Việc làm Ogilvy

Cập nhật 14/11/2024 00:00
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
Công Ty TNHH Ogilvy & Mather (Việt Nam)
{T&A OGILVY} DATA & DIGITAL STRATEGY INTERN (HCMC BASED)- VIETNAMESE CANDIDATE ONLY
Ogilvy 3.8★
30 đánh giá 34 việc làm 11 lượt xem
Hết hạn ứng tuyển
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 26/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 17/11/2024
Hình thức: INTERN
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
About Ogilvy

Aspiring to grow brands, drive impacts for our clients and inspire our people, T&A Ogilvy has constantly pushed our creativity and mindset to transform from a leading PR agency to the best creative innovation partner and a borderless creative playground for our talents, so everyone can #GrowWithUs.

About The Role

Role: Data & Digital Strategy Intern

Duration: 4 months

Department: Data & Experience

Responsibilities

  • Assist the planning team in exploring, analyzing data from different resources, and turning data into a story
  • Support the development of social & digital strategy and performance evaluation
  • Collaborate with and inspire creative teams with data-driven insight and business/ brand understanding
  • Research new tech and innovation trends

What You’ll Do

  • Curiosity, logicality, and willingness to get your hands dirty
  • Constantly updated on new platforms, tools, and trends that are reshaping media and communications
  • A self-starter who is highly organized, disciplined, detail oriented, and able to juggle multiple projects at the same time, sometimes with a tight deadline and under pressure
  • Basic understanding of performance marketing, as well as digital, social, and mobile marketing
  • Experience in Google Sheets and Excel, PowerPoint/Google Slides

What You’ll Need

  • Background in Digital/ Data/ Planning is an advantage
  • Can commit to 4-month internship
  • Passionate, open, and willing to learn

Entrance Test

If interested, please email to: [email protected] your resume and COMPLETE THE BELOW ASSIGNMENT:

We are assigned to do a Brand Watch report for our client in the F&B industry. Hence, we need you to conduct a social media audit on 3 brands: Coke, Pepsi, and Fanta to understand their marketing activities, message, content strategy, and content performance.

Duration of your research: minimum 2 months of content

Your Research Should Include

  • Collecting data on websites, social media channels (page likes, followers), and page performance (number of interactions, views, shares, etc.)
  • A categorization of content angles/ pillars/ messages
  • An overall analysis of what are the strengths and weaknesses of each fan page, based on the data you have collected
  • An overall observation and key learnings for your client to build their own content

How We’ll Support You

Ogilvy celebrates its people. Fully. Enthusiastically. Unhesitatingly. We’ll empower you with the tools you’ll need to succeed. We’ll give you the autonomy to seek out new paths and better ways of doing things. We’ll support you with colleagues who are experts in their disciplines, drawn from across the Ogilvy network. And we’ll provide opportunities for you to do work of which you’ll be proud, with people you’ll be proud to call your teammates.

At Ogilvy, our people are at the heart of what we do: a creative agency that sparks game-changing ideas across culture and business through collaboration, integrity, and a celebration of self-expression.

We believe in building powerful teams with purpose. This means hiring and nurturing talent across all races, ethnicities, religions, abilities, sexual orientation, and gender identities – and we relentlessly curate transformative initiatives that make our commitment to fairness, and equity a reality.

Our ultimate mission is to leave a positive impact on the world, creating a better future for all, while supporting and uplifting the global communities we serve. This is central to our mantra of Borderless Creativity.

All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or status as a protected veteran.
Khu vực
Báo cáo

Quy mô:
500 - 1.000 nhân viên
Địa điểm:
Tòa nhà Centec Tower, số 72, 74, Đường Nguyễn Thị Minh Khai, Phường 06, Quận 3, TP Hồ Chí Minh

Ogilvy & Mather là một công ty quốc tế chuyên về quảng cáo, marketing và quan hệ công chúng có trụ sở tại Manhattan, và là một bộ phận của tập đoàn WPP. Nó hoạt động với 450 văn phòng tại 161 thành phố của 120 quốc gia trên toàn thế giới với khoảng 18.000 nhân viên.

Chính sách bảo hiểm

  • Bảo hiểm sức khỏe & tai nạn PVI Premium; 
  • Bảo hiểm xã hội

Các hoạt động ngoại khóa

  • Du lịch hàng năm
  • Bóng đá
  • Bóng bàn
  • Cầu lông
  • Teambuilding

Lịch sử thành lập

  • Ogilvy đã phát triển thương hiệu và hoạt động kinh doanh từ năm 1948. Chúng tôi tiếp tục di sản phong phú đó thông qua Sáng tạo không biên giới—vận hành, đổi mới và sáng tạo ở điểm giao thoa giữa tài năng và khả năng. 

Mission

Sứ mệnh cuối cùng của chúng tôi là để lại tác động tích cực đến thế giới, tạo ra một tương lai tốt đẹp hơn cho tất cả mọi người, đồng thời hỗ trợ và nâng cao tinh thần cho các cộng đồng toàn cầu mà chúng tôi phục vụ. Đây là trọng tâm trong câu thần chú của chúng tôi về Sáng tạo không biên giới.

 


Review Ogilvy

3.8
30 review

15/11/2023
Nhân viên Lập trình nhúng cơ bản (Junior Embedded Programmer) tại Hồ Chí Minh

Công việc thú vị nhưng khó khăn và vất vả

25/10/2023
Thực Tập Sinh tại Hà Nội

Đường dẫn đến địa ngục được lót đường bởi các ý định tốt

14/11/2023
Giám đốc kinh doanh tại Hồ Chí Minh

Công ty quốc tế tốt với những con người tốt

Những nghề phổ biến tại Ogilvy

Bạn làm việc tại Ogilvy? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo Ogilvy

Ogilvy

Click để đánh giá