Suntory is a global leader in consumer-packaged goods, renowned for producing and distributing a uniquely diverse portfolio of beverages, premium spirits, beer, wine, and wellness products throughout the world. With a history dating back to 1899, we are driven by a profound purpose: to inspire the brilliance of life, by creating rich experiences for people, in harmony with nature.
Suntory PepsiCo Vietnam Beverage (SPVB) is a strategic alliance between PepsiCo Inc. and Suntory Holdings Ltd. since 2013.
At Suntory PepsiCo, we are committed to creating a diverse, equitable, and inclusive workplace for all employees. We strive to provide equal opportunities for employment, development, and advancement regardless of race, color, religion, gender, gender identity or expression, sexual orientation and age. We are continuously working to cultivate an environment that is free from discrimination, harassment, and bias, and we welcome all individuals to apply for roles at Suntory PepsiCo.
Job Summary
Job Responsibilities
- Manage monthly business performance monitoring and diagnosis for in-charge categories: provide
actions. Leverage all data sources including Nielsen Retail Audit, Internal data, Brand health tracking (if
relevant), integrating with market visit or observation or interation with relevant functions - trade, planing,
RGM,...
- Lead brand research agenda:
- Manage all research projects of in-charge categories (Brand health tracking, product/concept/communication test, segmentation, U&A, price study, volume forecasting, consumerportrait,...) across research methodologies.
- Drive the effectiveness of research projects via working with agencies to have cost effective research approaches, maximizing the application of research findings into business actions and leveraging the expertise/qualified resources of agencies.
- Build research plan based on AOP and discussion with business team
- Manage key strategic reports to facilitate the Tet/JBP/AOP (as key strategic business plan)
- Clarify business questions to ensure provide clear brief to research agencies
- Manage the work of respective agencies and do the integration to address defined business questions
- Provide clear I&O which imply actions forward
- Be in-charge of ad-hoc requests, analysis preparation for BOD/visitor visit where relevant to in-charge
- Join to drive CI innitiatives (CI fundamental training, data automation, consumer immersion, new
Skills And Experience
- Bachelor/ Master Degree
- From 3 Years experience in Consumer Insight.
- Research expertise, strategic thoughts, project management & leadership skills
- Good analytical skills
- Passion for consumer, customer and brands
- Insight, curious & creative
Thương hiệu LANBENA được thành lập năm 2015, thuộc thương hiệu chăm sóc da chuyên nghiệp. LANBENA cung cấp cho người tiêu dùng những giải pháp chăm sóc da khoa học, hiệu quả và an toàn. Trong nhiều năm, tuân thủ các tiêu chuẩn khoa học và áp dụng công nghệ mới nhất, không ngừng nghiên cứu các thành phần dưỡng da, tối ưu hóa công thức nhằm mang lại hiệu quả khi sử dụng và giúp giải quyết các vấn đề khác nhau về da một cách chính xác.
Chúng tôi nỗ lực trở thành người bạn đồng hành đáng tin cậy của người tiêu dùng trong lĩnh vực chăm sóc da, luôn áp dụng những thành phần sáng tạo và hiệu quả nhất, nghiên cứu kỹ lưỡng nguyên nhân gây ra các vấn đề về da, đồng thời đưa ra giải pháp chính xác, giúp cải thiện làn da hiệu quả. Năm 2020, Viện nghiên cứu Lanbena được thành lập nhằm tập trung nghiên cứu công nghệ thẩm thấu nano nhằm cải thiện sức khỏe làn da. Lanbena có 15 bằng sáng chế nổi tiếng từ các nước như: Châu Âu, Đức, Pháp, Trung Quốc. Dựa trên cơ sở khoa học, LANBENA quyết tâm mang đến cho người tiêu dùng những trải nghiệm đột phá về làn da, dẫn đầu trong lĩnh vực chăm sóc da hiệu quả.