Mô tả công việc
Objective
The Omakase Restaurant Manager will oversee the pre-opening and ongoing operations of our exclusive Omakase restaurant, ensuring the highest standards of service, quality, and operational excellence. This role will manage all aspects of the restaurant, including staff training, guest relations, and operational efficiency.
Key responsibilities
A. Pre-Opening Tasks (5 Months Before Opening)
1. Recruitment & Training:
o Collaborate with HR to hire and onboard a skilled team of service professionals and kitchen staff (if support required).
o Develop and implement training programs focusing on High-end dining experience and the unique needs Omakase and Japanese culinary/service culture.
2. Operational Setup:
o Develop and establish Standard Operating Procedures (SOPs) for all front-of-house operations.
o In charge of creating and submit annual OPEX/CAPEX as well as Business forecasting/P&L to BOM.
3. Menu & Beverage Collaboration:
o Work closely with the Head Chef and Beverage Manager to finalize the food and drink menus, with heavy focus on Cost control and Profitability.
o Assist in crafting a Sake pairing menu to complement the Omakase experience (following Head Chef guidance).
4. Procurement & Equipment Setup:
o Propose and revise OS&E checklist and submit to BOM.
B. Day-to-day Operation:
1. Customer Experience Management:
o Ensure a seamless, high-touch customer experience from reservation to post-dining.
o Handle VIP guest relations, ensuring their needs and expectations are exceeded.
2. Staff Leadership:
o Lead, inspire, and manage the front-of-house team to deliver exceptional service.
o Conduct regular training sessions to maintain high performance and service standards.
3. Operational Excellence:
o Monitor and maintain cleanliness, ambiance, and all service operations.
o Ensure compliance with food safety and health regulations.
o Support and Coordinate with the Luxury Bar outlet in Basement as per requested by BOM.
4. Financial Performance:
o Manage daily financial operations, including budget control, inventory management, expense management, and profitability monitoring.
o Analyze and report sales performance and guest feedback, implementing improvements as needed.
Quyền lợi được hưởng
- Income: Competitive, negotiable based on capability
- Statutory Social Insurance
- 13-monthly salary
- Annual travel, gratitude party, gifts on birthdays, holidays,...
- Structured Learning and Development Program.
Yêu cầu công việc
A Knowledge 30%
1 Bachelor’s degree in Hospitality/Diploma or relevant field (or equivalent experience). 5%
2 In-depth understanding of luxury F&B operations, particularly Japanese fine dining. 10%
3 Minimum 2–3 years of experience managing high-end restaurants, preferably in same category or F&B outlet in 5 star hotels.
Experience in Omakase or Japanese dining is more preferred. 15%
B Technical Skill 40%
1 Proven ability to manage all aspects of restaurant operations, including SOP development and financial controls. 10%
2 Strong knowledge of Japanese culture, Japanese proficiency is a huge advantage (N3-N2). 15%
3 Professional English proficiency 10%
4 Excellent proficiency in POS, budgeting, and Microsoft Office. 5%
C Core Competencies 30%
1 Leadership Skills: Exceptional ability to inspire and manage a team to deliver excellence. 10%
2 Customer Focus: A keen sense of client preferences and the ability to adapt and exceed expectations. 10%
3 Adaptability: Proven adaptability to clientele demand and market changes. Indicating an attitude of eager to learn and non-stop improvement mindset. 10%
Total 100%
Yêu cầu hồ sơ
ONENO là đơn vị đầu tiên ở Việt Nam cung cấp các giải pháp tổng thể cho các khu Spa-Jjim Jil Bang. Bao gồm tư vấn thiết kế kiến trúc, tư vấn thiết kế công nghệ, cung cấp thiết bị, thi công hoàn thiện trọn gói mô hình Spa-Jjim Jil Bang theo tiêu chuẩn Hàn Quốc, góp phần đưa văn hóa Spa-Jjim Jil Bang của Hàn Quốc về Việt Nam. Với đội ngũ nhân viên có kỹ thuật cao, kinh nghiệm thiết kế và xây dựng, Oneno đảm bảo đáp ứng đầy đủ các tiêu chí khách hàng đặt ra- hoàn thiện công trình một cách hoàn hảo – chìa khóa trao tay, về lĩnh vực: Jjim Jil Bang Spa, Home Spa, Hotel Spa, Nhà Hàng BBQ – Nướng Hàn Quốc, Quán Cafe, nhà ở, ….
Quá trình hoạt động:
- Năm 2009: Oneno là công ty đầu tiên thiết kế xây dựng hệ thống Oriental Organic Spa – Spa massage thư giãn, chăm sóc sức khỏe theo đúng tiêu chuẩn Hàn Quốc tại Tp.HCM và Đà Nẵng.
- Năm 2013: Oneno thiết kế thi công Dự án Golden Lotus Healing Spa Land – Spa Jjim Jil Bang đầu tiên tại Việt Nam ở Quận 7, Tp. Hồ Chí Minh.
- Năm 2016: Tiếp nối sự thành công của Spa Jjim Jil Bang ở Quận 7, Oneno đã thiết kế xây dựng Spa Jjim Jil Bang thứ 2 – Golden Lotus Healing Spa World tại Quận 3 với diện tích 4.500m2 – Spa nghỉ dưỡng dành cho gia đình lớn nhất tại Tp Hồ Chí Minh.
- Năm 2019: Oneno thiết kế thi công hệ thống nhà hàng thịt nướng Hàn Quốc cao cấp tại Đà Nẵng.
- Năm 2020: Oneno thiết kế thi công nhà hàng Buffet thịt nướng Hàn Quốc, Buffet Tobokki và Lẩu tại Đà Lạt.
Lĩnh vực hoạt động:
- Tư vấn thiết kế Spa, nhà hàng, coffee shop
- Tư vấn thiết kế nhà ở, văn phòng
- Cung cấp trang thiết bị, vật tư ngành Spa
- Thi công hoàn thiện
- Oneno luôn phấn đấu trở thành công ty thiết kế thi công hàng đầu Việt Nam về lĩnh vực spa, nhà hàng, nhà ở …; cùng với đó là mang đến những giải pháp công nghệ mới, những phương cách mới bằng cách cập nhật liên tục và không ngừng học hỏi. Với phương châm “Nâng cao giá trị cuộc sống” thể hiện điều chúng tôi tin tưởng, giá trị chúng tôi có được và những nỗ lực cống hiến trong công việc hàng ngày của mình.