Mô tả công việc
Supervise and validate the definition of the strategy for the Premium Sales, MICE and Sales Development segments.
Define upselling objectives to the Event Coordinators to maximise revenues for each group/event. Train teams in effective sales techniques for site inspections and other opportunities to connect with the customer/meeting planner when the group is already in the hotel
Assess group business to maximize contribution from available public space and generate room revenues whilst achieving banqueting budgets
Yield all leads prior to the offer letter being sent out in terms of hotel selected, venue assigned or rates offered within the area set up
Ensure that sales and catering PMS is well managed, maintained and updated as per company policy and standards
To assure that the sales manager, sales executive correctly organizes and successfully execute the visits to the clients and review that weekly report and to make suggestions for any necessary improvements in order to achieve the goals.
Review monthly segment report for both room & banquet revenue and find ways to improve the performance of the Hotel.
Conduct team meeting once every week. (Both in resort & HCM)
Keep abreast of the competitor’s activities on a weekly basis.
Organize and promote, in cooperation with the Food & Beverage Department special projects to stimulate Food & beverage sales within the community, including, but limited to, tournaments, balls, parties, gastronomic festivities, etc.
Ensures participation in the sales actions defined in the action plan in coordination with the corresponding segment.
Ensures the correct preparation and execution of sales inspection visits, of any nature or segment, which are to take place in the hotels under their responsibility.
Oversees the management of group quotations in the hotels under their responsibility.
Ensures the correct and complete implementation of FOCUS CRM for sales and group business management in all their teams (external sales and groups cluster) as well as the correct implementation of the MICE processes established by the Segment.
Collaboration with the Revenue Sales Partner in the implementation of the hotel's pricing strategy.
Responsible for planning and leading the pre-convention (pre-con) meeting for their groups to ensure direct relationship is created between the department heads and the meeting planner responsible for the group
Is knowledgeable of the competitors (their products, improvements, rates, strengths and weaknesses, RevPar, etc.) and maintains a cordial relationship with them to ensure that they are aware of market trends and cross-market opportunities.
Participate in those site inspections that deem appropriate due to high volume negotiations or according to the customer’s profile/market.
Ensure that the results of the site inspections carried out by their team are reported to the hotel’s Director of Sales.
Monitor deposits and payments due on the dates stipulated in the contract, updating the pro-forma invoice and sending it to the customer whenever necessary
Review group billing to make sure it is accurate
Yêu cầu công việc
- Degree in Tourism, Hospitality, Business Administration or similar.
- Upgrade or Master in Marketing will be an advantage
- Fluent English, a second language will be an advantage (better if it’s the same where the hotel is based).Marketing plan
- Business Plan
- Yield Management
- Commercial strategies
- Opera System is an advantage
- 3 years in a similar position in large hotels or international companies/2 years in the company in similar position in large hotels
Quyền lợi được hưởng
- Attractive salary
- International working environment
- 13th month salary
- Annual Outing Trip
- Annual salary review
- Laundry uniform provided
- Participating social insurance, medical insurance, accident insurance 24/7
- 2 Day-off/week
- Benefit for birthday, mid-autumn festival, public holiday, Tet holiday,..
- Duty meal provided at canteen
- Special room rate as per Melia Hotels International policy
- Shuttle bus from Vung Tau to Melia Ho Tram
Công ty TNHH Lotte Việt Nam là một tập đoàn đa quốc gia có trụ sở chính được đặt tại Hàn Quốc và Nhật Bản. Lotte do doanh nhân người Hàn Quốc Shin Kyuk-ho thành lập lần đầu tiên vào tháng 6 năm 1948 tại Tokyo.
Lotte bao gồm hơn 100 đơn vị kinh doanh với hơn 100.000 nhân công tham gia vào các ngành công nghiệp khác nhau như sản xuất bánh kẹo, đồ uống, khách sạn, thức ăn nhanh, bán lẻ, dịch vụ tài chính, hóa chất, điện tử, công nghệ thông tin, xây dựng, xuất bản và giải trí. Hoạt động chủ yếu của Lotte được gia đình chủ tịch Shin quản lý ở Nhật Bản và Hàn Quốc với các doanh nghiệp khác tại Trung Quốc, Đông Nam Á, Ấn Độ, Hoa Kỳ, Anh, Nga, Pakistan và Ba Lan (Lotte mua lại công ty bánh kẹo lớn nhất của Ba Lan là Wedel từ Kraft Foods vào tháng 6 năm 2010).
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium;
- Bảo hiểm xã hội
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm
- Bóng chuyền
- Bóng đá
- Bóng bàn
- Cầu lông
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
-
2021: Ký kết Thỏa thuận cổ đông với đối tác Vạn Phát Hưng cho dự án Nhơn Đức (2-2) tại TPHCM, Việt Nam
-
2021: Hợp tác chiến lược với BCG Land (Bamboo Capital Group) cho các dự án khu dân cư tại Việt Nam
-
2020: Kí kết Thoả thuận cổ đông với đối tác Tiến Phước cho dự án nhà ở tại Việt Nam
-
2020: Kí kết Thoả thuận cổ đông với đối tác TTC Land cho dự án nhà ở tại Việt Nam
Mission
Lotte định hướng phát triển thành một Tập đoàn hàng đầu khu vực, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo hệ sinh thái các sản phẩm dịch vụ đẳng cấp, góp phần nâng cao chất lượng cuộc sống của mọi người và nâng tầm vị thế của thương hiệu Việt trên trường quốc tế.
Review Công ty TNHH Lotte Việt Nam
Môi trường thoải mái, mọi người support nhau trong công việc
Công ty có máy mới, chuyên nghiệp, đồng nghiệp thân thiện, chế độ phúc lợi tốt, không nợ lương (IT)
Môi trường làm việc tốt, đồng nghiệp thân thiết, cởi mở, sếp tuyệt vời(IT)