Mô tả công việc
JOB SUMMARY
This position is responsible for making/maintaining Master Production Schedule (MPS) and
New Projects within the limitations of the line rate and internal and external constraints to
ensure on time delivery (OTD) performance.
KEY RESPONSIBILITIES AND AUTHORITIES
- Weekly loading and capacity analysis, drive for solution if capacity has risk to support
customer demand.
- Review/double check orders which meet customers demand and provide realistic promise
date to customer.
- Develop / Maintain weekly level load production schedule based online rate.
- Respond to inquiries from sales and customers regarding delivery of new or existing orders.
- Monitor progress of manufacturing to ensure schedule compliance and expedite when
necessary.
- Lead Daily Production meeting with manufacturing team and other supporting team to drive
solution for open issue affect delivery. Escalate if necessary.
- Coordinate to related functions: Shipping, Project, Finance, Operation team
- Coordinate the implementation of engineering changes that affect material plans.
- Review and coordinate the disposition of excess and obsolete material for product line
responsibilities.
- Inventory control for WIP and FG.
- Continuous improvement for planning processes.
- Leadership and develop team/ subordinates
Yêu cầu công việc
Education University graduated
Experience
5 years and above work experience in production planning, demand
management, inventory control role
Knowledge
- Knowledge in production planning and supply chain field
- Fully understand ERP system and excel operation formula, familiar with
Oracle is preferred
Functional
Skills
- Good oral and written communication in both English and Vietnamese
- Good communication, listening and interpersonal skills, good
coordination skills.
- Good sense of data analyzing
- Expertise on master planning and scheduling planning
Other Abilities Excel VBA, PowerBI is referred
Work Location: SHTP - Dist.9 - HCMC. We provide shuttle bus from HCM, Binh Duong, Dong Nai
Quyền lợi được hưởng
- Được đóng BHXH, BHYT, BHTN theo quy định của nhà nước.
- Được hưởng chế độ chăm sóc sức khỏe toàn diện.
- Được hưởng các quyền lợi khác theo chính sách của công ty
LỊCH SỬ HÌNH THÀNH PHÁT TRIỂN
Công ty TNHH Dịch vụ Tina (Tina Services) được thành lập đầu tiên vào tháng 11/2008 với tên gọi là Doanh nghiệp Tư nhân Tina Nguyễn (Tina Nguyen PTE), hoạt động trong lĩnh vực dịch vụ vận tải.
Đến tháng 11/2016 công ty được chuyển đổi thành mô hình Công ty TNHH nhiều thành viên do ông Nguyễn Xuân Thủy, nguyên Tổng giám đốc Pan Services Hanoi (Pan Pacific Co., Ltd.) cùng một số cán bộ cấp cao khác của Pan đồng sáng lập, chuyển sang hoạt động trong lĩnh vực dịch vụ Vệ sinh công nghiệp và Bảo trì bất động sản.
Sau 03 năm hoạt động, kết thúc năm 2019 Tina Services đã dần dần khẳng định vị trí của mình trong thị trường dịch vụ với trên 60 khách hàng và khoảng 500 cán bộ công nhân viên. Mục tiêu của công ty hướng tới là trở thành một trong các thương hiệu hàng đầu trong lĩnh vực Vệ sinh công nghiệp và Bảo trì bất động sản tại Việt Nam.
Với hơn chục năm lãnh đạo và đưa Pan Services Hanoi trở thành một trong các công ty hàng đầu về dịch vụ Vệ sinh công nghiệp và Bảo trì bất động sản, ông Nguyễn Xuân Thủy cùng các đồng nghiệp của mình hiểu rất rõ thị trường cũng như những Khách hàng của mình. Tina Services sẽ luôn hướng tới việc đáp ứng những nhu cầu mong muốn đó của Khách hàng bằng việc cung cấp ra thị trường những dịch vụ Chuyên nghiệp, Chất luợng với Chi phí hợp lý.