Việc làm DBS Bank Ltd

Cập nhật 20/06/2024 22:17
Tìm thấy 0 việc làm đang tuyển dụng
DBS Bank Ltd., Ho Chi Minh City Branch
Associate, Cash Operations Officer , Technology & Operations , DBS Vietnam HCMC - 2400001W
DBS Bank Ltd
9 việc làm
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 20
Hết hạn ứng tuyển
0 Lượt ứng tuyển Lượt xem 20
Thông tin cơ bản
Mức lương: Thỏa thuận
Chức vụ: Nhân viên
Ngày đăng tuyển: 26/02/2024
Hạn nộp hồ sơ: 27/03/2024
Hình thức: Toàn thời gian
Kinh nghiệm: Không yêu cầu
Số lượng: 1
Giới tính: Không yêu cầu
Nghề nghiệp
Ngành
Địa điểm làm việc
- South, Ho Chi Minh

Các Phúc Lợi Dành Cho Bạn

Attractive salary and bonus
Healthcare Insurance Policy; Annual Health Check-Up Program; Long-service award
Professional, dynamic working environment

Mô Tả Công Việc

COMPANY DESCRIPTION:
DBS is a leading financial services group in Asia, with over 280 branches across 18 markets. Headquartered and listed in Singapore, DBS has a growing presence in the three key Asian axes of growth: Greater China, Southeast Asia and South Asia. The bank's capital position, as well as "AA-" and "Aa1" credit ratings, is among the highest in Asia-Pacific. DBS has been recognised for its leadership in the region, having been named “Asia’s Best Bank” by The Banker, a member of the Financial Times group, and “Best Bank in Asia-Pacific” by Global Finance. The bank has also been named “Safest Bank in Asia” by Global Finance for seven consecutive years from 2009 to 2015.

Job Purpose
To handle Payment Ops related transactions and activities timely, accurately and in compliance with established regulations & control procedures.

Key Accountabilities:
• To handle and ensure Payment Ops are executed accurately, within the established SLA and comply with group policies, standards, guidelines and SOPs, and comply local requlations.
• To perform reports of Payment Ops to HO and local regulatory authorities are submitted timely.
• To participate in projects related to Payment operations

Job Duties & responsibilities:
• To process payment related transactions and activities including but not limited to inward & outward, overseas & domestic remittances, NAPAS, Partner bank, ect as well as screening transactions promptly and accurately within discretions assigned to the role based on established operational procedures. The task includes receiving, checking and verifying applications + supporting documents in compliance with internal procedures/policies and local regulation requirements
• To prepare and submit HO and local Regulators reports timely and accurately.
• To ensure all daily transactions are accurately processed and captured in systems. Report discrepancies, if any, to supervisor promptly.
• To maintain filing documents properly
• To handle internal/external customer's inquiries on payment transactions.
• To perform the daily reconciliation of Nostro/Sundry/Suspense accounts
• To participate UAT tests of relevant projects on product development, operational processes improvements
• To apply quality services to clients
• To support and back-up for staff within team and/or Operations ensuring good team-work and collaboration culture
• To contribute and collaborate with team on ideas, initiatives and support for improvement of process, update policies, guidelines and other improvements
• To perform other tasks assigned by line Manager/ Head from time to time.

Apply Now

We offer a competitive salary and benefits container package and the professional advantages of a dynamic environment that supports your development and recognises your achievements.

To apply for this position, please use the following URL:
https://ars2.equest.com/?response_id=2c401a3fd0c726d20ebd0be18b267515

Yêu Cầu Công Việc

Required Experience:
Non-technical Experience:
• Good interpersonal and communication skills
• Manage relationship with customers
• Conversant with desktop applications eg Word & Excel

Technical Experience:
• Minimum 3-5 year’ experience in Payment operations

Education / Preferred Qualifications:
• Bachelor Degree
Khu vực
Báo cáo
Quy mô:
25 - 100 nhân viên
Địa điểm:
Lầu 11, 65 Lê Lợi, Phường Bến Nghé, Quận 1, TP. HCM

DBS là tập đoàn dịch vụ tài chính hàng đầu châu Á với sự hiện diện tại 18 thị trường. Có trụ sở chính tại Singapore, DBS nằm trong ba trục tăng trưởng chính của châu Á: Trung Quốc đại lục, Đông Nam Á và Nam Á. Xếp hạng tín dụng "AA-" và "Aa1" của ngân hàng thuộc hàng cao nhất thế giới và DBS đã được Global Finance trao giải thưởng Ngân hàng an toàn nhất châu Á trong 11 năm liên tiếp từ 2009 đến 2019. DBS thành lập văn phòng đại diện tại Việt Nam vào năm 2008 và mở chi nhánh đầu tiên tại thành phố Hồ Chí Minh vào năm 2010 để cung cấp các giải pháp ngân hàng tích hợp và kết nối thị trường lớn hơn ở châu Á cho các công ty Việt Nam. DBS Việt Nam cung cấp một bộ dịch vụ ngân hàng doanh nghiệp toàn diện bao gồm, tài chính, quản lý tiền mặt, tài trợ thương mại, kho bạc & thị trường, và khả năng ngân hàng kỹ thuật số để giúp các công ty tận dụng các cơ hội mở rộng trong phạm vi Việt Nam và trên toàn châu Á.

Những nghề phổ biến tại DBS Bank Ltd

Bạn làm việc tại DBS Bank Ltd? Chia sẻ kinh nghiệm của bạn

Logo DBS Bank Ltd

DBS Bank Ltd

Click để đánh giá