Mô tả công việc
• Develops system to account for financial transactions by establishing a chart of accounts;
• Definines bookkeeping policies and procedures for foreign entities (EU/UK/US Entities)
• Supports to do filing tax (global tax);
• Maintains subsidiary accounts by verifying, allocating, and posting transactions;
• Balances subsidiary accounts by reconciling entries;
• Maintains general ledger by transferring subsidiary account summaries;
• Balances general ledger by preparing a trial balance; reconciling entries;
• Maintains historical records by filing documents;
• Prepares financial reports (export from system);
• Complies with federal, state, and local legal requirements by studying requirements; enforcing adherence to requirements; filing reports; advising management on needed actions;
• Reviews periodic accounts and supports accounting related issues of other offices;
• Other tasks assigned by Financial Controller;
• Reviews supporting documents and make payment requests in the system;
• Reviews Financial Statements from local accountant to ensure the accuracy of the FS.
Yêu cầu công việc
• Must have a Bachelor's Degree in Accounting, Finance, or related field;
• +4 years experience in Accounting;
• Have experience in bookkeeping for foreign companies (UK/US company is big plus)
• Have understanding of IFRS
• Understanding of UK/ EU tax filing procedures and regulations is a big plus
• Advanced Microsoft Excel skills;
• Highly organized, with a focus on attention to detail;
• Strong organization and problem-solving skills;
• Excellent verbal and written communication skills;
• Intermediate - Upper Intermediate level of English (written & spoken).
Quyền lợi được hưởng
• Competitive compensation depending on experience and skills;
• Private Insurance;
• Individual career path;
• Comfortable workplaces with the most up-to-date equipment;
• Our own chefs make delicious breakfasts, lunches and desserts for the whole team;
• Convenient office location near West lake;
• High energy, international and innovative team;
• Annual assessments;
• Flexible working time;
• Optional business trips;
• Monthly team outing;
• Football, ping-pong and table football teams inside the company.
Công ty TNHH TMDV Dược Phẩm Bình Phú
Số nhân viên: 100-499
Ngày thành lập: 31/03/2010, thay đổi lần 5 ngày 17/07/2017.
Giới thiệu chung: Tiền thân là công ty dược cấp 2-3, vượt qua những khó khăn thử thách ban đầu, đến nay dược phẩm BÌnh Phú đã có những bước phát triển chuyển mình và dần dần ổn định.
Ngày nghề kinh doanh: Bán buôn thuốc thành phẩm, phân phối thuốc sỉ, thương mại xuất-nhập khẩu thuốc & thực phẩm chức năng, mỹ phẩm…
Slogan: “Hạnh phúc khi được sẻ chia” => như một lời câm kết cũng là sứ mệnh khi Bình Phú đặt mình vào 4 vị trí, sự kết nối bốn bên, nó như những móc xích liên kết với nhau, Nó có giá trị vô hình nhưng lại là hữu hình để BÌnh Phú hoàn thành sứ mệnh của mình đối với cộng đồng. mang đến cho cộng đồng những giá trị thực và đó là mục tiêu mà chúng tôi hướng đến.
Trách nhiệm:
- Trở thành đối tác uy tín, tin cậy, trách nhiệm và chân thành đối với đối tác, khách hàng trong và ngoài nước.
- Bình Phú luôn quan tâm, lắng nghe, sửa đổi để phù hợp với điều kiện thực tế.
- Luôn chú trọng nâng cao chất lượng, dịch vụ chăm sóc khách hàng để mang đến cho khách hàng những sản phẩm dịch vụ chất lượng và tin cậy.