Mô tả công việc
To manage and support users (hardware/software):
Troubleshoot system and network problems and diagnose and solve hardware or software faults
Install and configure computer hardware, operating systems and applications
Provide first level support to requesters e.g. answering via support channel, incident management, phone etc.,
Set up new users' accounts and profiles and deal with access issues
Daily monitor incident management system, classify and modify all incidents in compliant with IT standards
Handle incidents within agreed service level agreements (SLAs)
Follow up with the system development team on various systems issues
Provide weekly incident reports to the department head
To manage IT assets (including regular maintenance and repairing):
Keep IT asset management up-to-date with precise data
Keep storage neatly and well-organized
Manage desktop, laptop, and mobile device in stock, software application licensing
Make sure availability of backup equipment
Conduct internal audit and support Finance in bi-annual hardware and licence audit
Manage electric devices, power supplier, UPS etc.,
Make sure software is up-to-date with the latest version
Manage mobile device and cell phone telecommunications including provisioning, assigning, managing, cell phone contracts, and phone numbers and subscription
Deal with vendors for warranty, maintenance and repairs of all hardware, software, and services employed by the network and its applications
Deploy improvements and fixes to the network and applications infrastructure
To purchase IT assets:
Deal with vendors for purchasing all hardware, software, and services employed by the network and its applications
Support Finance in preparation of contracts and collect quotations
Prepare purchasing requests for IT-related equipment & software
Receive and register new equipment from vendors
Provide monthly reports on new IT assets to department head and Finance
Yêu cầu công việc
At least 1-2 years of experience in IT helpdesk, IT support,...
General IT knowledge, windows and Mac operating system
Cisco Certified Network Associate (CCNA) or similar Windows Administration
Basic English
Long term commitment
Customer-oriented mindset
------------------------------------------------------------
Professional working environment and training
Competitive salary with full insurance coverage during probation.
Enhanced healthcare package provided by Aon.
Annual bonus (1-2 months) based on company performance + loyalty bonus
Enjoy complimentary meals during your shifts.
Quyền lợi được hưởng
Công ty TNHH Esoftflow
Công ty TNHH Esoftflow là công ty 100% vốn Đan Mạch được thành lập tại Việt Nam từ năm 2007. Esoftflow chuyên cung cấp các dịch vụ và giải pháp đồ hoạ trong lĩnh vực bất động sản cho các khách hàng tại châu Âu, châu Mỹ, châu Úc và là một trong những Công ty hàng đầu thế giới trong lĩnh vực xử lý ảnh. Hiện nay Công ty đang tiếp tục phát triển đa dạng sản phẩm và mở rộng ra các thị trường trong khu vực và quốc tế khác. Công ty luôn chú trọng xây dựng môi trường làm việc chuyên nghiệp, hiện đại và tạo nhiều cơ hội cho nhân viên phát triển bản thân.
Để tiếp tục thành công của esoftflow, chúng tôi đang tìm kiếm những nhân viên ở nhiều trình độ và năng lực khác nhau. Những nhân viên có động lực mạnh mẽ, những người cởi mở và không ngại thử thách chính mình và những người xung quanh.