Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Key Responsibilities :
Monitor Shipping schedules and ensure timely delivery of shipments.
Implement and maintain best practices for shipping procedures
Track and resolve shipping discrepancies and customers inquiries promptly.
Maintain compliance with shipping regulations and company policy.
Collaborate with inventory to ensure accurate packages/shipments.
Extended Responsibilities:
Ensure all loads are sent with the appropriate paperwork
Direct and coordinate the activities of wrapping team to assist in preparing orders
Stage finished orders for shipping and load trucks
Lead shipping teams to accomplish safely on-time, complete, correct assignments
Adheres to company policies and procedures.
Reports any process issues to Management and works with other team members to solve and improve it
Follows and encourage all safety practices reporting any concerns to a Safety Team member or member of Management;
Ensures the quality of finished goods in the shipping process;
Maintains a positive and collaborative work environment (in the department and across other functions)
Preparing commercial invoices and custom declarations as required for international shipments
Guides, supports, and ensures effective training of team members
Shipping customer orders domestically and internationally using most efficient carriers and freight forwarders
Prioritize the daily shipping to effectively meet customer needs
Packaging of all outgoing shipments utilizing specified packaging
Works with the design and NPD teams to make sure all new items fit in our standard packaging efficiently.
Perform other duties as assigned by management
Yêu Cầu Công Việc
Bachelor’s Degree in logistics, supply chain management, business, or a related field.
3-5 years of experience in international shipping, with familiarity in air and sea freight, preferably from Vietnam to international destinations.
Proven experience in compliance with customs, import/export, and other shipping regulations of both origin and destination countries.
Strong problem-solving abilities to handle unexpected issues, delays, or changes in logistics.
Excellent communication skills for coordinating with internal teams, customers, and external vendors.
Knowledge of shipping documentation and customs procedures, including understanding export requirements, INCOTERMS, and duties/taxes.
English Fluently
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Concentrix là một công ty hàng đầu thế giới của Mỹ trong lĩnh vực dịch vụ chăm sóc khách hàng có mặt ở trên 44 quốc gia với tổng số nhân sự lên tới trên 250.000 nhân viên. Luôn kết nối thường xuyên với nhân viên, tạo môi trường tốt để lắng nghe và tôn trọng tiếng nói nhân viên cũng như giá trị tập thể.
Giải thưởng cao quý này là sự ghi nhận cho những nỗ lực của Gia đình Concentrix! Chúng tôi không quên gửi lời chân thành Cảm ơn sâu sắc tới đội ngũ Ban Lãnh đạo, Ban Quản lý cùng hơn 1000 nhân viên đã luôn nhiệt huyết, nỗ lực và đồng hành cùng Concentrix.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2018
Mission
Với sứ mệnh luôn chú trọng con người là nhân tố chủ lực, chính điều này đã trở thành một trong các yếu tố quan trọng giúp chúng tôi chiến thắng với giải thưởng cao quý và uy tín " Công ty có môi trường làm việc tốt nhất Châu Á năm 2020" – Được bình chọn bởi Tạp chí HR Asia - Là một trong những ấn phẩm hàng đầu Châu Á dành cho Hiệp hội Nhân sự.
Review Concentrix Việt Nam
Môi trường làm việc tốt, chế độ phúc lợi và mức lương ổn, công việc ổn định (ID)
Chăm chỉ lương sẽ cao
Lương ổn, văn phòng đẹp