- KYC:
- Collect/research about the assumptions and sources of potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of USME customer segments / assigned focus sub-segments./
- Collect / learn about the assumptions and sources of potential customers (leads) to understand the characteristics, needs, markets, competitive banking products ... of USME customer/ assigned focus sub-segments.
- Collecting, analyzing information about customers: operating, methodology, business plans, financial statements, .. to understand the characteristics và business model, customer's key success and risk factors, customer needs by assigned USME segment / sub-segment and consult financial solutions for customers
- Continuously update product knowledge, features, benefits, selling points and related policies to advise customers about:
- Standard Product and Service, package product, business program including deposit, credit, services, trade finance, foreign exchange, derivatives, and other products for USME business customers.
- Price policy based on financial plan with customers (ACP) / risk (RORWA) / performance on risk assets (TOI / RWA) / life cycle value of customers (CLV) according to regulations of TCB
- Sales và Services:
- Establishing relationships with new customers according to the list of assigned customers or self-seeking customers through relationships, forums, conferences…; building and developing relationships with existing customers, managing portfolio (in terms of sales, quality, structure ...); promote sale, cross-selling to increase wallet share and portfolio quality according to TCB's oriented strategic
- Sales planning, business opportunity identification and identification (ACP) with target customers.
- Financial consulting for customers: consulting in business planning, methods of managing financial statements, managing cash flows, costs and profits; coordinating with product sales departments and related units to build overall, optimal financial solutions on the basis of customer knowledge and industry developments, ensuring customers are best served according to service model regulated by TCB in each period.
- Customer care: taking care of customers in the managed book, transferring CVP to customers and implementing quality commitments (TATs / SLAs) to enhance customer experience and satisfaction at TCB
- Credit risk management:
4.2. Credit Appraisal
- Collect records, documents; monitor, update relevant information about the Customers, the Customer's business situation to serve the account management, propose solutions, evaluate, appraisal and take care of the Customer..
- Manage post-Lending of the book in accordance with regulations issued by CIBG Division and Risk Management.
- Propose, coordinate and implement measures in dealing with overdue debts for managed customers.
- Prevent risks in business activities in accordance with the Bank's regulation in each period.
- Operating:
- Absolutely comply with regulations, procedures, instructions ... related
- Actively identify and manage operational risks related to the book managed.
- Organization và Personnel:
- Develop yourself to complete missions and adapt to work-related change.
- Closely cooperate with related positions, towards the common targets of the bank.
- Effective management:
- Strictly manage business performance compared to the assigned target
- Manage existing customer book (in terms of sales, quality, structure ...), promote additional sales, cross-sell to increase wallet share and portfolio quality according to TCB's orientation.
- - Others:
- As assigned by the USME Director.
University degree prioritizes Economics / Finance / Banking / Business Administration / Accounting / Auditing
Minimum of 8+ years in the field of sales, appraising business customers.
English: Minimum TOEIC 550 or equivalent
Công Ty TNHH PLB Việt Nam được thành lập năm 2016, tiền thân là Công Ty TNHH Vòng Bi Phú Long, do ông Tạ Kính Dân sáng lập, có lịch sử hơn 30 năm trong lĩnh vực kinh doanh và phân phối thiết bị vòng bi, gối đỡ.
✔ Là nhà phân phối Vòng Bi Koyo ĐẦU TIÊN tại Việt Nam từ năm 1992
✔ Là nhà phân phối của thương hiệu vòng bi, gối đỡ Asahi
✔ Là nhà phân phối của thương hiệu vòng bi KYK, và một số thương hiệu MSB, PBC của Nhật Bản.
Sản phẩm gồm:
✪ Vòng bi cầu tự lựa, vòng bi đũa trụ, vòng bi đũa cầu, vòng bi côn, vòng bi cầu chặn,..
✪ Gối đỡ hột xoài, gối đỡ hình tròn, gỗi đỡ hình vuông, gối đỡ omega,..
➦ Cam kết sản phẩm chính hãng, đạt chất lượng tiêu chuẩn của nhà sản xuất.
➦ Sản phẩm do PLB Việt Nam phân phối với giá thành cạnh tranh, đáp ứng mọi nhu cầu của quý khách hàng.
➦ Đảm bảo giao hàng trong thời gian sớm nhất.
Khách hàng của chúng tôi bao gồm các nhà máy sản xuất đa ngành nghề, các công ty thương mại tại thành phố Hồ Chí Minh và các tỉnh thành trên cả nước: Hòa Phát, Sunsco, Bluescope, VMT, Hoa Sen,..
Chính sách bảo hiểm
- Tham gia BHXH, các chế độ phúc lợi khác.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm,
- year end party,
- team building…
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2016
Mission
Mang đến những giải pháp tốt nhất nhằm đáp ứng kỳ vọng của khách hàng.