1. Sales & Profit
Forecast profits and sales, and optimising the sales volume and profitability of designated product areas.
Plan budgets and present sales plan to achieve company budget.
Plan stock levels/control TOD.
2.Drive 4Ps
Competitor survey to setting competive retail price. Follow company price range for each category.
Develop and maintain assortment plan: key items, translating the assortment strategy into plans that project the inventory required.
Develop and execute the historical analysis and forecast inputs to ensure item plans and financial plans are aligned.
Building POG to adapt customer's behavior/ highlight differentiation point/ most effective for sale.
Monitor slow moving items and taking action to reduce prices or set promotions as necessary.
3.Supplier management
Involved in planning, sourcing and recommending suitable merchandise from local and overseas suppliers.
Ensure suppliers have the capability and capacity to provide product in line with agreed timescales and quality standards.
Build and maintain excellent relationship and network with suppliers.
Coordinate with Supplier Management Department to:
· Review of purchase contracts for products.
· Critically analyze performance reports of suppliers, in term of technical capabilities, conformance to quality and delivery, and price competitiveness.
· Perform supplier audits when necessary to ensure conformance to company policies and directives.
4.Build relation with others teams
Work with Marketing team to building promotion on catelogue.
Work with ommi channel team to promote product on online channel.
Work with Supplier Management team to ensure product listing ontime.
Work with Operation team to ensure product display correct location/ correct POG/ ensure stock on selling floor.
Maintain effective internal communications channel particularly with other Merchandise team, operations, sales & marketing, logistic and other functions within the organization.
Support PB team to develop PB product..
5.Develop category
'Re-assess article performance on a regular basis to identify and deal with any old stock.
Proactively evaluate and act on results of promotional activity to implement any key learning's.
Develop a range assortment that delivers Competitive Advantage in the Vietnamese Market.
Full responsibility in the development and implementation of Private Brand Strategy within the Category.Yêu Cầu Công Việc
Bachelor degree in economic, business administration or equivalent qualifications;
At least 2-year experience in merchandising
Experience in Quality assurance & Quality control;
Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral);
Computer literacy: word, excel, power point;
Acknowledge of the relevant laws and regulation;
Good communication, coordinating with other persons, departments to complete a job;
Self-disciplined with ability to work independently and under pressure.Laptop
Chế độ bảo hiểm
Du Lịch
Phụ cấp
Xe đưa đón
Chế độ thưởng
Chăm sóc sức khỏe
Đào tạo
Tăng lương
Công tác phí
Phụ cấp thâm niên
Nghỉ phép năm
Cả 1 quá trình từ 1 người thợ phụ rồi được làm thợ mộc chính, tự tạo ra cho mình 1 phân xưởng nhỏ và hiện tại Mạnh Hệ đã là 1 trong những công ty có dịch vụ thiết kế và thi công nội thất uy tín chất lượng với giá tốt nhất tại TPHCM với sứ mệnh “ đem đến cho khách hàng không gian nội thất hoàn hảo”.
Mạnh Hệ luôn nỗ lực để tạo ra không gian đẹp cho khách hàng theo nhiều gam màu sắc
Dịch vụ:
- Thiết kế thi công nội thất chung cư
- Thiết kế và thi công nội thất nhà phố
- Thiết kế và thi công nội thất biệt thự
- Thiết kế thi công nội thất phòng khách, phòng ngủ, phòng bếp
- Thiết kế và thi công nội thất văn phòng làm việc
Và các dịch vụ thiết kế thi công nội thất showroom, quán café, khách sạn,…
Mạnh Hệ có xưởng sản xuất rộng 500m2 với đầy đủ thiết bị hiện đại tại quận 12 TPHCM.