Việc làm TVCP

Cập nhật 28/02/2024 17:09
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
CÔNG TY TNHH SẢN PHẨM TIÊU DÙNG TOSHIBA VIỆT NAM
Client Marketing Manager - Vietnam
TVCP
3.8
6 đánh giá 3 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 4
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 26/08/2024
Hạn nộp hồ sơ: 25/09/2024
Hình thức: FULL_TIME
Kinh nghiệm: 10 - 11 năm
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Position

Christian Dior Couture offers more than a beautiful brand to our clients; we invite them to be part of the heritage, to share our passion for luxury and to be part of the Dior family. We look for the same desire in our employees, to have enthusiasm and passion about being part of the House of Dior.

As a Client Marketing Manager, you will provide full support to the boutiques on all client development-related initiatives. You are encouraged to initiate creative & innovative strategies for client recruitment, retention and event management. You will also play a crucial role in introducing the Brand to the public and coach the Boutique staff to strive their excellence in providing a unique and timeless client experience.

Job responsibilities

► The Essential Job Duties

  • Organisation and implementation of events, including but not limited to trunk shows, product launches, dinners and exhibitions inside and outside of boutiques
  • Manage gifting & client treatment plan with boutiques to develop and grow VIP client base
  • Design and execute domestic and overseas experiences for clients that communicate brand values and resonate strongly with their target audience
  • Manage budget resources efficiently, executing projects to achieve target budget and ROI
  • Participate in annual budgeting process to drive the commercial and communications direction of the brand
  • Use insights on market and brand trends to position Dior’s client communications for competitive advantage
  • Provide business analysis & reporting to communicate about client, project, and commercial performance as necessary

► Retain and Develop Existing Clients

  • Based on company’s vision, to provide a strategic direction to build customer loyalty and develop Dior as a service centric destination of excellent that sets the benchmark for others to follow.
  • Proactively interact with clients, build relationships and gain understanding at a personal level to facilitate further return visits.
  • Implement new client development strategies, initiatives and activities set forth by the regional and local client development management team to do develop, understand clients and enhance their experience.
  • Develop strategies and implementation plans in specifically arranging for personalized gifts and experiences for clients according to the local guidelines.

► Recruit Clients within and outside the boutique for new clients

  • Develop multi-sourced clientele to ensure on-going clientele interest and participation
  • Personally seek out and source new clients from social events outside boutique and introduce them to the house
  • Develop and expand network of business partners such as hotels, restaurants, non-conflicting brands, etc. to drive traffic of prospects to boutique
  • Implement new client development initiatives/activities to fulfil various types of customers’ request and interest

► Train and Coach the Sales Team

  • Provide training, motivate and coach the selling staff to upgrade their clientele, service skills and grooming standards
  • Work with the team to manage client relationships and develop account plans through coaching and the use of the Be Dior system to meet business goals

Profile

► Education & Professional Qualifications

  • Tertiary education or above with major in marketing, hospitality and / or other related disciplines

► Work Experience

  • Previous experience in retailing of luxury good and service-related industry
  • Minimum 10 years of event management experience, experience / background in luxury fashion industry a plus

► Other Requirements

  • Good communication skill
  • Strong training & coaching skill
  • Good at event management
  • General computer literacy knowledge
  • Able to work independently and also as team player
  • Good sense in luxury fashion
Khu vực
Báo cáo
Quy mô:
200 - 500 nhân viên
Địa điểm:
số 12, Đường 15, Khu phố 4, Phường Linh Trung, Thành phố Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Công ty TNHH sản phẩm tiêu dùng Toshiba chính thức được thành lập tại Việt Nam vào tháng 10/1996, là công ty con thuộc Tập đoàn Toshiba (Nhật Bản). Trải qua, hơn 18 năm hoạt động, Công ty TNHH Sản phẩm tiêu dùng Toshiba Việt Nam đã khẳng định thương hiệu là một trong những nhà sản xuất và kinh doanh ti vi màu các loại lớn nhất Việt Nam. Sản phẩm của công ty chủ yếu được phân phối tại Việt Nam, và đã nhận được những đánh giá tích cực từ phía người tiêu dùng. Trong năm 2012 vừa qua, Toshiba đã liên tục giới thiệu những dòng sản phẩm mới đến thị trường Việt Nam. Một trong những ưu điểm nổi bật nhất của các dòng sản phẩm này là thiết kế của chúng được cải tiến đáng kể so với những mẫu sản phẩm trước đây cũng như có mức giá hợp lý với từng đối tượng người dùng. Bên cạnh đó, Toshiba Việt Nam còn là doanh nghiệp thực hiện tốt trách nhiệm xã hội doanh nghiệp.

Những nghề phổ biến tại TVCP

Bạn làm việc tại TVCP? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo TVCP

TVCP

Click để đánh giá