performance management and process new and renewal contract.
• Good at communication, negotiation, problem-solving, project management.
• Visio, Macro skill for SOP and EUC creation is an advance.
Be a part of UOB Family
UOB is an equal opportunity employer. UOB does not discriminate on the basis of a candidate's age, race, gender, color, religion, sexual orientation, physical or mental disability, or other non-merit factors. All employment decisions at UOB are based on business needs, job requirements and qualifications. If you require any assistance or accommodations to be made for the recruitment process, please inform us when you submit your online application.
Apply now and make a difference.
Quyền lợi được hưởng
Performance Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Healthcare Insurance Policy; Annual Health Check-Up Program
Khác
Staff Housing Loan Policy (Mortgage); Tenure Policy (Long-service award); Annual Paid Leave, etc.
Được thành lập từ Bộ phận Tài chính Tiêu dùng của VPBank, FE CREDIT đã chuyển giao thành công toàn bộ hoạt động tài chính tiêu dùng cho công ty độc lập: FE CREDIT vào tháng 2 năm 2015. Sau 10 năm hoạt động, FE CREDIT đã trở thành công ty dẫn đầu thị trường trong lĩnh vực tài chính tiêu dùng tại Việt Nam, với hơn 17.500 nhân viên và mạng lưới đa dạng với hơn 13.000 điểm bán hàng trên toàn quốc, hoạt động với sự hợp tác tin cậy với hơn 9.000 đối tác, tự hào mang đến các giải pháp tài chính đa dạng, linh hoạt và hiệu quả cho hơn 10 triệu người Việt Nam thông qua các sản phẩm cho vay tiêu dùng Và dịch vụ.
Chính sách bảo hiểm:
- Được hưởng bảo hiểm tai nạn và sức khỏe
- Khám sức khỏe định kỳ hàng năm
Các hoạt động ngoại khóa
- Giáng sinh
- Tiệc cuối năm
- Team Building
- Ngày gia đình
- Ngày thể thao
- Chương trình tìm kiếm tài năng Fe-credit
Lịch sử thành lập
- Tiền thân là Khối Tín dụng tiêu dùng trực thuộc Ngân hàng TMCP Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank), FE CREDIT đã thành công trong việc chuyển đổi hoạt động Tín dụng tiêu dùng sang một pháp nhân độc lập mới với tên gọi Công ty Tài chính TNHH MTV Ngân hàng Việt Nam Thịnh Vượng (được nhận diện với Thương hiệu FE CREDIT) vào tháng 02/2015.
Mission:
Với sứ mệnh “Hiện thực hóa triệu ước mơ” và mong muốn mở ra cơ hội có được cuộc sống tốt đẹp hơn cho tất cả người dân Việt Nam, FE CREDIT đã vượt qua những khó khăn, định kiến, hiểu lầm, từng bước khẳng định vị thế công ty tài chính hàng đầu Việt Nam.
Review FE Credit
Không còn như xưa, cắt giảm phúc lợi và nhân viên (ID)
Môi trường tốt, nhân viên thân thiện, lương cao, học được nhiều kinh nghiệm (ID)
Lương cao, công việc áp lực, thường xuyên tăng ca không lương (ID)