Việc làm TRƯỜNG GIANG

Cập nhật 13/08/2024 19:23
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH ĐÔNG DƯỢC TRƯỜNG GIANG
Accounting Assistant Manager - AR
TRƯỜNG GIANG
5 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 2
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Trưởng nhóm/Trưởng phòng
Ngày đăng tuyển: 09/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 09/09/2024
Hình thức: Full-time
Kinh nghiệm: 3 - 5 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- Tòa nhà Mapletree, 1060 Nguyễn Văn Linh, Tân Phong, Quận 7, Hồ Chí Minh

Mô tả công việc

I. Job Purpose:

Manage Account Receivable (AR) team:

  • Ensure the collections of all kinds of receivables effectively. Lead account receivable team to meet the company’s KPIs and issue the VAT invoices properly.

II. Job Accountabilities:

1. AR process:

  • Lead account receivable team to monitor closely receivable and debt collection in time from suppliers (work with suppliers for collection of income for examples: incentives, supports, promotion, ATM fee, branding fee...).
  • Understand clearly & control the tracking system of all the trading terms of all suppliers, follow up with Merchandising (or any relevant department) on any changes of trading terms/ all kind of supports.
  • Follow & align with Merchandising Dept. (or related Departments) on payment terms data of purchasing contract to control invoice checking and posting invoices in the systems correctly and timely within the report deadline, to control all related promotion and support schemes from all suppliers.
  • Validate and control Vendors’ master data. Track and control all kind of Account Receivable Reporting on financial system.
  • In charge to review and submit reports relating to monthly incomes, sales, overdue debts or ad-hoc reports to line managers or above as request.
  • Establish performance indicators related to receivables for debt collection performance validation/ability. Proactive to propose and recommend effective and feasible debt collection methods.
  • Maximize automation in data processing and reporting together with minimizing manual calculations while ensuring compliance with accounting principles, standards and applicable tax regulation.

2. Output VAT tax report:

  • Summary and supervise issuing VAT invoices for sales record entries / trading & service income entries in the financial system correctly and on timely basis. Responsible for monthly total VAT output report of sales and incomes to the related tax accounting function.
  • Understanding and keep tax tracking on online portal, in charges of all kinds of company’s invoices adjustments, cancellation and replacements and any other related of company’s invoicing.

3.Other tasks:

  • Train & coach to the team members about new regulations, departmental & company policies. Allocate works to team and monitor/validate their performances. Guide and share experience to colleagues.
  • Review and improve process/ system to increase performance and reduce workload for team.
  • Work with internal partners to resolve all the issues relating to internal/ external, authorities in related matters.
  • Prepare Company’s policies / standard procedures relating to Account Receivable and provide action plans of controlling point for mistake prevention / detection to ensure proper procedure implementing.
  • Store the documents according to company regulations.
  • Other tasks appointed by line manager or above.

Yêu cầu công việc

  • University Degree in Accounting major.
  • Minimum 3 years relevant working experience in the same position.
  • Good sense in controlling and business acumen. Strong experience and knowledge in tax & other local regulations and strong leadership skill.
  • Computer literate with knowledge of Microsoft Office, spreadsheets, and accounting systems/software.
  • Excellent interpersonal skills, resourceful with positive working attitude, able to work independently and possess a high level of responsibility and commitment.
  • Spoken and written English skills as a plus.

Quyền lợi được hưởng

  • Competitive salary
  • 13th salary
  • Insurance: Social Insurance + Premium health insurance for employees
  • Annual leave: up to 15 days/year
  • Yearly health check, performance evaluation to revise salary
  • Employee engagement activities
Khu vực
Báo cáo
CÔNG TY TNHH ĐÔNG DƯỢC TRƯỜNG GIANG
TRƯỜNG GIANG Xem trang công ty
Quy mô:
100 - 200 nhân viên
Địa điểm:
194/20 Nguyễn Văn Tăng, Phường Long Thạnh Mỹ, Thành phố Thủ Đức

Công ty TNHH Đông Được Trường Giang chuyên kinh doanh các loại nguyên dược liệu thô và dược liệu thái phiến với nhiều quy cách đóng gói khác nhau. Với tiêu chí chất lượng áp dụng theo Dược Điển Việt Nam, Dược Điển Trung Quốc làm tiêu chuẩn cho sản phẩm với giá cả cạnh tranh và ổn định. Toàn bộ nguồn hàng của công ty được nhập khẩu trực tiếp từ các đơn vị đầu nguồn chuyên nuôi trồng, cung cấp và xuất khẩu hàng đầu TQ với các loại dược liệu có giấy chứng nhận xuất xứ (CO), CA, chứng nhận chất lượng (CQ), phiếu kiểm nghiệm (COA) đầy đủ.

Những nghề phổ biến tại TRƯỜNG GIANG

Bạn làm việc tại TRƯỜNG GIANG? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo TRƯỜNG GIANG

TRƯỜNG GIANG

Click để đánh giá