Job Description
The successful candidate will have the following responsibilities:
- Working in teams to acquire an in-depth understanding of our client’s business in the insurance and sector
- Carrying out audit of insurance accounting under IFRS 17 using globally rolled out audit program and methology
- Understanding the relationships between objectives of the audit sections, the need for the sufficiency of audit evidence, and presentation of the conclusions
- Assist in special projects which includes involvement in IFRS 17 implementation across regional and local insurance clients.
- Involvement in using technology and data analytics and auditing tools, such as Alteryx, Moody and KPMG developed audit innovation tools
- Be part of the Financial Services audit unit which offers opportunities into other financial institutions, fintech and adjacent industries.
The Ideal Candidate Should Have
- A recognised degree in Accountancy or professional accounting qualifications such as CA Singapore, ACCA, CPA Australia etc
- Brings along at least 3 years of experience in handling a portfolio of clients from planning to audit execution in the insurance sector
- Strong knowledge of IFRS (e.g. IFRS 4/17), US GAAP and SOX-404
- A good understanding of pertinent business and risk management issues and familiarity with the regulatory and reporting environment
- Excellent communications skills, strong analytical skills and excellent business acumen
- Self-motivated and are able to work independently with minimal supervision
- Able to deliver quality presentations and present excellent written deliverables
- Possess strong project management skills with the ability to lead a team, including providing direction and support to team members
- Ability and willingness to travel as needed
Only shortlisted candidates will be contacted by KPMG Talent Acquisition team, personal data collected will be used for recruitment purposes only.
At KPMG in Singapore we are committed to creating a diverse and inclusive workplace. We believe that diversity of thought, background and experience strengthens relationships and delivers meaningful benefits to our people, our clients and communities. As an equal opportunity employer, all qualified applicants will receive consideration for employment regardless of age, race, gender identity or expression, colour, marital status, religion, sexual orientation, disability, or other non-merit factors. We celebrate the different talents that our people bring and support every staff member in their journey to achieve personal and professional growth. One of the ways we do this is through Take Charge: Flexi-work, our flexible working framework which enables agile and innovative teams to help deliver our business goals.
Được thành lập từ năm 1975 mạng lưới tập đoàn tuyển dụng JAC đã mở rộng ra 10 nước trong đó có 9 nước nằm ở Châu Á. Và được công nhận là công ty tuyển dụng quốc tế được thành lập lâu nhất ở khu vực Châu Á.
Chúng tôi là công ty tư vấn tuyển dụng quốc tế chuyên kết nối các công ty với nhân tài cấp cao trên khắp Châu Á, Hoa Kỳ và Châu Âu. Cách tiếp cận kinh doanh của chúng tôi được củng cố vững chắc bởi các giá trị cốt lõi, đề cao sự tự do, kỷ luật và công bằng trong việc cung cấp các tiêu chuẩn dịch vụ đặc biệt cho khách hàng của chúng tôi một cách nhanh chóng và chân thành.
Với văn hóa doanh nghiệp bắt nguồn từ khái niệm ' Tsunagu ', một thuật ngữ tiếng Nhật có nghĩa là vượt qua, liên kết hoặc tiếp tục, chúng tôi mong muốn xây dựng các kết nối chuyên nghiệp có ý nghĩa để hỗ trợ sự phát triển kinh tế, xã hội và cá nhân trên quy mô quốc tế.