Mô tả công việc
- Execute the detailed actions plan by monthly and quarterly to deliver volume.
- Ensure Distributors are performing their roles and achieving the target.
- Propose to select the qualified distributors.
- Track actual implementation or results vs. plan (initiatives and spending). Take actions to bridge the gaps, if any.
- Do analysis and reports on Sales Performance by monthly, quarterly to line manager.
2. To build and support distributors
direct sales team on the plan of Sales Out
- Advise Distributor how to set up sales plan and develop market sustainably.
- Develop and take good care of customers and replicate successful models from direct sales to sales team of distributors and dealers.
- Work closely with distributors and update their capability, finance, and P&L on timely basis to ensure a proper analysis and action plan to improve distributors' effectiveness & efficiency, reduce risk and ensure that the operations of distributors are efficient and effective.
- Ensure the DSR team and distributors to have excellent execution of all trade marketing programs...
- Supervise retail outlet network and sales out report of distributor closely to find out and prevent CBS/ PE.
3. To develop Market share
- Studying & finding key source of growth in charge territory
- Follow with sales team/ DSR on market to understand market situation
- Update and report the market's activity to adapt to market movement.
- Survey and update demand forecast (by dealer, by SKU) based on market information
- Support Distributor to expand more active retails outlet
4. To build internal Sales Capability
- Manage the Salesman/ Market Developer team (if any) to success with a professional way and under company's procedure.
- Drive engagement within team for a collaborative and winning culture formation within team.
- Provide on the job training and coaching, to direct, motivate and evaluate the performance of sales team on monthly/quarterly basic to make sure that the productivity of sales team is always improved.
- Set up weekly work plan, monthly work plan; Do effective weekly reports and monthly reports as well as sales team management with weekly and monthly meetings.
- Mid-year review and yearly appraisal.
Yêu cầu công việc
• English communication
• Proficiency in office computer
• At least 3-5 years in the same role. Experience in similar industries is a plus
• Leadership
• Negotiation/Inter-personal skills
• Persuasive communication skills
• Problem solving skills
• Sales data analysis skills
• High pressure and enthusiasm at work
• Good presentation
• Highly self-disciplined
• Integrity
• Cheerful, gentle, and polite
Quyền lợi được hưởng
Bonus
Chăm sóc sức khoẻ
Health Care
Đào tạo
Training
Francia Beauty - HƠN 3 THẬP KỶ "GIỮ LỬA ĐAM MÊ" VỚI NGÀNH KINH DOANH LÀM ĐẸP!
Với gần 30 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực kinh doanh "Làm Đẹp", Francia Beauty là tập đoàn đã và luôn phát triển theo triết lý "Vì Một Thế Giới Tươi Đẹp - For A Beautiful World".
Bốn lĩnh vực chủ lực của Francia Beauty là sản xuất mỹ phẩm, sản xuất dụng cụ chăm sóc móng chuyên nghiệp, quản lý và phân phối đa kênh các thương hiệu mỹ phẩm hàng đầu trong nước và quốc tế. Các sản phẩm,dịch vụ làm đẹp đang trên đà tăng tốc bởi gần 60% dân số trẻ Việt rất quan tâm đến sức khỏe và sắc đẹp. Nắm bắt được xu thế ấy, đội ngũ chuyên nghiệp, đầy tâm huyết của Francia Beauty luôn nỗ lực không ngừng, làm tốt nhất vai trò trong từng lĩnh vực để mang đến cho thị trường các dòng sản phẩm chất lượng nhất.
Chính sách bảo hiểm
- Các chế độ phúc lợi xã hội như: BHYT, BHXH, BH thất nghiệp theo quy định của Luật lao động
Các hoạt động ngoại khóa
- Du lịch
- Party
- Teambuilding
Lịch sử thành lập
- Francia Beauty là tập đoàn đã và luôn phát triển theo triết lý "Vì Một Thế Giới Tươi Đẹp - For A Beautiful World" thành lập năm 2013
Mission
- Một thương hiệu chỉ có thể thâm nhập vào thị trường và chạm đến trái tim của người tiêu dùng nếu được phát triển và quản lý tốt bởi bàn tay của các chuyên gia. Francia Beauty là nơi những câu chuyện của các thương hiệu làm đẹp hàng đầu được tạo nên.