Việc làm Đầu Tư Phát Triển Vietoffice

Cập nhật 27/06/2024 11:38
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Đầu Tư Phát Triển Vietoffice
Chuyên viên kế toán
Đầu Tư Phát Triển Vietoffice
3 việc làm 5 lượt xem
Thông tin cơ bản
Mức lương: 25 - 28 triệu
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 21/11/2024
Hạn nộp hồ sơ: 21/12/2024
Hình thức: Nhân viên chính thức
Kinh nghiệm: 2 - 3 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Phụ cấp
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Nghỉ phép năm

Mô tả Công việc

Accounting Reporting

  • Check the balance of the accounts in the accounting system for every closing.
  • Make sure the expenditure to record sufficiently in month,
  • Perform the cash & bank reconciliation.
  • Do the financial statements (PL, Balance Sheet, Cash Flow)
  • Review AR, AP aging balance monthly.

Improving processes and organization

  • Support to deploy and improve internal audit processes of the company.
  • Manage and support the progression of the accounting team based in HCM/HN.

Records in accounting

  • Accrual the expenditures which impact in month
  • Doing allocation for prepaid expenses and the depreciation for fixed assets
  • Calculate KPI bonus and post transactions to system monthly
  • Check revenue & VAT monthly
  • Guidelines for team members on accounting treatment and processes.
  • Performing financial recordkeeping, as well as protecting sensitive and confidential information.
  • Gather and analyze financial information for internal use
  • Assume responsibility of accounting procedures
  • Maintaining and reconciling balance sheet and general ledger accounts.
  • Preparing financial reports, as well as controlling operating reports
  • Preparing monthly, quarterly and annual reports.
  • Monitoring auditing and taxation practices, as well as evaluating benefits and compensation packages
  • Contributing to the development of new or amended accounting systems, programs, and procedures.
  • Keeping informed of regulatory requirements and best practices in management accounting.
  • Performing other accounting duties and supporting junior staff as required or assigned

Stock & Inventory Management

Inventories

  • Prepare the movement out of the inventory and provide the unit cost of stocks.
  • Record goods in transit and record the difference between the actual received quantity vs the quantity of the invoice.
  • Calculate expired date products rate, old tester rate, and new tester rate.
  • Check & remind TFO which has not posted " Received".
  • Check the movement of inventory to find out the unnormal transactions, and work with related departments to improve process.
  • Stock take at Warehouse & transactions counting to System balance.
  • Management COGS and inventory and products cost (groceries retails)
  • Do other tasks relating to the inventory.

Tax

  • VAT Tax declaration monthly/ quarterly
  • Reconcile payables bal with Tax agency by monthly
  • Check and review revenue & expenses to minimize risks and meet regulations
  • Update/share with leader and team the new regulations and changes (if any)
  • Check all the following tasks related to taxes done.

Doing other tasks as managers request.

Yêu Cầu Công Việc

  • Bachelor's degree in accounting, finance, or similar.
  • Solid knowledge of basic and advanced accounting and financial principles and practices
  • Excellent knowledge of inventory cost accounting and reporting
  • In-depth knowledge of accounting and bookkeeping processes.
  • Organizational and leadership skills
  • A minimum of 3 years’ experience as a general accountant in a related business or experienced in Big 4 is in advance.
  • Extensive knowledge of accounting standards and financial regulations.
  • Experience for Tax inspection.
  • Excellent communication and presentation skills
  • A problem-solver with attention to detail
  • Good understanding of MS Office and accounting software.

Địa điểm làm việc

Hồ Chí Minh
FPT Tân Thuận 2, Tân Thuận, Tân Thuận Đông, Quận 7, Hồ Chí Minh

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Đại học
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Lương: 25 Tr - 28 Tr VND
Khu vực
Báo cáo

Công Ty TNHH Đầu Tư Phát Triển Vietoffice
Đầu Tư Phát Triển Vietoffice Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
Tòa nhà Rosana, Số 60 Nguyễn Đình Chiểu, Phường Đa Kao, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt NamV

Mô tả công việc

  • Gặp gỡ và chào hỏi khách thuê và khách hàng
  • Giải đáp lịch sự các yêu cầu, thắc mắc cho khách thuê và khách hàng
  • Cập nhật kiến thức về toàn bộ tòa nhà để giải đáp thông tin chính xác cho khách hàng
  • Thông báo cho các bộ phận liên quan và văn phòng quản lý về các yêu cầu, thắc mắc, khiếu nại, v.v. của khách thuê và khách hàng
  • Đảm bảo rằng tất cả đồ đạc, vật dụng trang trí và thiết bị tại khu vực lễ tân được giữ trong tình trạng ngăn nắp.
  • Phối hợp với văn phòng quản lý và các bộ phận khác để đảm bảo việc sửa chữa, dọn dẹp, v.v. được thực hiện kịp thời

Yêu cầu ứng viên

  • Chuyên cần, nhiệt tình, thân thiện, hòa đồng
  • Có tinh thần làm việc nhóm
  • Có động lực, năng lực, tính linh hoạt và sẵn sàng học hỏi

Quyền lợi

  • Lương: 3-5 triệu/tháng + thưởng
  • Môi trường làm việc trẻ trung, năng động, hòa đồng
  • Được hỗ trợ đào tạo nâng cao nghiệp vụ

Địa điểm làm việc

- Hồ Chí Minh: 200 Đường 3 tháng 2, Phường 12, Quận 10, Quận 10

Những nghề phổ biến tại Đầu Tư Phát Triển Vietoffice

Bạn làm việc tại Đầu Tư Phát Triển Vietoffice? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Đầu Tư Phát Triển Vietoffice

Đầu Tư Phát Triển Vietoffice

Click để đánh giá