'The person holding the position is responsible for:
- Be the focal point for consulting, proposing and coordinating with related units on process optimization, forms, and operating methods.
- Support to improve design capacity for employees in the Process design and management department
- Improve operating process:
- Be the focal document contact point for operating procedures.
- Deep understanding on the business of core products: credit processing, payment, trade finance, cards... to identify areas for improvement in processes/forms/systems
- Ability to proactively identify operational risks of existing processes, evaluate and make recommendations, process improvements to prevent and minimize the risk/ damage.
- Advise and guide end users on how to use the newly improved processes, systems and documents
- Coordinate with other functional units to re design processes and implement system according to the approved design, timeline.
- Monitor, measure and evaluate the implementation of technology and process improvement activities post go live.
- Periodically review and improve the operating procedures
- Consult, advise the BOD on the organization and implementation of operational process improvements
- Design and provide training programs and sessions to share knowledge, tools as well as new trending technology to improve the design capability of team members.
- Risk management and compliance:
- Ensure process improvement and technology application comply with the bank and law's regulation
- Perform other related tasks at the request of the BOM
Head of Central of Operation Excellence
Key Relationships - Direct Reports
N/A
Key Relationships - Internal Stakeholders
Other units, divisions in TCB
Key Relationships - External Stakeholders
As requested per tasks
Success Profile - Qualification and Experiences
Qualifications: Graduate from university of majoring in Finance/ Banking, Economic, Bussiness Administration, Technology
- Have certificate in Lean Six Sigma, Agile/Waterfall Project Management in advance
- At least 15 years of experience in process design and project management
- Experience in programs/projects to improve customer experience and operational efficiency
- Knowledge of core banking products: credit, card services, payment and trade finance...
- Knowledge of quality management models and process improvement methods
Được thành lập từ năm 1975 mạng lưới tập đoàn tuyển dụng JAC đã mở rộng ra 10 nước trong đó có 9 nước nằm ở Châu Á. Và được công nhận là công ty tuyển dụng quốc tế được thành lập lâu nhất ở khu vực Châu Á.
Chúng tôi là công ty tư vấn tuyển dụng quốc tế chuyên kết nối các công ty với nhân tài cấp cao trên khắp Châu Á, Hoa Kỳ và Châu Âu. Cách tiếp cận kinh doanh của chúng tôi được củng cố vững chắc bởi các giá trị cốt lõi, đề cao sự tự do, kỷ luật và công bằng trong việc cung cấp các tiêu chuẩn dịch vụ đặc biệt cho khách hàng của chúng tôi một cách nhanh chóng và chân thành.
Với văn hóa doanh nghiệp bắt nguồn từ khái niệm ' Tsunagu ', một thuật ngữ tiếng Nhật có nghĩa là vượt qua, liên kết hoặc tiếp tục, chúng tôi mong muốn xây dựng các kết nối chuyên nghiệp có ý nghĩa để hỗ trợ sự phát triển kinh tế, xã hội và cá nhân trên quy mô quốc tế.
Review JAC Recruitment Vietnam
Đây là một công ty tốt, ban quản lý luôn hỗ trợ và đồng nghiệp luôn sẵn sàng giúp đỡ.
Môi trường làm việc tuyệt vời, có cơ hội học hỏi và phát triển kỹ năng.
Văn hóa làm việc, sự non nớt, không có chế độ phúc lợi cho nhân viên. Không có sự cân bằng giữa công việc và cuộc sống cũng như hỗ trợ quản lý.