At Edelman, we understand diversity, equity, inclusion and belonging (DEIB) transform our colleagues, our company, our clients, and our communities. We are in relentless pursuit of an equitable and inspiring workplace that is respectful of all, reflects and represents the world in which we live, and fosters trust, collaboration and belonging.
The Senior Client Executive (SCE) is responsible for the supervision of account work performed by junior staff. S/he will demonstrate the ability to manage up, as well as manage across with peers and mentor account team members.
Responsibilities :
- Demonstrates tactical and strategic knowledge of integrated Communications Marketing principles and skills
- Contributes to creation of Communications Marketing plans to meet client objectives
- Contributes to client correspondence (e.g., daily updates, activity reports, etc.)
- Plays key role in developing key messages in keeping with clients’ objectives
- Demonstrates the ability to write, edit and proofread to create high quality internal and external, channel-appropriate communications content
- Demonstrates the ability and experiences working with publishers or build up media relationship is a plus.
- Demonstrates research abilities to support client programs and understands research techniques to assist with various Edelman consulting processes, including analysis of media coverage and online conversation (volume and tone) and identification and categorization of various stakeholders, including organizations and individuals to be engaged by clients
- Coordinates and helps plan media outreach programs including tours, events, conferences, interviews and new media outreach
- Communicates effectively with team members
- Assists in recruiting, interviewing and selection of junior staff
- At least three years of relevant experience in Communications Marketing and/or related fields including research, advertising, management consulting, media and publishing
- A bachelor’s degree in a relevant field from an accredited college or university
- Intricate level of understanding of the account(s), the clients’ businesses, products, markets, personnel, outside influencers, opposition, etc.
- Understand basic public relations tools and how they are used to achieve client goals
- Good research, writing and editing skills and the ability to develop media contacts/relationships
- Fundamental understanding of media outreach assignments and the ability to apply experience and initiative in developing appropriate traditional and online media strategies
Được thành lập từ năm 1975 mạng lưới tập đoàn tuyển dụng JAC đã mở rộng ra 10 nước trong đó có 9 nước nằm ở Châu Á. Và được công nhận là công ty tuyển dụng quốc tế được thành lập lâu nhất ở khu vực Châu Á.
Chúng tôi là công ty tư vấn tuyển dụng quốc tế chuyên kết nối các công ty với nhân tài cấp cao trên khắp Châu Á, Hoa Kỳ và Châu Âu. Cách tiếp cận kinh doanh của chúng tôi được củng cố vững chắc bởi các giá trị cốt lõi, đề cao sự tự do, kỷ luật và công bằng trong việc cung cấp các tiêu chuẩn dịch vụ đặc biệt cho khách hàng của chúng tôi một cách nhanh chóng và chân thành.
Với văn hóa doanh nghiệp bắt nguồn từ khái niệm ' Tsunagu ', một thuật ngữ tiếng Nhật có nghĩa là vượt qua, liên kết hoặc tiếp tục, chúng tôi mong muốn xây dựng các kết nối chuyên nghiệp có ý nghĩa để hỗ trợ sự phát triển kinh tế, xã hội và cá nhân trên quy mô quốc tế.