Manage performance of the product portfolio including e-commerce and application
Supports the launch of new products over time, to encourage growth of market share and compatibility with needs, guaranteeing achievement of goals.
Support to implement the Marketing Mix (Product, Place, Price and Communication adapted to the offer, manage pricing updates, and mix management strategies to defend margin while attaining the targeted goals.
2. Product Positioning
Define the unique value proposition of the product and articulate its positioning in the market (product line, pricing, focus segmentation)
Differentiate the product from competitors and communicate its key features and benefits.
3. Go-to-Market Strategy
Provide the elements required to support the offer growth and build the relevant action plans to ensure a good level of representation in the Ecosystem
Contributes to defining and implementing all necessary action plans to boost the product performance leading to increase sales.
Ensure that all relevant resources are properly trained concerning the product portfolio
Organize training for growth team
Help Businesses generate leads
4. Performance Analysis & Data Driven Analysis
Monitor and analyze key performance indicators (KPIs) to assess the effectiveness of marketing strategies.
Utilize data-driven insights to optimize marketing campaigns and improve overall product performance.
5. Cross-Functional Collaboration
Collaborate with product management, sales, and other teams to ensure alignment of marketing strategies with overall business objectives.
Communicate effectively with internal stakeholders to gather input and insights.
Connect with Growth & Product team regularly to ensure good level of product forecasting do anticipate the product demand aheadKnowledge:
Bachelor's degree in Marketing, Business, E-commerce or a related field.
Proven experience in product marketing, preferably in the technology or consumer goods industry.
Strong analytical and strategic thinking skills.
Excellent written and verbal communication skills.
Ability to work effectively in cross-functional teams.
Familiarity with marketing tools and analytics platforms.
Skills:
Market research and analysis
Strategic planning and execution
Content creation and storytelling
Project management
Collaboration and interpersonal skills
Data analysis and interpretation
Presentation skills
Familiarity with marketing automation tools is a plus.
Experience:
5 years of experience with a proven track record marketing /or tendering in the same or similar industries
Having experience growing user base through data-driven tactic
Good communication skills are critical for internal/external customer interface position
Fluent level of verbal and written English.Competitive salary and bonus structure, commensurate with your skills and performance.
Full coverage of social insurance, ensuring your well-being and security.
Thrive in a professional, dynamic, and friendly work environment, with ample opportunities for career growth and advancement.
Công ty TNHH sản phẩm tiêu dùng Toshiba chính thức được thành lập tại Việt Nam vào tháng 10/1996, là công ty con thuộc Tập đoàn Toshiba (Nhật Bản). Trải qua, hơn 18 năm hoạt động, Công ty TNHH Sản phẩm tiêu dùng Toshiba Việt Nam đã khẳng định thương hiệu là một trong những nhà sản xuất và kinh doanh ti vi màu các loại lớn nhất Việt Nam. Sản phẩm của công ty chủ yếu được phân phối tại Việt Nam, và đã nhận được những đánh giá tích cực từ phía người tiêu dùng. Trong năm 2012 vừa qua, Toshiba đã liên tục giới thiệu những dòng sản phẩm mới đến thị trường Việt Nam. Một trong những ưu điểm nổi bật nhất của các dòng sản phẩm này là thiết kế của chúng được cải tiến đáng kể so với những mẫu sản phẩm trước đây cũng như có mức giá hợp lý với từng đối tượng người dùng. Bên cạnh đó, Toshiba Việt Nam còn là doanh nghiệp thực hiện tốt trách nhiệm xã hội doanh nghiệp.