Mô tả công việc
'For Booking scope
- Receive booking forecast, booking request (BR) from Customer, contact Carriers for booking release, and confirm booking (BC) to Customer
- Work with Carriers to resolve all issues related to Customer's export shipments such as schedule change, vessel delay / omission, mis-connection, space shortage, container shortage, payment and invoicing, etc.);
- Collaborate with internal teams such as trucking, customs clearance, tracking, billing, etc. to do daily task and resolve other issues (container swapping, booking revision, CY cut-off extension, vessel delay, etc.);
- Try to follow and maintain good 1st Carrier KPI;
- Monitor LCL consol box operation weely
For Documents scope
- Submit S/I to Carriers to get Master Bill of Lading;
- Confirm and send B/L to related parties (Customer, customs clearance, document filing)
- Submit container’s SOLAS VGM to Carriers/Forwarders;
- Resolve all B/L-related issues (B/L correction, amendment, re-issuing B/L);
- Issuing House B/L for certain destinations;
- Resolve trouble / issue regarding job's scope;
- Fulfil other tasks and assignments given by direct manager, local management.
Yêu cầu công việc
- 100% gross salary during probation;
- Statutory insurances;
- Holiday bonuses (500k/day), Birthday gift;
- Quarterly Party/voucher, Team Building, YEP;
- Lunch allowances, shuttle bus;
- OT should be compensated based on gross salary;
- Annual Salary Review;
- In Period Leave for female (3hr/month);
- Professional and challenging working environment;
Quyền lợi được hưởng
- College or university graduated, preferred in export-import, foreign trade, international business, logistics & SCM
- Background knowledge in import-export, international shipping, wordwide logistics & freight forwarding
- Minimum 01 years of similar job position, preferred in logistics company
- Proficiency in English / Vietnamese communication & interpretation;
- Proficiency in computer skill and MS Office (Word/Excel/ PowerPoint);
- Possess the characteristics of diligence, carefulness and hard-working;
- Able to adapt quickly to new working network and system;
- Able to work independently and under high pressure, able to do multi-task;
- Able to work overtime.
Công ty TNHH Alliance Global Services (AGS) là công ty 100% vốn đầu tư từ Hoa Kỳ, chuyên sản xuất gia công các chi tiết cơ khí chính xác cho hãng máy bay Boeing và các vật liệu máy bán dẫn.
Sản phẩm của công ty chủ yếu xuất qua các nước Hoa kỳ, Châu Âu và Nhật Bản...
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH đầy đủ theo luật lao động hiện hành (BHXH đóng trên tổng lương)
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
Lịch sử thành lập
- Được thành lập năm 1995 tại “Thung lũng Silicon” của California
Mission
Với văn phòng Kinh doanh và Kỹ thuật của chúng tôi có vị trí chiến lược ở bờ Đông và bờ Tây; AGS có thể cung cấp cho các đối tác chiến lược của chúng tôi tất cả lợi ích của việc sản xuất một điểm dừng ở “Khu vực chi phí thấp”.
Tư vấn Kỹ thuật - San Jose, CA.
Thiết kế kỹ thuật cơ khíPhân tích kỹ thuật giá trị – “Chi phí/Thiết kế phù hợp với chi phí”
- R&D nhanh chóng (thường dưới 3 tuần và với chi phí thấp hơn nhiều)
- Giới thiệu sản phẩm mới (NPI)