Responsibilities
- Serve as the primary point of contact for high-value and complex customer inquiries, ensuring timely and effective resolution of issues related to logistics and supply chain.
- Develop and maintain strong relationships with key stakeholders, understanding their business needs and providing tailored solutions to enhance customer satisfaction.
- Collaborate with internal teams, including operations, sales, and product, to align on customer needs and drive process improvements.
- Analyze customer data to identify trends, proactively address potential issues, and propose strategies to minimize customer disruptions.
- Conduct regular performance reviews with customers, providing feedback to internal teams, and implementing action plans to drive continuous improvement.
- Drive initiatives for service enhancement with Operations, Transportation, Commercial, and Tech
- Responsible for customer experience reporting and presentations to management
- In charge of projects related to 3PV customer experience.
- Carry out UAT for new system features
Qualifications
- Bachelor's degree in Business, Logistics, or a related field.
- Minimum of 3 years of experience in customer service, preferably in a logistics or supply chain environment. ·
- Adaptable and resilient, capable of managing a high volume of inquiries while maintaining a customer-centric approach.
- Strong Project Management skills.
- Good Verbal and Written communication skills in Local Language and English
- Able to handle multiple duties in a fast-paced environment.
- Flexible working schedule includes nights and weekends (in case of job needs).
- Strong computer skill (working knowledge of Microsoft Excel, Word, PowerPoint) is a must.
- Strong analytical skill
- Knowing SQL is a plus.
Thành lập từ năm 2016, PGCom là một trong những startup đầu tiên của Việt Nam thành công trong việc phát triển các sản phẩm in ấn thời trang ở thị trường quốc tế đã tạo ra hàng trăm ngàn sản phẩm và đã bán được hàng triệu sản phẩm tới khách hàng ở khắp thế giới. Công ty là ngôi nhà chung của thu hút nhiều bạn trẻ say mê với lĩnh vực marketing, thiết kế, lập trình… Cùng có hoài bão là tạo ra những sản phẩm tốt nhất đến cho khách hàng trên toàn thế giới. Điều luôn thúc đẩy chúng tôi đó chính là niềm đam mê cháy bỏng đối với công việc, những thiết kế không ngừng thay đổi và yêu cầu khắt khe về chất lượng sản phẩm từ phía khách hàng.
- Sứ mệnh
PGCom định hướng phát triển thành một doanh nghiệp dịch vụ và thương mại điện tử xuyên biên giới dẫn đầu Việt nam, không ngừng đổi mới, sáng tạo để kiến tạo ra hệ sinh thái sản phẩm dịch vụ đẳng cấp.Để chứng minh cho thế giới thấy rằng thương hiệu của Việt Nam cũng có thể sánh ngang với các thương hiệu trên thế giới.
PGCom Group đã và đang thực hiện sứ mệnh của mình theo hai giai đoạn:
Trực tiếp phát triển những sản phẩm mang trí tuệ Việt:
Chuyên các dòng sản phẩm Print On Demand
Mang sản phẩm sản xuất tại Việt nam ra thế giới.
Cung cấp nền tảng bán hàng xuyên biên giới cho người Việt Nam.
Đào tạo, tư vấn và chia sẻ với các doanh nghiệp trong nước có chung hoài bão nhằm hỗ trợ các doanh nghiệp này bước vào thị trường quốc tế.
Hãy dũng cảm để tỏa sáng!
2. Môi trường làm việc
Được đánh giá là một trong những văn phòng startup sáng tạo và cá tính. Không gian văn phòng PGCom phản ánh đúng “chất” văn hóa và những giá trị mà công ty xây dựng lên.
Review Pgcom Group
Công ty không kí hợp đồng, không đóng bảo hiểm, đòi quyền lợi thì dãy lên, vòng vo
Công ty vui vẻ, Sếp trẻ thân thiện.(RV)
Môi trường có văn phòng hơi nhỏ và leo thang máy hơi cực, lúc nào cũng chờ thang máy. Các quy trình làm việc chưa có sự nhất quán và cũng không thấy sự nỗ lực làm rõ ràng giải quyết vấn đề.(rv)