Phúc lợi
- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Main responsibility
1. Check the unit price of each factory, use that as a basis for issuing invoices to customers.
2. Monitoring quarterly price changes, periodic price increases of contracts for customers.
3. Track land rental prices, land use fees, and annual management fees of the zones.
4. Check and urge the collection and management of goods, manage debtors, monitor details of each customer, the amount owed by the customer, the time limit and the debt payment situation.
5. Manage transaction contracts with customers.
6. Record the entries related to Revenue, Service costs on the accounting software.
7. Enter the bank sub-book.
8. Work support for general accountants
9. Perform related work when required
10. Make reports according to regulations
Main tasks
• Check and compare:
1. Make A/R invoice, declare Invoice, issue service invoices according to each tracking period in the month.
2. Make accounting entries in accordance with accounting regulations and standards.
3. Monitor and check the quantity and unit price of goods and services to ensure accurate invoices.
4. Monitor and preserve output invoices.
5. Monitor price changes quarterly.
6. Monitor the debt situation and be in charge of contacting for quick and complete debt collection. Update debt collection status continuously to relevant management levels (1 time/week).
7. Warn relevant management about notable overdue debt objects or situations, avoiding risks in debt recovery.
8. Monitor and update the contract continuously to understand the term, unit price of goods and services, ensure the correct unit price and valid contract term.
9. Support in providing information on contract status, term, and unit price upon request.
10. Calculating late payment penalty interest of customers.
11. Sending debt reminder letters to overdue customers
12. Reconcile debt with customers.
13. In charge of making payment request and tracking expenses related to workshop rental service.
14. Enter the bank sub-number.
15. Perform other tasks as assigned by the Chief Accountant
Report:
1. Report on factory lease debt.
2. Monthly activity report.
3. General report on revenue - monthly workshop rental costs.
5. Periodic reconciliation of debts.
6. Make general tables of information, revenue and expenses upon request.
7. Report on annual revenue - expense plan.
Yêu Cầu Công Việc
Degree/Certificate Requirements
1 Academic level: College and above
2 Major: Accounting
3 English: Good communication, email and report.
4 Computer: Proficient in the use of office software
Required Experience/Knowledge
1 Expertise
• Bachelor of Accounting.
• Understanding the field of operation of the company.
2 Experience
• At least 01 year of experience in accounting - sales - debt
• Knowledge of accounting and bookkeeping.
• Ensure confidentiality of work information.
Requirements for qualities, personality/skills, abilities
1 Skill:
• Communication skills, problem solving.
• Good arrangement, organization and planning skills.
• Adaptation.
• Working group.
2 Ability:
• Capture work quickly, manage, organize and implement scientific and optimal work;
• Ability to think, create, analyse and synthesize well;
• Sensitivity, initiative and high sense of responsibility at work;
• Withstand high work pressure.
3 Personality/Attitude:
• Professional, flexible, flexible style.
• Honest, fair, objective and progressive.
4 Other:
• Good appearance, agile, making a good impression.
• Good health.
Địa điểm làm việc
Thông tin khác
- Bằng cấp: Cao đẳng
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Innovative Hub là đại lý ủy quyền Alibaba.com tại Việt Nam với HỆ THỐNG, DỊCH VỤ và THƯƠNG HIỆU quốc tế từ Singapore. Innovative Hub cung cấp dịch vụ Thương Mại Điện Tử cho các doanh nghiệp SMEs cả B2B lẫn B2C.
Innovative Hub được thành lập vào năm 2016 với tư cách là Đối tác dịch vụ toàn cầu của Alibaba.com tại Singapore trong 3 năm, chúng tôi đã phục vụ hơn 1000 doanh nghiệp vừa và nhỏ tại Singapore và chuyển đổi số thành công các hoạt động kinh doanh truyền thống của các doanh nghiệp thông qua Alibaba.com. Sứ mệnh của Innovative Hub là chuyển đổi số các doanh nghiệp để kinh doanh trên toàn cầu, chúng tôi cung cấp các dịch vụ chuyên về nền tảng Thương mại điện tử để giúp các doanh nghiệp vươn ra khỏi các hình thức kinh doanh truyền thống trước đây.
Innovative Hub tiếp tục tăng trưởng và phát triển thông qua cung cấp các dịch vụ tư vấn chuyên nghiệp về chuyển đổi số cho các doanh nghiệp. Với sự phát triển không ngừng và câu chuyện thành công của chúng tôi tại thị trường Singapore, chúng tôi đã tiếp tục mở rộng ra khu vực và toàn cầu. Việt Nam chính là thị trường mở rộng đầu tiên của Innovative Hub và sẽ tiếp tục phát triển với tốc độ ổn định với tầm nhìn: Trở thành đối tác chiến lược và đáng tin cậy nhất trong chuyển đối số của các doanh nghiệp ở Đông Nam Á-Thương Mại Điện Tử.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng các chế độ bảo hiểm : BHYT, BHXH, BHTN
- Hưởng quyền lợi bảo hiểm 24/7
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Team building theo quý
- Các hoạt động vui chơi, giải trí, ca hát thường xuyên
- Thể thao: Đá bóng, bóng chuyền,..
Lịch sử thành lập
- Công ty được thành lập năm 2016
Mission
- Các mục tiêu chúng tôi đặt ra cho chương trình bền vững phản ánh trực tiếp tầm nhìn của chúng tôi về việc đảm bảo một tương lai lành mạnh hơn cho ngành