Company Description
Since its founding in 1995, MP Logistics has become the leading freight forwarding and trusted logistics solutions provider in Vietnam. With a focus on serving various sectors including automotive, technology, retail, cold chain, healthcare, and industrial, we deliver best-in-class logistic solution services across our integrated network. Our mission is to provide convenient, one-stop solutions for leading brands in Vietnam and around the world.
Role Description
This is a full-time on-site role as an Assistant to the President at MP Logistics in Ho Chi Minh City. The Assistant will be responsible for supporting the President in day-to-day tasks related to business negotiation, communication, administration, and strategic planning.
Qualifications
- Strong business negotiation and strategic planning skills
- Effective communication skills, both written and verbal
- Proficient in administrative tasks
- Excellent negotiation skills
- Ability to prioritize and multitask
- Ability to work independently and as part of a team
- Bachelor's degree in Business Administration or related field
JOB DESCRIPTION
· Arranging schedule, make appointment with partner and Customer. Note and remind the calendar at the last time of day and everyday early morning to Chairwoman.
· On behalf of Chairwoman work with partner, Customer via email/ make call to communicate the relate in works as assign
o Receive and review all documents from various departments and process to Chairwoman’s approval.
o Arranging meeting, prepare documents, inform to relevant divisions meeting information. Contact and confirm to partners: date, time, meetings whom if it is external meeting and inform for Board of Director. Welcome guests and inform Chairwoman of the presence of guest. Attend meetings take note or make meeting minutes and write reports.
· Supporting on procedure of oversea/domestic business trips for Chairwoman and the board of Director (such as booking airticket/ hotel, looking for distancing information from the airport to hotel and customers `s office, how to get to the places during business trip abroad, the weather in where is coming… conduct the finance processing for advance and payment…)
· Receive information assigned, creating announcements, letter paper… release and inform to involve departments, follow up and report implement result.
o Communicate directions of the Chairwoman to other relevant departments; receive feedback for Chairwoman.
o Management and storage of documents related to Chairwoman.
Công ty TNHH Uni-President Việt Nam thành lập ngày 06/02/1999 tại Khu công nghiệp Sóng Thần 2, tỉnh Bình Dương, tổng diện tích là 10ha, tổng vốn đầu tư lên đến 225.000.000 USD, bao gồm sản xuất thức ăn thủy sản, thức ăn gia súc, bột mì và mì ăn liền. Theo nền kinh tế xã hội không ngừng phát triển, mức sinh hoạt của người dân tăng nhanh, Công ty TNHH Uni-President Việt Nam đã từng bước thành lập chi nhánh ở các tỉnh Tiền Giang, Quảng Nam, Ninh Thuận…, mở rộng sản xuất, thỏa mãn nhu cầu thị trường của các quốc gia Đông Nam Á.
Mỗi sản phẩm của Công ty TNHH Uni-President Việt Nam đều trải qua sự kiểm tra nghiêm ngặt để đảm bảo an toàn và chất lượng sản phẩm. Qua sự cố gắng không ngừng của công ty, chất lượng sản phẩm đã nhận được chứng nhận hệ thống quản lý như ISO9001-2015, ISO 22000-2005, HACCP, OHSAS…., đồng thời cũng giành được các giải thưởng, cúp vàng của Ủy ban Khoa học Công nghệ và Môi trường Quốc hội Việt Nam.
Chính sách bảo hiểm
- Được hưởng chế độ BHYT, BHXH, BHTN theo quy định và BH tai nạn 24/24.
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch hàng năm 1 năm/ lần
- Party cuối năm
Lịch sử thành lập
- Năm 1999, Công ty TNHH Uni-President Việt Nam được cấp phép đầu tư quy hoạch thành 6 hạng mục, đầu tư, bao gồm : Ngành Thức ăn Gia súc, Ngành Thức ăn Thủy sản, Ngành Bột mì, Ngành Thực phẩm, Ngành Nước uống, Ngành Dầu thực vật với tổng số vốn đầu tư trên 225,000,000 USD (hai trăm hai mươi năm triệu đôla), vốn pháp định là 68,000,000 USD (sáu mươi tám triệu đôla)
- Năm 2000, Chủ tịch Hội đồng Quản trị Tập đoàn Uni-President – Ông Kao Chin Yen đích thân đến Việt Nam chủ trì buổi lễ động thổ Nhà máy Bình Dương
- Năm 2001, Nhà máy Sản xuất Thức ăn Chăn nuôi chính thức đi vào hoạt động, tiếp đó ngày 15 tháng 12 năm 2001, Nhà máy Sản xuất Mì ăn liền cũng hoàn công và đi vào hoạt động.
- Năm 2003, khánh thành Nhà máy Bột mì và đưa vào sử dụng
- Năm 2007, sau thời gian giám sát, kiểm tra, Tổ chức chứng nhận SGS thế giới đã chính thức công nhận và cấp bằng chứng nhận tiêu chuẩn quốc tế ISO 22000 cho nhà máy sản xuất con giống và thức ăn thủy sản của công ty.
- Năm 2012 Công ty đã mua lại 100% vốn cổ phần và thành lập Công ty TriBeco Bình Dương ở VSIP 1 và một nhà máy sản xuất ở Hưng Yên, nhằm đáp ứng nhu cầu thị trường trong nước và khu vực. Riêng nhà máy Uni-President Bình Dương chiếm 35% tổng doanh thu của toàn Công ty
Mission
- 3 tốt 1 hợp lý
- Thành thật cần cù
- Sáng tạo cầu tiến