Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Perform a variety of financial accounting tasks and activities in accordance with VAS and US GAAP accounting principles and standards to record the entries for Financial Statement preparation and presentation correctly and control the organization's financial resources and ensure that it complies with all relevant regulations, laws, and reporting requirements.
1. Fixed Asset & Leasehold improvement Control
- Maintain Fixed Assets management including CAPEX/OPEX treatment, FA/leasehold improvement addition, disposal and monthly depreciation in accordance with accounting principles and reporting schedules
- FA Physical control, i.e. annual FA physical count, FA loss reimbursement calculation
2. Inventory Control
- Monthly control, review and reconcile inventory and revenue reports to ensure the completeness and accuracy of trial balance and related GL, sub-ledger before submission to Corporate
3. Month-end closing
- Accrual review and analysis (including new accruals, reversal, principle of accruals)
- Monthly review and analyze the import fee allocation.
- Overall managing the update of sales performance to sales team on a monthly basis.
- Monthly prepare and submit D56 sales report, sales deduction and analyze variances in % gross sales, % sales deduction per key brands over months.
- Manage periodic closing process to ensure all accounting recorded properly and reporting submitted timely.
4. Compliance & Process
- Coordinate cross-functions in finance to further improve end-to-end process
- Understand system to enhance system control & automation (Fixed Assets, Inventory & Revenue)
- Ensure the implementation of accounting treatment following Corp guidance and VAS
- Work with external audit for US GAAP and Statutory auditing
Yêu Cầu Công Việc
· Degree in Accounting or Finance required. 2-3 years of experience in Finance & Accounting, open for different industries with the qualification meet, in FMCG is preferable. ACCA or CPA is an advantage.
· Good knowledge in US GAAP (IFRS is also acceptable), VAS and tax laws/regulations.
· Proficiency in Microsoft Office, particularly in Excel.
· Strong financial analytical skills, ability to manage multiple tasks and prioritize workloads.
· Independent working to resolve the tasks with the relevant stakeholders, manage the different tasks in priority order and adaption quickly with environment changes
· Strong communication skills, both written and verbal. Good command in English. Logical thinking. Quick learning. Have a can-do attitude. Hard-working
Professional Skill
· Communication skills, Good command of English
· Analytical skills
· MS Excel
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Công ty TNHH Bệnh Viện Đa Khoa Vạn Hạnh
Lịch sử hình thành và phát triển:
Bệnh viện Đa Khoa Vạn Hạnh được xây dựng để đáp ứng nhu cầu sức khoẻ của cộng đồng. Bệnh viện chính thức hoạt động vào ngày 27 tháng 07 năm 2000. Bệnh viện là một tòa nhà 5 tầng với tổng diện tích là 6,400 m2. Bệnh viện định vị ở khu vực quận trung tâm thành phố Hồ Chí Minh thuận lợi cho sự đi lại của bệnh nhân và việc sử dụng các dịch vụ tiện ích của thành phố.
Năm 2012 thành lập thêm các khoa - đơn vị:
- Khoa Phẫu thuật Tạo hình Thẩm mỹ.
- Khoa Chấn Thương Chỉnh Hình.
- Đơn vị chạy thận nhân tạo.
Năm 2013 thành lập thêm các khoa - đơn vị:
- Đơn vị tế bào gốc.
Hệ thống Y tế Vạn Hạnh:
Bệnh viện Đa Khoa Vạn Hạnh có 135 giường bệnh, trang bị đầy đủ các dịch vụ chuyên khoa sử dụng những kỷ thuật y khoa tiên tiến.
Bệnh viện Vạn Hạnh bao gồm những phòng được trang bị theo đúng quy định của ngành Y tế với những loại phòng VIP, phòng đơn, phòng 2 giường, phòng 4 giường và phòng 6 giường tạo thuận lợi cho sự chọn lựa của khách hàng.