Phúc lợi
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Nghỉ phép năm
Mô tả Công việc
Purpose of the position
The Business Support Specialist will work on multiple project teams simultaneously, co-op with Project Specialist for a small shipment of project or a portion of a large project. Main responsibilities focus on project management details, customer service, systems input and follow up actions that maximize project outcomes.
Main Duties & Responsibilities
• Receiving information about awarded shipment from Project team & handle it (information including cost, sell, payment term, INCO term etc.
• Working with airlines / carriers as tracing cargo, received AN/DO or place booking under nominated contract rate
• Working with customers closely for shipment arrangement & required documents
• Coordinate with vendors to arrange shipment and prepare requirement document to Carrier/Airline and Customs office.
• Systems input for cost/sell, cargo details etc
• Issuing B/L (House, Master), AMS, FMC, ISF, Manifest filing, etc
• Arranging payment with subcontractors, support to push customers / oversea for payment collection
• Filing documents as ISO requirement
• Acting as indoor sales for some special clients
• Coordinate with other departments to handle project cargoes.
• Working with Project Sales team to find solution & solving problem.
• Report weekly / monthly to Project Manager / Project Director
• Follow another assigned tasks from Project Director
“To ensure all Vietnam laws and companies/department/ policies/regulations are followed”
Yêu Cầu Công Việc
• University Degree/Equivalent & English proficiency
• Technical knowledge: Business experience preferably in the areas of Projects, Windmill, turbine, heavy-lift and out-of-gauge / Oil & Gas /
• Customer services: Sea & Air freight forwarding.
• Site operations & HSE: Used to working with warehouse or in port/sites.
• Problem solving: Practical mindset and solution orientated.
• Maintain good standards and follow agreed procedures.
• Organized.
• Communication: Good communication skills in local and English languages, both oral and written.
• Systems: MS Office computer literate
• CW1 (optional)
• Communication
• Problem Solving
• Customer Service
• Technical
Receive CV in English only
Thông tin khác
- Bằng cấp: Đại học
- Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
- Lương: Cạnh tranh
Tại DSV Air & SEA Company Limited, chúng tôi cung cấp và quản lý các giải pháp chuỗi cung ứng cho hàng nghìn công ty mỗi ngày – từ doanh nghiệp nhỏ do gia đình điều hành đến tập đoàn toàn cầu lớn.Phạm vi tiếp cận của chúng tôi là toàn cầu, tuy nhiên sự hiện diện của chúng tôi là ở địa phương và gần gũi với khách hàng. 75.000 nhân viên tại hơn 80 quốc gia làm việc nhiệt tình để mang lại trải nghiệm tuyệt vời cho khách hàng và dịch vụ chất lượng cao.
Chúng tôi tin rằng thương mại thế giới thúc đẩy sự thịnh vượng của thế giới, nhưng thương mại liền mạch không phải là điều chắc chắn.
Chính sách bảo hiểm
- Bảo hiểm xã hội
- Bảo hiểm y tế
- Khám sức khỏe định kỳ
Các hoạt động ngoại khóa
- Team Building
- Các hoạt động từ thiện xã hội
- Phong trào thể dục thể thao
Lịch sử thành lập
- Được thành lập vào năm 2001, Công ty TNHH DSV Air & Sea có khoảng. 70 nhân viên với văn phòng có vị trí chiến lược tại Thành phố Hồ Chí Minh và Hà Nội.
Mission
- Chúng tôi giúp khách hàng phát triển bằng cách duy trì chuỗi cung ứng của họ. Chúng tôi tạo ra các giải pháp hiệu quả cho tất cả các doanh nghiệp, tập trung vào độ tin cậy, tác động môi trường và chi phí - bất kể ngành nghề và quy mô.
Chúng tôi cung cấp cơ hội phát triển bình đẳng cho tất cả nhân viên. Con người thúc đẩy sự thành công của công ty chúng ta, vì vậy chúng ta càng cung cấp nơi làm việc lành mạnh và an toàn – cũng như các cơ hội phát triển mạnh mẽ – thì cơ hội đạt được các mục tiêu tăng trưởng đầy tham vọng của chúng ta càng lớn.
Review DSV
Công ty khá trẻ, nên dễ lên làm lead nếu có năng lực(RV)
Môi trường trẻ, thoải mái, tự do trong công việc(RV)
Công ty có môi trường làm việc trẻ, thoải mái(RV)